سالاد ماکارونی مخصوص

سالاد ماکارونی مخصوص یک از پرطرفدارترین و متنوع ترین سالادها از خانواده بزرگ پاستا است. پایه اصلی این غذا را پاستا یا ماکارونی فرمی , خیارشور و سس مایونز تشکیل می دهد. سالاد ماکارونی یکی از غذاهای مناسب به عنوان پیش غذا در مراسم های گوناگون نظیر تولد می باشد. به دلیل سس موجود در سالاد ماکارونی , این غذا برای کسانی که کلسترول بالایی دارند چندان مناسب نیست این افراد می توانند سالاد ماکارونی را بدون سس یا با سس کم مصرف کنند.با ما دراین مقاله از آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت سالاد ماکارونی مخصوص آشنا کنیم .

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی با مرغ

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی با کالباس

مواد لازم برای سالاد ماکارونی مخصوص مقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی۳۰۰ گرم
ژامبون یا گوشت مرغ۳۰۰ گرم
خیارشور۶ عدد متوسط
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
ذرت۱۰۰ گرم
سس مایونزبه اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه و آبلیموبه اندازه دلخواه

طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص

۱ . برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری روغن مایع به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را داخل آب جوش قرار می دهیم.

۲ . روغن را برای این اضافه می کنیم که ماکارونی هنگام جوش خوردن به هم نچسبند و خمیر نشوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه ماکارونی را داخل آبکشی می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.

۳ . نکته مهم در مورد سالاد ماکارونی این است که نباید خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند برای همین ۷ تا ۱۰ دقیقه بیشتر برای پخت ماکارونی نمی گذاریم. ( زمان پخت پشت بسته ماکارونی درج شده است)

سالاد ماکارونی مخصوص

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی با تن ماهی

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی

مواد سالاد ماکارونی

۴ . در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در صورتی که بخواهیم در تهیه این سالاد خوشمزه از گوشت مرغ استفاده کنیم ، ابتدا باید گوشت مرغ را به صورت آبپز بپزیم.

۵ . برای این منظور گوشت مرغ را به همراه مقداری آب، نمک، زردچوبه و یک پیاز خرد شده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا  بپزد. سپس مرغ را خرد می کنیم. در ادامه خیارشور را نیز به صورت دلخواه خرد می کنیم .

۶ . سپس به کاسه حاوی ژامبون مرغ اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را می توانید خودتان به صورت آبپز تهیه کنید یا اینکه به صورت کنسروی استفاده کنید.

۷ . در این مرحله سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

۸ . در این مرحله سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه مواد سالاد له نشوند، سس نیز به تمام نقاط سالاد برسد. باید مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می شود.

۹ . پس از اینکه سالاد آماده شد آن را به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.

 

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *