اسب و ارتباط آن با تاریخچه کروات های امروزی

کراوات امروزه یکی  نشانه های شخصیت و تیپ مجلسی و به اصطلاح تمدن آقایان و در مواردی خانمها است،  کروات تاریخچه ی جالبی دارد.فراموش نشود که این نشانه تمدن از  حیوان اسب به انسان ها رسیده و جهانی شده است.

فرانسوی ها اولین مللی  هستند که از کراوات  استفاده کرده اند و آنرا همگانی و عمومی نمودند،از این رو فرانسه را کشور کراوات ها میگویند.کراوات کلمه ای فرانسوی است  و معنی اسب جسور و نیورمند و تندرو است که در میدان های نبرد و در جنگها پهلوانان و فرماندهان بر آنها سوار میشده اند.

برای  این است که اسب ها  به کراوات موسوم بودند به راحتی شناخته شوند و از اسبهای دیگر متمایز  و جداشده باشند،بر گردن اسب ها رشته نوار سفید رنگی میبستند و سواران این اسب ها برای اینکه خود را فردی جسور و نیرومند نشان دهند نواری شبیه نوار بسته شده بر  گردن اسب ها به گردن خود میبستند.

بدین صورت کراوات از روی حسادت  و چشم و هم چشمی  از اسب ها به انسان ها رسیده است. امااشراف زادگان  و پادشاهان اصیل فرانسوی که با کراوات مخالف بودند و مردان نیرومند  و جسور را به تمسخر  میگرفتند و به آنها میگفتند آنها افسار به گردن خود  بسته اند! عنوان افسار تمدن نیز از همین شوخی ابتدایی اشراف زادگان درباره ی کراوات ریشه گرفته است.

اسب 2

اسب 1

رومیها و کراوات

قبل از مردمان فرانسوی رومی ها بودند که از کراوات استفاده میکردند اما نه با نام کراوات،زیرا چنانکه بیان شد کراوات از اسب و قرن ها بعد از رومی ها به فرانسوی ها رسید و تاریخ تولد و ابداع کراوات نیز از همین زمان آغاز شده است ولی رومی ها اولین کسانی بودند که پارچه ای باریک و بلند را بر گردن خود میبستند ،اما بیشتر برای جلوگیری از سرماخوردگی! رومی ها این پارچه را “فوکال” مینامیدند.در واقع استفاده از کراوات از قرن ۱۶ شروع شد  و بین تمام اقشار  جهان رایج شد.لویی چهاردهم  نیز کراوات میبست و زنان خود را هم وادار به بستن کراوات میکرد. در زمان لویی چهاردهم کراوات نوعی پارچه  از جنس “موسلین” و “دانتل” بود که به وسیله ی یک روبان زیبا و رنگ رنگی  در زیر چانه گره زده میشد .

از نکات جالب کروات در  زمان لویی چهاردهم  این بوده است  که محبوبیت و نزدیکی رجال به درباریان  فرانسه بسته به درازای و طول دم کراوات داشته است.یعنی هر چه اشخاص به درباریان فرانسه نزدیکتر بودند دم کراواتشان بلندتر بود!

در اواسط قرن هیجدهم کراوات شکل  و طرح تازه ای به خود گرفت،بدین صورت که ظرافت مخصوصی در دوخت پیدا کرد و مدل های تازه ای مطرح شد.در همبن زمان  زن های فرانسوی نوعی کراوات میبستند که جنس آن  از خز بود و آن را به دور گردن خود می انداختند .در سال ۱۷۹۵یک نوع کراوات ارائه شد  که آن را چندین بار دور گردن خود می پیچیدند و فقط گره پروانه  ای شکل در جلویش میزدند.

منبع :دکور مد

اهمیت نکات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست صورت آقایان

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *