جوش ها و آکنه های صورت راباماسک های طبیعی و خانگی درمان کنید

خیلی از دختر ها و پسر ها در سنین نو جوانی و دوران بلوغ خود دچار آکنه و جوش می شوند ایجاد این جوش ها تا حدودی طبیعی است اما برای نوجوانان حس مزاحمت و حس ناخوشایندی می شود . اما چگونه می توان از بیشتر شدن و تشدید این جوش ها جلوگیری کرد ابتدا باید به نظافت پوست در این دوران توجه بیشتری کرد چون پوست چرب تر و باعث ایجاد جوش های بیشتری است.استفاده از ماسک هایی طبیعی که در ادامه معرفی خواهیم کرد برای بهبود و کم کردن التهابات مفید خواهد بود .جوش ها
اولین ماسک :
ماسک سدر و ماست است این ماسک به خاطر طبیعت سردی که دارد پوست را نرم و خنک میکند همچنین سدر یکی از مفید ترین مواد برای مبارزه با جوش و آکنه است .
۲ قاشق غذاخوری سدر را به همراه ۳ قاشق ماست داخل کنید (اگر ماست ترش باشد بهتر است ) اجازه دهید تا با دمای اتاق یکسان شود سپس آن را به صورت لایه ای ضخیم روی پوست صورت بزنید .اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند . سپس با آب ولرم شستشو دهید . این کار را می توانید هر روز انجام دهید .
دومین ماسک :
ماسک سدر و خیار
۲ قاشق غذاخوری سدر را با یک عدد خیار رنده شده مخلوط کنید اگر ماسک بدست آمده سفت بود می توانید آب به آن اضافه کنید یا خیار بیشتری در آن رنده کنید . این ماسک هم به مدت ۲۰ دقسقه روی پوست خود استراحت دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید .
سومین ماسک : ماسک کیوی و جوانه گندم
۲ قاشق پودر جوانه گندم را با یک عدد کیوی متوسط رنده شده مخلوط کنید و اجازه بدهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست بماند این ماسک برای کسانی که جوش های سر سیاه دارند هم بسیار توصیه می شود .
چهارمین ماسک
ماسک ماست و جوانه گندم
۲ قاشق جوانه گندم را با ۳ قاشق ماست مخلوط کنید و اجازه بدهید به دمای اتاق برسد سپس آن را روی پوست به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید .
استفاده از هرکدام از این ماسک ها نیاز نیست که هر روز انجام شود شما می توانید این ماسک ها را یک روز در میان و مختلف استفاده کنید .تاثیر آن را بعد یک هفته روی جوش های صورت و لکه های آن خواهید دید .

منبع : دکور مد 

رنگ موها ی جدید کالکشن های مختلف برند های گوناگون زمستانه ۲۰۱۷

گوشه کنار های منزلتان را به مکان هایی دنج تبدیل کنید

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *