خورش کرفس با لوبیا

این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که از ترکیب گوشت ، کرفس و لوبیا تهیه می شود. چاشنی های مورد استفاده در این خورش، رب گوجه و رب نارنج است. عطر و بوی سبزی و کرفس در خورش، طعم فوق العاده ای به غذا می دهد. این خورش بسیار خوشمزه را می توان با تکه های مرغ هم تهیه نمود. این خورش را با برنج زعفرانی یا کته سرو می کنیم. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش کرفس با مرغ

می توانید بخوانید: خورش کرفس با گوشت

مواد لازم برای کرفس با لوبیامقدار لازم برای ۴ نفر
کرفس۵۰۰ کیلو
مخلوط نعنا و جعفری۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
لوبیا چیتی یا لوبیا قرمزیک و نیم پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چای خوری
رب نارنج۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

خورش کرفس با لوبیا

می توانید بخوانید: خورش کرفس مجلسی

می توانید بخوانید:  خورش کرفس

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا

مرحله اول

برای تهیه خورش کرفس با لوبیا ابتدا کرفس ها را می شوییم و برگ های آن را خرد می کنیم. ساقه ها را به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. سپس یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی شعله ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کرفس های خرد شده را به آن اضافه می کنیم. سپس جعفری و نعنا را ریز خرد کرده و به کرفس ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود و رنگ آن تیره شود. پیاز را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن تفت می دهیم تا به طور کامل طلایی و سبک شود. سپس گوشت تکه شده گوسفندی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند. سپس زردچوبه را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه زردچوبه هم تفت خورد، دو لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و می گذاریم تا گوشت به طور کامل پخته شود. در ادامه لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را که از شب قبل خیس کرده ایم، در اواسط پخت گوشت به خورش اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مخلوط کرفس و نعنا و جعفری را اضافه کرده و رب گوجه را به آن می افزاییم. حدود ۱ ساعت می پزیم و اجازه می دهیم تا خورش جا بیفتد. بیست دقیقه آخر پخت، رب نارنج و نمک و فلفل را به خورش اضافه می کنیم. اضافه کردن لوبیا دلخواه است و می توان اضافه نکرد اما باعث لعاب دادن خورش می شود.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *