ته دیگ ماکارونی

ما ایرانی ها از طرفداران پرو پا قرص ته دیگ هستیم. که انواع مختلفی دارد از جمله معروف ترین آنها ته دیگ سیب زمینی ماکارونی و ته دیگ نان است. برای داشتن ته دیگ خوشمزه و خوش رنگ فوت و فن هایی وجود دارد که اکثرا در اثر تجربه و البته سلیقه بوجود میاید. در این مقاله آشپزی به رازهای داشتن ته دیگ ماکارانی خوشمزه و خوشرنگ و حرفه ای میپردازیم .

ته دیگ خوشرنگ و خوشمزه ماکارونی

اول از همه بعد از اینکه مواد گوشتی ماکارانی را حاضر کردید، داخل آن نصف لیوان آب میریزیم و مخلوط میکنیم تا روغن خودش را پس بدهد و به خاطر وجود رب و زردچوبه روغن خوشرنگی داشته باشد ، درضمن روغن هم کم نمیریزم ، به مقدار کافی شاید هم کمی بیشتر میریزیم. اگر همه راه ها را برای داشتن ته دیگ خوش رنگ و طلایی امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید روغن را امتحان کنید . در ریختن روغن کف قابلمه دست و دلبازی به خرج دهید . حتی المقدور هنگام دم کردن غذا کف ظرف خشک باشد و از ریختن آب خودداری نمایید .

ته دیگ ماکارونی

نکته : توجه داشته باشید برای داشتن ته دیگ خوب باید حتما قابلمه نچسب باشد. تفلون یا سرامیک یا چدن فرق نمیکند و البته خش نیز نداشته باشد.

کف قابلمه روغن جامد میریزیم. ترجیحا روغنتان کم نباشد.(اگر روغن کم باشه ته دیگتان خوشرنگ و برشته نمیشود). بگزارید کامل روغن داغ شود.. سیب زمینی را پوست میگیریم و بعد با کمی آب میشوییم. بعد ورقه ورقه میکنیم و بعد از ورقه ورقه کردن دیگر اصلا آب نمیزنیم . ورقه های سیب زمینی حتما نازک باشد. سیب زمینی های ورقه ورقه شده را کف قابلمه میچینم (نیازی به نمک یا زعفران یا زردچوبه نیست)

نکته : میتوانید به مقدار خیلی کم روی سیب زمینی هایتان کمی زعفران و کره بمالید که خوشرنگ تر و خوش طعم تر شوند و دیگر نکته مهم اینکه زمان طولانی و حرارت کم به ماکارونی بدهید.

مواد گوشتی را با ماکارونی آبکش شده ، داخل یک ظرف دیگر مخلوط میکنیم. بعد روی سیب زمینی ها میریزیم. بعد روی حرارت میگذاریم .یک ربع اول حرارت متوسط و بعد یک ساعت دیگر هم باحرارت کم ،دم میگذارم. دقت کنید آن آبی که داخل مواد گوشتی ریخته بودیم از داخل ماکارونی ها کم کم ته نشین میشود و به سیب زمینی ها میرسد و آنها را خوشرنگ و خوشمزه میکند برای همین نیازی به نمک و زردچوبه نداشتیم . بعد از یک ساعت ته دیگ خوشرنگ و برشته داریم. حرارت را که خاموش کردیم. پنج دقیقه بعد قابلمه را داخل دیس برگردانید ته دیگ بصورت  قالبی درمیاید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *