کاغذ دیواری + انتخاب مناسب آن برای دیوارهای متفاوت خانه

همه ما دوست داریم خانه ای زیبا و مرتب داشته باشیم. یکی از مواردی که به این زیبایی و مرتب بودن کمک می کند انتخاب کاغذ دیواری است. فضاهای مختلف خانه مانند اتاق خواب، پذیرایی، اتاق کودک، نوجوان هر کدام کاغذ دیواری مربوط به خود را دارند.در این مقاله راههای برای انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای مختلف خانه به شما نشان می دهیم تا به خانه ای با دیوارهای زیباتر دست پیدا کنید.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری

انتخاب یک کاغذ دیواری صحیح و خوب کاری سخت است؛ به خصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. دلیل سختی انتخاب این است که تنوع بی‌شماری از لحاظ طرح و رنگ در بازار موجود است که باید از بین این تنوع بی‌شمار، مناسب‌ترین گزینه را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب و استفاده کنید.

انتخاب کاغذ دیواری

 

هماهنگی كاغذدیواری با سبک خانه

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال، برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید ک نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.

 

 انتخاب کاغذ دیواری

ویژگی های كاغذدیواری های مرغوب

· روكش سطح فوقانی از نوع وینیل vinyl بوده و وزن وینیل بكار رفته در آن بین۳۰۰ الی ۴۵۰ گرم در هر متر مربع می باشد.

· قابلیت شست‌و‌شوی كامل حتی با مواد شوینده خانگی است.

· مقاومت بسیار بالا در برابر كشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوارهای dry wall بسیار مناسب است.

· كاملا ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نمی کند.

· پس از نصب و اجرا سطحی كاملا بدون درز را ایجاد می کند

 

انتخاب کاغذ دیواریبیشتر بخوانید:دکوراسیون-اتاق-کودک-چگونه-باشد؟

هزینه و قیمت کاغذ دیواری

قیمتی که در آلبوم‌ها برای هر نوع  قید شده است برای یک رول است. در حالی که رول‌های برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید می‌شوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینه‌ها می‌شود؛ اما این کار دلیل دارد.

فروش در رول‌های دو برابر و سه برابر، می‌تواند متراژ بیشتری کاغذ دیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای ۴ متر و ۱۱٫۵ سانتی‌متر (۱۳٫۵ فوت) کاغذ دیواری‌ است در حالی که رول‌های دو برابر دارای ۸ متر و ۲۳ سانتی‌متر ( ۲۷ فوت) کاغذدیواری هستند. بنابراین اگر طول دیوار شما ۲ متر و ۷۵ سانتی‌متر (۹فوت) است، شما تنها می‌توانید سه ردیف کاغذ دیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

رول‌های کاغذ دیواری دارای عرض‌های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آنها دارای عرض ۵۲ سانتی‌متر (۲۰٫۵ اینچ) است در حالی که رول کاغذ دیواری های آمریکایی عرض ۶۸٫۵ سانتی‌متر (۲۷ اینچ) دارد. یعنی مسلما شما می‌توانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید.

 

انتخاب کاغذ دیواری

طرح کاغذ دیواری

به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذ دیواری وجود دارد: طرح‌های مستقیم و صاف – طرح‌های منحنی شکل.

طرح‌های مستقیم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرح‌های منحنی شکل نیز مانند طرح‌های گلدار و هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درزها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درزها به طوری که دنباله طرح‌ها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذدیواری دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.

انتخاب کاغذ دیواری

از این رو باید حتما دیوارهای اتاق را با دقت اندازه‌گیری کنید و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کره و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه می‌کنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذدیواری، بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: موفقیت-بهتر-در-زندگی-با-استفاده-از-راهه

انواع کاغذ دیواری

این مهم است که در مورد رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری های موجود، در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید. اساسا  دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین  محسوب می‌شوند.، هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند. همین نوع از خود به دو نوع تقسیم می‌شود: نوع اول در قسمت پشت  دارای لایه‌ای از وینیل است و نوع دوم دارای لایه‌ای از وینیل در قسمت روی آن است که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد. نوع اول قابل شست‌وشو و ضد آب است و راحت‌تر از روی دیوار کنده می‌شود. بنابراین نوع دوم کاغذ دیواری های دارای پوشش وینیل، می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب باشند.

انتخاب کاغذ دیواری

کجا به دنبال کاغذدیواری برویم؟

می‌توان در فروشگاه‌های مخصوص خود و هم‌چنین فروشگاه‌های مجازی بیابید. خرید از طریق اینترنت ایده خوبی نیست، زیرا بافت، طرح و رنگ کاغذ دیواری ها در عکس، هرگز مانند آنچه واقعا هستند مشخص نیست. هم‌چنین اگر شما به فروشگاه‌ها مراجعه کنید این شانس را دارید که بتوانید نمونه‌ای از گزینه‌های انتخابی خود را به خانه بیاورید و با وسایل و مبلمان خانه‌تان تطبیق دهید و جلوه آنها را با نورپردازی موجود در خانه، هم در روز و هم در شب مشاهده کنید، سپس بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی‌که این امکان برای شما در خرید اینترنتی وجود ندارد.

 

 

برگرفته ازبرترینها/ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *