شریک زندگی هم می تواند همان شریک کاری شما باشد .

بسیاری افراد برای شراکت به دنبال شریک هایی از جنس دوست و … می گردند چه بسا شریک کاری شما می تواند شریک کاری شما نیز باشد .

راه اندازی هر کسب و کار موفقی شاید سخت و استرس زا به نظر برسد. مدیریت یک کسب و کار خانوادگی شاید حتی چالش برانگیزتر باشد. اما یک زوج، به نام های فابیولا و سیمون توانسته اند به خوبی و به شکلی موثر با یکدیگر همکار کنند و یکی از شرکت های مطرح تفریحی را در شهر نیویورک مدیریت کنند. آنها در طول چند سال همکاری حرفه ای با یکدیگر یاد گرفته اند که چطور باید به عنوان یک زوج، کسب و کارشان را به سوی موفقیت رهنمون کنند. در گفت و گویی که با آنها انجام داده ایم، نکاتی را در این زمینه از آنها پرسیده ایم که با شما در میان خواهیم گذاشت.

۱٫ همیشه نسبت به نقاط ضعف و قدرت خود آگاه باشید.

همیشه نسبت به نقاط قوت و ضعف هر دویتان باخبر باشید و کارها را به شکلی حرفه ای بین یکدیگر تقسیم کنید. احتمالا در ابتدای کار وسوسه خواهید شد که تمام کارهای لازم را خودتان انجام دهید. اما این کار شدنی نیست و بهتر است در صورت نیاز از اشخاص یا شرکت های دیگر نیز کمک بگیرید. احتمالا آخرین چیزی که دلتان می خواهد این است که آنقدر خودتان را خسته کنید که همان اول کار قید همه چیز را بزنید!
۲٫ حواستان به یکدیگر باشد و از هم تعریف کنید.
به استعدادها و مهارت های همسرتان توجه کرده و از آنها تعریف کنید. این کار روشی عالی برای بهبود روابط کاری تان است و به هر کدام از شما اجازه می دهد که در حیطه خاص خود بدرخشید. به ویژه اگر می خواهید به شریک زندگی خود باشد و در مقابل بهتر است حسابی حواستان به شریک زندگی خود باشد و در مقابل دیگران و با تعریف از همسرتان، جایگاه او را بالا ببرید تا اعضای تیمتان بتوانند از هر دو شما انگیزه کارکردن بگیرند.۳٫ مطمئن شوید که هر دو هدف و نگرش یکسانی دارید.

قبل از این که کارتان را به صورت رسمی آغاز کنید، مطمئن شوید که هردویتان نگرش و هدف مشخصی برای کسب و کار دارید. تمام اهداف درازمدت کسب و کارتان را فهرست کنید. هرگاه احساس کردید که اوضاع به شکلی متفاوت از نقشه مورد نظرتان پیش می رود، آن را با شریک زندگی تان در میان بگذارید تا مطمئن شوید که اوضاع از دستتان خارج نشده و همه چیز در راستای رسیدن به آن هدف مشترک پیش می رود.۴٫ تعادل میان کار و زندگی را فراموش نکنید.

ایجاد و حفظ تعادل میان کار و زندگی شخصی را به یک اولویت تبدیل کرده و همیشه سعی کنید به آن پایبند باشید. اعضای تیمتان در این زمینه از شما الگوبرداری می کنند و بهتر است که الگوی خوبی باشید و اخلاق و فرهنگ کاری را کاملا رعایت کنید. سعی کنید از یک ساعتی به بعد در منزل دیگر در مورد کار صحبت نکنید و به زندگی شخصی خود بپردازید. همچنین تفریحات دونفره را نیز فراموش نکنید و در سال یکی دو هفته را به تعطیلات بروید.۵٫ همه دستاوردها و موفقیت های کوچک و بزرگ خود را جشن بگیرید.

هرگاه که در طول مسیر به هدف خاصی دست پیدا کردید، آن را به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید. این کار به هر دو شما یادآوری می کند که در کدام مرحله از کسب و کار قرار دارید و جایگاه نهایی مورد نظرتان کجاست.۶٫ روحیه تان را حفظ کنید و بذله گو و خوش مشرب باشید.

با همسرتان طوری برخورد کنید که با بهترین دوستتان رفتار می کنید. سرزندگی و بذله گویی خود را حفظ کنید تا سلامتی رابطه کاری تان تضمین شود. البته از طرف دیگر نباید رفتار حرفه ای کاری خود را زیر پا بگذارید. رفتار بیش از حد صمیمانه مناسب محیط کاری نیست و باعث معذب شدن سایر همکاران خواهدشد.۷٫ فضای شخصی خودتان را داشته باشید.

برنامه کاری مشخص و فضای کاری جداگانه برای خود داشته باشید. این که با همسرتان کسب و کاری راه اندازی کرده اید به این معنا نیست که باید همیشه در کنار یکدیگر باشید. این مسئله می تواند در درازمدت باعث ایجاد یک فاجعه در رابطه شخصی تان شود. شاید در ابتدای کار بخواهید در طول ساعات کاری با یکدیگر در مورد هر مسئله ای که پیش می آید گفت و گو کنید، اما بهتر است تمرکز خود را روی مسائل کاری و وظایفتان حفظ کنید تا بهره وری بیشتری در زمینه کاری به دست آورید.۸٫ وقتی می خواهید به همراه همسرتان کسب و کاری موفق بسازید، باید بدانید که موفقیت حرفه ای تان به اصول مشابهی گره خورده که می بایست در زندگی شخصی نیز رعایتشان کنید:

باید برای یکدیگر شرکایی واقعی باشید تا بتوانید به موفقیت و پیروزی برسید.
برگرفته از برترینها/ی

مطلب پیشنهادی

تازه واردهای عرصه کار آفرینی بخوانند.

عده از مردم اجتماع سعی دارند که برای افراد مختلف جامعه کار آفرینی می کنند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *