دکوراسیون مغازه بر اساس کاربرد هر مغازه طراحی می شود و در هر مغازه به نوع اجناس مغازه بستگی دارد و دسته بندی می شود . در این متن برای شما به چندنمونه طراحی اشاره می کنیم .
دکوراسیون مغازه های مختلف در کشور های دیگر متفاوت می باشد . دکوراسیون مغازه وابسته به طراحی های طراح آن می باشد.
دکوراسیون مغازه:
بازسازی این شعبه از بِرند آدیداس ، با استفاده از المان های شاخص طراحی فروشگاه های آدیداس صورت پذیرفته است همچنین در طراحی چنین فضایی سعی شده مشتری ها وقت بیشتری در فروشگاه بگذرانند و به قدم زدن در میان دکور های هیجان آور جذب کننده ادامه دهند. در نظر گرفتن فضایی به عنوان نشیمن و قرار گیری مبلمان راحتی در این بخش، فضای فروشگاه را، دنج و آشنا طراحی کرده. وارد کردن سبک صنعتی به وسیله ی پلکان فلزی، تاسیسات سقف و چراغ های فلزی ریلی در این فروشگاه به خوبی قابل مشاهده است.
یک بوتیک کوچک فروش عینک به نام ENDPIECE توسط استودیوی کره ای طراحی شده، این فروشگاه واقع در سئول و با طراحی جالبی با استفاده از سیم های بافته شده سبز آبی و با استفاده از دیوارهای خاکستری و کف پوشهای سیمانی و سنگ مرمر نما ظاهری گرم و احساسی خوب در فضا ایجاد کرده است.
طراحان با ترکیب رنگ زرد روشن با سبز آبی و آبی تیره به برجسته کردن ویژگی عناصر داخلی و با سیم های بافته شده سعی در نمایش دیوار پشتی و نقاط تمرکز در فروشگاه پرداخته اند. استفاده از سیم ها و انتخاب رنگ مناسب آنها بدون ایجاد شلوغی زیبایی آفریده و هم از داخل و هم از خارج بنا دید و منظر زیبا و جاذبی ایجاد کرده است.
طراحی داخلی این فروشگاه ۵۵ متر مربعی واقع در روسیه با ترکیب لاکچری سفید و خاکستری و با بافت ها و طرح های متنوع و لوکس انجام پذیرفته است. آنچه بیش از هر چیز، دکوراسیون داخلی این فروشگاه را چشم گیر کرده، بافت و طرح های هندسی به کار رفته در بخش ورودی و مبلمان داخلی است. طرح های به کار رفته در دیواره ها، مانند پارچه ها و تور های به کار رفته در لباس عروس، جلوه ای نشاط آور به فضا بخشیده است.
کاربری: تجاری
موقعیت: مسکو، روسیه
رنگ های اصلی: طوسی، سفید، قهوه ای
متریال های اصلی: آجر، سرامیک ، سنگ مرمر
کاربری: فروشگاه پوشاک
مساحت: ۸۰۰ متر مربع
رنگ های اصلی: قرمز، مشکی، طوسی
متریال های اصلی: ام دی اف با رنگ جلای پلی یورتان، فولاد ، صفحات بتنی
ویژگی های اصلی طراحی:
استفاده از رنگ رایج خودرو فِراری
ترکیب رنگ قرمز و مشکی و ایجاد عمق و اصالت به فضای داخلی
خطوط مستقیم و شکسته و مرز بندی با استفاده از قفسه ها و چارچوب های فلزی
طراحی لوستر فلزی اصلی با هندسه و قالب ماشین فراری
دکوراسیون داخلی این آرایشگاه در فضایی با عرض کم که از دو طرف به وسیله ی درب های شیشه ای با محیط بیرون ارتباط پیدا می کند طراحی شده است. سقف آرایشگاه با استفاده از باکس های مکعبی شکل MDF و ترکیب ۶ تم متفاوت از رنگ سبز طراحی شده است که علاوه بر ایجاد فضایی چشم گیر و متنوع، به عنوان پوششی برای تاسیسات سقف به کار رفته است. در اطراف این باکس ها، توری های فلزی برای پوشاندن تقریبی کانال های تهویه استفاده شده است. سایر مبلمان به کار رفته در فضای داخلی به رنگ سفید هستند و برای یادآوری تم رنگی طراحی فضا و ارتباط بصری با سقف در قسمت های کوچکی از آرایشگاه، رنگ سبز به کار رفته است.
طراحی داخلی شعبه دوم فروشگاه محصولات مراقبت از پوست و مو، ازوپ (Aesop) در سنگاپور توسط گروه معماری snøhetta انجام گرفته است. شاخصه ی طراحی داخلی این فروشگاه، قطعات مستطیل شکل کار شده در طراحی سقف و قفسه های نگهداری اجناس است که گویی از سقف بر روی کف سازی فرود آمده اند. رنگ های طلایی به کار رفته در قفسه های فروشگاه و ویترین آن، فضای متفاوت و چشم گیری ایجاد کرده و همچنین بازتاب نور از روی این سطوح نظر هر رهگذری را به فضای داخلی آن جلب می کند. رنگ صورتی به کار رفته در دیواره ها به عنوان پیش زمینه ای مناسب برای رنگ طلایی هیجان دهنده به فضا می باشد و محیط داخلی را به تعادل بصری رسانده است.
چیدمان صحیح و اصولی فضای داخلی مغازه به خریداران کمک می کند تا محصولات را به راحتی مشاهده کنند و در صورت بازگشت دوباره به فروشگاه، آن را به راحتی پیدا کنند. همچنین به شما کمک می کند که از محصولات و موجودی فروشگاه خود محافظت کنید و اجناس آسیب پذیر را در محل مناسب خود نگهداری کنید. چیدمان خوب می تواند به مشتریانی که برای بار اول وارد مغازه می شوند کمک کند تا به راحتی جنس مورد نظر خود را پیدا کنند.
درصورت داشتن سایت های طراحی دکوراسیون لینک خود را در قسمت نظرات قرار دهید .
منبع : دکورمد