چه نوع موا غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنیم .

هر چیزی بسته به خصوصیاتی که دارد باید در دماهای مختلف قرار بگیرد . مانند مواد غذایی زیر :

روغن زیتون
 چه نوع موا غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنیم .
وقتی روغن زیتون در فریزر یخ می زند از حالت مایع خارج شده و ژل مانند می شود و زمانی که می خواهید روغن یخ زده را استفاده کنید باید ساعت ها منتظر بمانید تا یخ روغن آب شود. پس به جای گذاشتن آن در فریزر آن را در هوای خنک و خشک نگهداری کنید.

موز

موز یکی از میوه هایی است که هرگز نباید در یخچال نگهداری شود. اگر در دمای اتاق نگهداری شوند بهتر می مانند. فریزر باعث می شود فرآیند رسیده شدن میوه ها آرام تر شود. همانطور که می دانید هر چه این میوه رسیده تر باشد فواید بیشتری دارد. حتی لکه های سیاه روی موز هم برای بدن مفید است زیرا دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سیستم ایمنی بدن است. با گذاشتن این میوه در یخچال به اندازه کافی از فواید آن بهره مند نمی شوید.

سیب زمینی

سیب زمینی در مکان های خشک و تمیز و بیرون از پلاستیک یا پاکت های کاغذی بهتر می مانند. دمای یخچال نشاسته سیب زمینی را به شکر تبدیل می کند و رنگ و تازگی آن را تغییر می دهد.پیاز

پیازهای سالم با پوست را باید در فضای باز و در دمای اتاق نگهداری کرد. زیرا پیاز برای این که عمر بیشتری داشته باشد نیاز به نفس کشیدن دارد و باید در معرض هوا قرار بگیرد. اما پیازهای پوست گرفته باید در یخچال و داخل ظروف دربسته نگهداری شود.

سیر

سیر در یخچال جوانه می زند به علاوه احتمال کپک زدن آن بیشتر می شود. البته در ظاهر آن تغییری ایجاد نمی شود اما زمانی که آن را نصف می کنید متوجه تغییرات آن می شوید.

نان

اگر نان خشک دوست ندارید هیچوقت آن را در یخچال نگهداری نکنید. دمای فریزر نان را خشک و کهنه می کند. بهتر است نان را در دمای اتاق نگهداری کنید.

قهوه

 چه نوع موا غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنیم .
قهوه پودر شده یا نشده بهتر است در ظروف بدون هوا و در هوای خنک و تاریک نگهداری شود تا تازه تر بماند.گوجه فرنگی

نگهداری گوجه فرنگی در یخچال باعث می شود طعم آن از بین برود. پس بهتر است آن را داخل سبد در دمای اتاق نگهداری کنید. با این روش نگهداری گوجه فرنگی ها رسیده تر و خوشمزه تر می شوند. با نگهداری این میوه در یخچال بافت آن تغییر می کند.

عسل

 چه نوع موا غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنیم .
دلیل نگهداری غذا در یخچال ماندگاری بیشتر آن هاست. اما عسل خودش نگهدارنده دارد و در دمای اتاق هم می توانند مدت ها تازه بماند. عسل در یخچال سفت می شود و استفاده آن کمی سخت.هندوانه

سطح آنتی اکسیدان این میوه چه در یخچال و چه بیرون از یخچال به یک اندازه می ماند اما در یخچال مقداری از بتاکاروتین خود را از دست می دهد. هندوانه های بریده را باید در یخچال نگهداری کنید به شرط این که روی آن کاملا پوشیده شود.

خیارشور

ترشی انداختن برای محافظت از غذا و بیشتر کردن عمر آن هاست. پس دلیلی به نگهداری آن ها در یخچال نیست.

تخم مرغ

بعضی ها معتقدند خواص طبیعی تخم مرغ چه داخل یخچال و چه بیرون از یخچال هیچ تغییری نمی کند اما به اعتقاد برخی دیگر تخم مرغ در یخچال خواص طبیعی خودش را از دست می دهد. بنابراین بهترین کار این است که تخم مرغ در بیرون از یخچال نگهداری شود. البته فقط برای چند روز.

برگرفته ازبرترینها/ی

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *