قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
خانه / مد و زیبایی / آرایش / مو هایی زیبا و درخشان با مصرف چند ماده غذایی سالم داشته باشید
ar4-6482

مو هایی زیبا و درخشان با مصرف چند ماده غذایی سالم داشته باشید

مو های شما درست مانند گل های  یک باغ، برای رشد خود  به تغذیه ای سالم و کافی و  نیاز دارند. ریشه مو های شما، با توجه به غذاهایی که مصرف میکنیم ، تحت‌ تاثیر قرار خواهند گرفت  و تغییر می‌کند. با کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یا استفاده از مواد غذایی آسیب‌ زننده ، قدرت بقای وعمر ریشه ی مو به‌طور چشم گیری  کاهش می‌یابد و در نتیجه رشد مو های شما کاهش می‌یابد و موها شروع به ریزش و ضعیف شدن می‌کنند.
مو  طبیعی و سالم  باید هر ماه حدود ۱ سانتی‌متر رشد می کنند و رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم به رشد مو ها کمک می‌کند. مواد غذایی  پروتئین بالا، مصرف اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین A، B، C، E، آهن، روی، مس، منیزیم، سلنیوم و انواع ویتامین B برای رشد مو و سلامت بسیار مهم هستند. ۸ ماده غذایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، از محرک‌های طبیعی رشد مو محسوب می‌شوند.
مو 66

ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا دارای  اسید‌های چرب امگا ۳ بسیار بالایی هستند که بدن به‌طور جداگانه و مستقل قادر به تولید آن نیست. کمبود اسید‌های چرب امگا ۳ اغلب موجب به خشکی پوست سر و موها و گردش خون پایین می‌شود.شما  می‌توانید با کنجاندن ماهی قزل‌آلای وحشی را هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه در وعدهای غذایی خود سلامت موهای خود را تضمین کنید .
یکی از مواد غذایی مفید و گیاهی‌ای که حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ است تخم چیا یا همان تخم شربتی است.
تخم شربتی را با یک‌چهارم قاشق چایخوری گیاه جو در یک لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید یا بمدت ۸ ساعت در آب بگذارید و این ترکیب را  در طول روز بنوشید.

مو 5

مصرف آووکادو

درصد بالای چربی های مفید موجود در آووکادو یکی از عوامل داشتن موهای زیبا و درخشنده است. آووکادو به علت  رطوبت بالایی که به موها می‌رساند و آنها را در برابر شکنندگی و بدحالتی محافطت  می‌کند. پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، اسید فولیک، منیزیم و بیشتر ویتامین‌های موجود در این میوه، موها را تغذیه و رشدسالم آنها را تشدید می‌کنند. از این میوه مفید  به‌عنوان ماسک مو هم می‌توان استفاده کرد؛ این میوه را کاملا له کنید و به‌عنوان ماسک  روی مو‌ها به مدت ۱ ساعت قرار دهید.

مو 2

استفاده از آجیل

آجیل‌هایی مثل بادام، گردو و… غنی از بیوتین و ویتامین های مفید برای رشد موها  هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. بیوتین یا ویتامین B7یک کوآنزیم و قسمت قابل اهمیتی در آنزیم‌های متابولیز کننده‌ برای چربی، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی است. مغزها  همچنین کمک می‌کنند سلول‌ های موی سالم تولید کنند  و موهای ضخیم‌تر و سالم‌تری برای شما بیاورند. روزانه، خوردن یک مشت آجیل نیاز بدن را کاملا برطرف می‌کند.

استفاده از گرده گل  زنبور عسل

گرده گل زنبورعسل شامل تمام ویتامین‌های گروه B می باشد که برای موها بسیار  مفید هستند . تخم‌مرغ ها، حبوبات و سبزیجاتی با  برگ سبز نیز دارای ویتامین‌های مهم گروهB هستند که بسیاری از نیاز های تغذیه مو  را تامین می‌کنند. ویتامین‌های گروه B برای سوخت و ساز و گردش خون در سر بسیار مهم هستند. آنها ساخت و رشد سلول‌های جدید را پشتیبانی خواهند کرد ، سلامت فولیکول‌ های مو ها  را تضمین  می‌کنند و ریزش مو را کاهش می‌دهند.
برای انرژی بیشتر و رشد بهتر مو یک قاشق چایخوری گرده زنبور عسل را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب و روزی یکبار آرام‌آرام میل کنید.

مو 1

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ ها حاوی پروتئین، زینک، گوگرد، فسفر، آهن و سلنیوم است که برای سلامت موهای شما خیلی مهم‌ است. زینک تکثیر سلولی و رشد بافت‌ها را ترویج می‌دهد و بافت شکننده موها را  ترمیم می‌کند. همچنین به سالم ماندن غدد چربی موجود در فولیکول‌های مو که باعث کاهش ریزش مو می‌شود، کمک شایانی خواهد کرد.

منبع : دی ایران :دکور مد

مطلب پیشنهادی

استرس

تاثیرات مخرب استرس بر بدن انسان

مهمترین چیزی که باید برای شما قابل توجه باشد جسم و روان شماست زیرا هر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *