راهکاری طلایی و موثر برای جوانسازی پوست ؛میکرودرم ابریشن

اگر بیشتر روش های از بین بردن جای جوش و لک و… را امتخان کرده ایدو ازینکه تاثیر زیادی بر روی پوست شمانداشته اند و بهبودی مورد نظر شما حاصل نشده می توانید با بکار گیری این روش تاثیرات مثبتی را برروی پوست خود ببینید.

میکرودرم ابریشن چیست ؟

راهکاری طلایی و موثر برای جوانسازی پوست ؛میکرودرم ابریشن1

روش لایه برداری پوست بوسیله ی ساییدن آن است . اشتباه نکنید !! این بدان معنا نیست که پوست شما بوسیله ی یک جسم سخت مانند سنگ یا آجر یا سمباده ساییده می شود ، بلکه در این روش کل پوست در معرض تماس با پودر اکسید آلومینیوم که یک ماده معدنی بی ضرر است قرار می گیرد . در این پودر کریستال های بسیار ریزی وجود دارد که به پوست ساییده شده و بافت های مرده ی پوست را از بین برده و ترمیم پوست فعال می گردد ، در این حالت هنگامی که ضخامت پوست از بین می رود ، تبادلات فیزیولوژی پوست بهتر شده و تحریک کلاژن سازی پوست وبه دنبال آن تقویت قوام پوست و کم کردن مقاومت پوستی برای درمان های پوستی را در پی دارد .

اجازه بدهید ساییدن پوست را با ذکر مثال برای شما توضیح بدهیم :

ضخامت لایه سطحی پوست انسان در حالت عادی حدود ۷۰۰ میکرون که برابر با ۷/. میلیمتر است ، در هر جلسه میکرودرم می توان ۴۰ میکرون لایه برداری از پوست انجام داد و بدینوسیله مشکلات زیبایی و پوستی که در سطح پوست ایجاد شده و با لایه برداری قابل درمان هستند برطرف خواهند شد .

در حال حاضر نیز روش های دیگری نیز برای لایه برداری پوست به کار گرفته می شود مانند لیزر و دارو، اما این روش ها در اکثر موارد همراه با عوارض هستند و می بایست تحت شرایط خاص و مراقبت های پزشکی انجام شوند ، در بعضی موارد چندان کارساز نیستند و به مدت زمان زیادی احتیاج دارند . بنابراین میکرودرم ابریشن بهترین روش به سبب ایمن ، بدون عارضه و توانمندی بسیار زیاد برای لایه برداری پوست خواهد بود .

میکرودرم در چه مواردی کاربرد دارد :

 

راهکاری طلایی و موثر برای جوانسازی پوست ؛میکرودرم ابریشن

لک های پوستی حاملگی

 

برداشتن خالکوبی از روی پوست

 

لک هایی که در اثر پیری ایجاد می شود و لک های کبدی

 

تمامی ضایعات سطحی پوست

 

از بین بردن چین و چروک ریز صورت

 

کوچک نمودن منافذ پوستی

 

از بین بردن جای جوش یا آکنه

 

از بین بردن لک های باقی مانده بر اثر آبله مرغان

 

از بین بردن ترک های ایجاد شده روی پوست

 

همانطور که قبلا اشاره شد میکرودرم نسبت به سایر روش های لایه برداری مزایایی دارد

 

در این روش زمان انجام عمل ( تابستان یا زمستان و …) اهمیت خاصی ندارد و یا اینکه روی چه نوع پوستی قرار است این روش انجام شود ، همچنین بعد از عمل هم به مراقبت های پیچیده نیازی ندارد و نهایتا ممکن است مقداری التهاب و قرمزی موقتی را در پی داشته باشد .

 

در طرف دیگر مقایسه ی ما روش لیزر قرار دارد که روی تمام پوست ها قابل استفاده نیست و بهتر است در فصل زمستان یا پاییز انجام شود ، انجام روش لیزر در نواحی گردن ، پلک و سینه ممکن است خطرناک باشد . التهاب ، قرمزی و سوزش پوست بسیار زیاد و شاید برای بسیار افراد غیر قابل تحمل باشد .

 

 

راهکاری طلایی و موثر برای جوانسازی پوست ؛میکرودرم ابریشن

 

مزایای روش میکرودرم به همین جا ختم نمی شود ، یکی دیگر از این مزایا قابلیت ترکیب با سایر درمانها است

 

هنگامی که روش لایه برداری از پوست انجام می شود قابلیت جذب مواد دارویی از سطح پوست تا چند برابر افزایش می یابد ، در این هنگام می توان درمان دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون پوستی ( لک های پوستی ) را نیز شروع نمود و بوسیله پمادهای پوستی نتایج بهتری بدست آورد .

 

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریشن :

 

پس از انجام میکرودرم سطحی ، پوست با طراوت و صاف و شاداب می شود . اما اگر کمی پوست خود را سرخ تر می بینید نگران نباشید ، این سرخی تا ۳۰ دقیقه بعد از بین خواهد رفت . اگر میکرودرم عمیق انجام دادید ، توجه داشته باشید که باید از کرم های ضد آفتاب و اجتناب از رفتن زیر نور خورشید و در

صورت سرخی شدید پوست از پمادهای ترمیمی استفاده کنید . برای به دست آوردن نتایج بهتر پس از انجام میکرودرم بهتر است از کرم های مرطوب کننده ، ماسک های ویتامینه و تقویت کننده ها استفاده شود .

 

راهکاری طلایی و موثر برای جوانسازی پوست ؛میکرودرم ابریشن

 

نکته : اگر از کرم های حاوی AHA  و رتینول استفاده می کنید ، باید تا سه روز قبل و سه روز بعد از انجام میکرودرم ابریشن استفاده از این کرم ها را متوقف کنید .

در پایان به این نتیجه می رسیم که این روش نسبت به روش های دیگر از قبیل لیزر بسیار بهتر و کم عارضه تر است و برای بیمار جای هیچ نگرانی وجود ندارد ، اگر تحمل کمی درد را داشته باشید.

برگرفته از شهر پزشک /ی

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *