پوست صورت و بدن ما با مصرف شکر چه آسیب هایی خواهد دید

وقتی شکر استفاده می ‌کنیم، تغییرات زیادی در بدن ما رخ می‌ دهد و هضم غذا، تمرکزذهن، سطح انرژی، شکل عادت ‌ماهیانه و کیفیت یک خواب خوب  را از ما می‌گیرد، اما آیا می‌دانستید که پوست نیز با استفاده از شکر تحت‌تاثیر و نغییر قرار می‌گیرد؟ آیا می‌دانستید که شکر می‌تواند پوست ما را پر از انواع جوش، چروک، لک‌ها ، التهابات و افزایش موهای زائد در صورت و بدن کند؟ حتما  می‌پرسید چگونه؟ پس با ما ادامه این مطلب را حتما بخوانید.

  1. شکر ونقش آن با التهاب پوستی

 

شکر و بسیاری از مواد غذایی با شاخص های گلایسمی بالا به سرعت در بدن ما به گلوکز یا همان قند متابولیزه خواهد شد و مصرف آنها نیز سطح انسولین  در بدن را بالا می‌برد، به ‌علت اینکه گلوکز از خون به داخل سلول‌ها منتقل می‌شود، در نتیجه انرژی سلول‌هابا سرعت بالا تامین می‌شود.

بدن2

  1. شکر وارتباط آن با باکتری‌ها

 

شکر، مخاط های قسمت روده را تحریک و حساس  می‌کند و باعث بروز التهاب  در قسمت گوارش می‌شود. باکتری‌های مضر موجود در روده ها هم برای تکثیر خود از منبع شکر تغذیه می‌ کنند. اختلال و بیماری فلور روده و التهابات گوارشی از دلایل  شایع برای بروز مشکلات پوستی هستند. مواد غذایی که حاوی  پروبیوتیک برای اینکه فلور روده را به حالت تعادل درآورند و این مشکلات پوست را از بین ببرند، بسیار مفیدند.ماست سرشار از پروبیوتیک است.

 

  1. شکر و نقش آن در چین‌وچروک

 

شکر، آنزیم‌هایی تولید می‌ کند که باعث از بین رفتن متداوم کلاژن و الاستین پوست می‌شود بنابراین پوست استحکام و قوای ترمیمی خود را از دست می‌دهد و شل و چروک می‌شود. شکر هضم‌ شده خود را به کلاژن های پوست می‌چسباند و به آن ها حمله ور می‌شود؛ بمابراین سلول‌های پوست ضعیف شده و آسیب‌پذیری بیشتری در برابر نورخورشید و تاثیرات زیست‌ محیطی دارند

بدن 1

  1. شکر و تاثیرش با موی ‌زائد

 

هرچه مصرف شکر بیشتر باشد ، به همان اندازه ممکن است مقاومت بدن به انسولین افزایش یابد و باعث بروز لک‌های تیره روی قسمت های گردن و چین و چروک ها در پوست شود. از آثار دیگر مقاومت به انسولین، رشد موهای غیرطبیعی روی قسمت های مختلف  صورت و بدن است که در خانم‌ها در قسمت بالای لب، خط ریش، چانه، قفسه‌سینه و ناف قابل‌ رویت است.

 

  1. شکر و ایجاد آکنه

 

مصرف شکر و غالبا باعث اختلالات هورمونی می‌شود.

شکر باعث ایجاد بالارفتن سطح قندخون در بدن  می‌شود که به نسبت خود باعث افزایش سطح انسولین نیز خواهد بود. این افزایش انسولین، فعالیت غدد های سباسه در پوست را بالا می‌برد و روند التهاب را  در بدن تشدید می‌کند که باعث ایجاد آکنه، لک‌ها و تغییرات هورمونی هستند..

 

منبع : دکور مد

اسب و ارتباط آن با تاریخچه کروات های امروزی

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *