سوپ مرغ و سبزیجات

سوپ مرغ و سبزیجات غذایی کامل و مقوی است. تاریخچه سوپ ها به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد و زمانی که ظرف های سفالی را توانستند روی حرارت مستقیم قرار دهند ترکیب گوشت و سبزیجات را با هم پختند و غذایی گرم تهیه کردند که علاوه بر اینکه غذای اصلی و پیش غذا محسوب می شود برای بیماران، دوران نقاهت و کودکان در حال رشد هم بسیار عالی است.سوپ مرغ و سبزیجات با مقداری جو، هویج، کرفس، جعفری، مرغ و آب مرغ تهیه میشود و فوق العاده خوشمزه است.با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ مرغ
مواد لازم برای سوپ مرغ و سبزیجاتمقدار لازم برای ۴ نفر
مرغنصف یک سینه
پیاز۱ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
هویج۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
ورمیشل۱ بسته
جعفری۱۰۰ گرم
روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

سوپ مرغ و سبزیجات

می توانید بخوانید: سوپ سبزیجات

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات

ابتدا ۱ عدد ران مرغ را با اب می شوریم و داخل یک قابلمه همراه با اب و ۱ عدد پیاز خرد شده می ریزیم .سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گاز می گذاریم و در قابلمه را می بندیم و ران مرغ را می پزیم تا حدی که مرغ نرم شود.سپس مرغ ابپز شده را از قابلمه بیرون اورده و منتظر می شویم تا خنک شود. سپس ان را با دست به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.( در صورت تمایل می توان از سینه و یا بال و دیگر قسمتهای مرغ نیز استفاده کرد و اختیاری است).توجه شود اب مرغ را دور نمی ریزیم و نگه می داریم .

سپس مقدار کافی روغن مایع داخل یک تابه می ریزیم و هویچها را شسته و پوست می کنیم و به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم.تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد هویچها را در تابه و در روغن برای مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

حالا ۱ حبه سیر را پوست کنده و ان را با سیر خردکن له می کنیم و به تابه هویچ اضافه می کنیم و تفت می دهیم و در ادامه فلفل دلمه ای سبز و قرمز را شسته و انها را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم و برای ۱ دقیقه با هویچ و سیر تفت می دهیم.

سپس به تابه ارد را اضافه می کنیم و ان را در تابه تفت می دهیم تا بوی خامی ان کم شود.سپس اب مرغ نگه داشته از مرحله اول را صاف می کنیم و داخل تابه می ریزیم( اگر اب مرغ کم بود مقدار بیشتری اب داخل تابه می ریزیم).زیر گاز را زیاد می کنیم تا مواد داخل تابه شروع به جوشیدن کند، سپس زیر گاز را ملایم می کنیم.

حالا رشته سوپی را اضافه می کنیم و در قابلمه را می بندیم و ۳۰ دقیقه منتظر می شویم تا سوپ ما روی شعله ملایم گاز اماده شود و مواد داخل ان بپزد.سپس مرغ تکه شده را داخل سوپ می ریزیم.و نمک و فلفل را به مقدار کافی اضافه می کنیم و مزه سوپ را می چشیم و ۲۰ دقیقه دیگر منتظر می شویم تا سوپ جا بیفتد و غلیظ شود.

سپس وقتی سوپ آماده شد ،زیر گاز را خاموش کرده و سوپ را در ظرف مناسبی می ریزیم و روی ان را با جعفری خرد شده تزیین می کنیم و سوپ را برای پیش غذا قبل از شام و یا ناهار میل می کنیم . نوش جان

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *