سالاد ماکارونی با تن ماهی

“سالاد ماکارونی” با تن ماهی یکی از انواع سالادهای خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود. با ما دراین مقاله از آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت سالاد ماکارونی با تن ماهی آشنا کنیم .

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی با مرغ

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی با کالباس

مواد لازم برای سالاد ماکارونی با تن ماهی مقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی۳۰۰ گرم
ذرت۱۰۰ گرم
تن ماهی۱ عدد ۱۸۰ گرمی
خیار شور۱۰۰ گرم
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و روغن زیتونبه مقدار کافی

سالاد ماکارونی با تن ماهی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

۱ . برای تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

۲ . پس از اینکه آب جوش آمد، ماکارونی فرمی را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون قابلمه بماند تا بپزد، سپس ماکارونی را با آب سرد آبکش می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود.

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی

میتوانید بخوانید : سالاد ماکارونی مخصوص

۳ . در این مرحله تن ماهی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم تا از سالم بودن قوطی مطمئن شویم، سپس تن ماهی را باز می کنیم و روغن اضافی اش را خارج کرده و دور می ریزیم؛ سپس تن را به کاسه سالاد خوری اضافه می کنیم.

۴ . در ادامه ماکارونی را نیز به همراه نخود فرنگی پخته شده و ذرت پخته شده کاسه سالاد خوری اضافه می کنیم. در ادامه خیار شور را هم به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد می کنیم و به کاسه سالاد اضافه می کنیم

۵ . جعفری خرد را هم به سالاد اضافه می کنیم، در صورتی که جعفری تازه نداشتیم می توانیم به جای آن از شوید خشک هم استفاده کنیم. برای تهیه سس سالاد سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش داخل یک کاسه کوچک می ریزیم.

۶ . سپس روغن زیتون را اضافه می کنیم و در پایان مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به مواد اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که بخواهیم سالاد رژیمی تر باشد می توانیم به جای مایونز از ماست استفاده کنیم.

۷ . در این مرحله سس را به کاسه سالاد اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد و آماده شود.

نکات تکمیلی در مورد سالاد ماکارونی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰دقیقه
سالاد ماکارونی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *