خورش کرفس با مرغ

خورش کرفس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که می دانید این خورش به روش سنتی با گوشت خورشتی که متشکل از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله می باشد تهیه می شود. خورش کرفس با مرغ را می توانیم با روش های متنوعی با  گوشت مرغ تکه ای مثل ران و سینه مرغ درست کنیم که سلیقه ای می باشد تهیه کنیم .با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش کرفس با مرغ آشنا کنیم .

می توانید بخوانید:  خورش کرفس

می توانید بخوانید: خورش کرفس با گوشت

مواد لازم برای کرفس با مرغمقدار لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۴ تکه
کرفس۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آبغوره۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار لازم
زردچوبه و روغنبه مقدار لازم

خورش کرفس با مرغ

می توانید بخوانید: خورش کرفس با لوبیا 

می توانید بخوانید: خورش کرفس مجلسی

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش کرفس با مرغ ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون یک تابه مناسب با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود . سپس سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های مرغ را پس از شستشو و خشک کردن به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده به تابه اضافه می کنیم . به خوبی تفت می دهیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ سرخ شود.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی سرخ شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه قابلمه ای که برای پخت خورش کرفس در نظر گرفته ایم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شود و رنگش باز شود. در ادامه مرغ و پیاز سرخ شده را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۳ لیوان آب گرم به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۳۰ دقیقه به خوبی بپزد. در همین حین کرفس ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا کمی روغن اضافه می کنیم و کرفس ها را به مدت حدودا ۵ دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت مرغ، کرفس های سرخ شده را به همراه آبغوره به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بیندازد. ۳۰ دقیقه بعد به خورش سر می زنیم و آنرا می چشیم. سپس در صورتی که نیاز داشت مقداری نمک به همراه ادویه های دلخواه به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که مقدار آب خورش به خودمان بستگی دارد و سلیقه ای می باشد. مثلا اگر دوست دارید خورش را با آب باشد، بهتر است پس از ۳۰ دقیقه دوم انرا از روی حرارت کنار بگذاریم و سرو کنیم.

مرحله نهم

اما اگر بخواهیم خورش غلیظ و کم آب باشد باید کمی بیشتر زمان بدهیم تا آب اضافی خورش کم کم تبخیر شود و به غلظت مناسب برسد. در پایان خورش را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه کته یا برنج آبکش سرو می کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *