سفيد كردن پوست بدن با لیزر و انواع راه ها و روش های این کار

سفيد كردن پوست بدن با لیزر

روش لیزر  برای سفید کردن پوست  سال‌ های زیادی به عنوان یکی از مؤثر ترین راه‌ ها برای کمک به شفاف کردن لکه‌ های تیره موجود بر روی پوست بدن بوده است. سفید کردن پوست با لیزر یک نوع عمل پزشکی است که در آن، انرژی حاصل از پرتو های تمرکز یافته نور بر روی لکه‌ های تیره پوست هدایت می‌ شود تا با استفاده از آن، لایه‌ های پوست یکی بعد از دیگری برداشته شود.

 

سفید کردن، شفاف کردن یا روشن کردن پوست، فرایندی است که طی آن تلاش می‌ شود تا رنگ پوست بیمار از طریق کاهش غلظت رنگدانه ملانین در آن روشن‌ تر شود.

 

انواع روش های سفيد كردن پوست بدن با لیزر

لیزر اربیوم

این یک نوع لیزر تهاجمی عمل کرده  که لایه سطحی پوست را بخار می‌ کند. این نوع از لیزر به روشن شدن رنگ تیره پوست ناشی از آسیب‌ های آفتاب یا خال‌ های رنگی کمک می‌کند و به خصوص برای افرادی مناسب است که به طور طبیعی رنگ پوست تیره دارند. اما عیب لیزر اربیوم آن است که می‌تواند باعث ورم ، خون‌مردگی و قرمز شدن پوست شود که البته این علائم بعد از حدود یک تا دو هفته به خودی خود برطرف می‌ شود.

سفيد كردن پوست بدن با لیزر 1

لیزر پالس  دای یا PDL

اگر می‌خواهید لکه‌های مادرزادی یا به اصطلاح “لکه های ماه گرفتگی” را برطرف کنید، این روش می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این روش، پرتوهای لیزر به صورت پالسی به روی پوست شما اثر می‌کند و پوست را در ضربت‌های متوالی پاک می‌کند. بعد از انجام این عمل، احتمال بروز خون‌مردگی و تغییر رنگ موقت پوست وجود دارد.

سفيد كردن پوست بدن با لیزر2

لیزر ان دی یاگ

اين روش، پرتو هاي ليزر مي‌ تواند هم به صورت پالسي و هم به طور مداوم بر روي پوست اعمال شود. شواهد نشان مي‌دهد که ميزان موفقيت اين روش در درمان لکه‌هاي تيره پوست کم است و احتمال دارد که اين لکه‌ها بعد از درمان دوباره بروز پيدا کنند. بنابراين شايد استفاده از اين روش به نوعي هدر دادن پول باشد.

سفيد كردن پوست بدن با لیزر 3

نور پالسي شديد يا IPL

سفيد كردن پوست بدن با لیزر از این روش  براي درمان لکه‌ هاي رنگي و تغيير رنگ پوست مناسب است. روش IPL يک روش مبتني بر نور است که با استفاده از رگبا رهای کوتاه نور شدید، سلول‌ های رنگدانه‌ ای را به دقت و به طور انتخابی از بین می‌برد.

این روش دارای بعضی عوارض جانبی بعد از عمل می‌باشد که قرمزی، تورم، خون‌ مردگی و تشکیل جرب از آن جمله می‌ باشد. البته این عوارض به صورت موقتی است و بعد از چند روز برطرف می‌ شود. علاوه بر آن، این روش ممکن است برای افرادی که رنگ پوست آن ها تیره است، کارکرد خوبی نداشته باشد.

منبع : دکور مد

 

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *