پنل های سه بعدی چه تاثیری بر منزل ما دارند ؟

وسایل مختلفی بر فضای داخلی منزل ما و تنوع بخشیدن به آن موثرند که پنل های سه بعدی نوعی از این ها هستند .

گاهی ممکن است در یک فضا همه اجزای طراحی مثل ترکیب رنگ، مبلمان و عناصر دکوراسیون وجود داشته باشند، اما باز هم اتاق، قدری صاف و یکدست به نظر برسد. اگر چنین احساسی برایتان آشناست می‌خواهیم به شما یک پاسخ درخور و مناسب بدهیم: شما باید از بافت استفاده نمایید. در هر محیط بسته، مساحت کل دیوارها تقریبا ۴ برابر بزرگ‌تر از مساحت کف یا سقف آن فضا است. علاوه بر این، قرار گرفتن در زاویه مستقیم دید، دیوارها را به کانون توجه در هر محیطی تبدیل می‌کند؛ لذا باید بیشتر به آنها توجه نماییم.
 پنل های سه بعدی چه تاثیری بر منزل ما دارند ؟

حس‌هایی که از سطوح خارجی اشیاء ناشی می‌شوند (صاف، صیقلی، نرم، زبر، خشن و…) از راه حس لامسه منتقل می‌گردند. فکر کنید یک قالی نرم را زیر پاهایتان حس می‌کنید ، دستتان را روی سطح خشن یک میز چوبی حرکت می‌دهید و یا در میان کوسن‌های چرمی روی نیمکت فرو می‌روید، البته به خاطر داشته باشید که برای احساس بافت‌ها حتما نباید آنها را به‌صورت فیزیکی لمس کنیم. با دیدنشان نیز می‌توانیم آنها را ادراک نماییم؛ برای مثال شما با دیدن مصالح می‌توانید بفهمید که سطح آن صاف است یا زبر و حس موردنظر به شما منتقل می‌شود، پس می‌توانیم بافت‌ها را به دودسته فیزیکی و دیداری تقسیم کنیم. برای ایجاد بافت بر روی دیوار، راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از مصالحی جدید؛ یعنی پنل‌های سه‌بعدی (تری دی پنل) است که در ادامه می‌خواهیم در مورد انواع آنها و چرایی و چگونگی استفاده از آنها در فضای داخلی صحبت کنیم.

 پنل های سه بعدی چه تاثیری بر منزل ما دارند ؟
دیوار ساده، دیوار بافت‌دار؛ مسئله این است
زمانی که وارد فضای داخلی خانه می‌شویم اولین چیزی که موردتوجه‌مان قرار می‌گیرد دکوراسیون و نحوه آرایش آن فضاست و در این میان، دیوارها بیشترین توجه را به خودشان جذب می‌کنند. یک طراحی داخلی فوق‌العاده با دیوارهای سه‌بعدی می‌تواند توجه میهمانان و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.
پنل‌های دیواری دکوراتیو را از مواد مختلفی چون پلاستیک، چوب، MDF، پارچه و مصالح دیگر می‌سازند. پنل‌های مدرن دیوار می‌توانند تمام یک دیوار خالی را پوشش دهند و یا فقط بخشی از آن را تزئین کنند و رنگ‌های زیبا و مطابق مد روز، الگوهای دکوراتیو جذاب و بافت به دیوارهای کسل‌کننده و خالی اضافه نمایند. پنل‌های دیواری جدید، شبیه پوشش‌های دیواری چوبی سنتی نیستند که کاملا صاف باشند. این پنل‌ها به دیوار خالی، بُعد و طراحی سه‌بعدی اعجاب‌آوری می‌بخشند و فضای داخلی گرم، راحت و خارق‌العاده‌ای می‌سازند.
طراحی دیوار با پنل‌های سه‌بعدی که شکل و زمینه‌های بی‌شماری دارند زندگی را به خانه شما می‌آورند. با استفاده از این‌چنین پنل‌هایی شما می‌توانید برای خانه خود، ظاهری مدرن ایجاد کنید. پنل‌های سه‌بعدی، توهمی بصری برای بیننده ایجاد می‌نمایند.
 پنل های سه بعدی چه تاثیری بر منزل ما دارند ؟
شما می‌توانید با کمک پنل‌های سه‌بعدی طرح دار با رنگ‌های مختلف در خانه‌تان ظاهر مجلل و زیبایی برقرار نمایید. چنین پنل‌هایی به فضای شما وسعت می‌دهند، به‌خصوص زمانی که از رنگ‌های روشن و پاستل بر روی آنها استفاده شود. گاهی هم نیاز دارید رنگی سرزنده و شاداب و بافتی به رنگ‌های خنثی اتاقتان بیفزایید که پنل‌های سه‌بعدی می‌توانند برایتان این امکان را فراهم نمایند.
بافت تصویری در پنل سه‌بعدی
نوعی از پنل‌های سه‌بعدی (آیکونیک پنل) هم وجود دارند که دارای بافت تصویری هستند؛ یعنی شما بافت سنگ، سنگ‌ریزه، چوب و حتی گیاهان را در آنها مشاهده می‌کنید. سطح این پنل‌ها کاملا صاف است و معمولا با رزین‌ها ساخته می‌شوند. این نوع پنل‌ها به این دلیل که قابلیت عبور نور دارند برای پوشش دیوار، ساخت پیشخوان و سینک روشویی و … و نورپردازی پشتشان کاربرد دارند. بعدازاینکه منابع نوری که در پشت این صفحات قرار دارند روشن شوند به‌واسطه عبور نور از آنها صحنه‌هایی بدیع و جذاب ایجاد می‌نمایند و می‌توانند خود به‌عنوان یک نقطه کانونی و شاخص در فضا خودنمایی کنند.
 پنل های سه بعدی چه تاثیری بر منزل ما دارند ؟
چه انتخاب‌هایی داریم؟
پنل‌های سه‌بعدی موجود در بازار را با توجه به مصالح مورداستفاده می‌توان دسته‌بندی کرد. یکی از پرکاربردترین انواع آن، پنل‌های MDF هستند که معمولا طرح‌های هندسی بر روی آنها با دستگاه CNC برش می‌شود و یا طرح به‌صورت سه‌بعدی با ضخامت‌های مختلف بر روی سطح کار، کنده‌کاری می‌گردد؛ به‌این‌ترتیب با اضافه کردن چنین بافتی شما می‌توانید مقیاس یک دیوار طولانی را به‌اصطلاح خرد کنید. یکی از دیوارهایی که بیشتر از باقی دیوارها تمایل به نشان دادن آن داریم، دیوار تلویزیون است. اگر دیوارتان طول و ارتفاع زیادی دارد، می‌توانید بخشی از آن را که پشت تلویزیون قرار می‌گیرد با پنل‌های سه‌بعدی پوشش دهید تا دیوار به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شود و ارتفاع و طول آن، زیاد به نظر نرسند.
مصالح دیگر مورداستفاده برای ساخت پنل‌های سه‌بعدی، چوب است. تکه‌های چوب با اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف با الگوهای متفاوت چینش در کنار هم قرار می‌گیرند و به‌این‌ترتیب صفحاتی ایجاد می‌کنند که برای پوشش نهایی سطح دیوار صاف شما مورداستفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با کمک صفحات سه‌بعدی بر روی دیوارتان یک ترکیب‌بندی ایجاد کنید و با کمک این ترکیب علاوه بر اینکه به جذابیت دیوارتان به‌عنوان یک نقطه کانونی افزوده‌اید، با توجه به بافت، رنگ و ابعاد اجزای ترکیب‌بندی می‌توانید تعادل در وزن بصری آن را هم به ارمغان بیاورید.
 پنل های سه بعدی چه تاثیری بر منزل ما دارند ؟
پلیمر و نانو پلیمر
یکی دیگر از مصالحی که امروزه برای ساخت پنل‌های سه‌بعدی مورداستفاده قرار می‌گیرد ترکیبات پلیمری و نانو پلیمری (بست وال) است. این نوع پنل‌ها به لحاظ ظاهری تفاوتی با MDF ندارند، اما خواصی چون عایق بودن در مقابل گرما،  سرما و همین‌طور صوت دارند و می‌توانند برای پوشش نهایی (نازک‌کاری) دیوارهای جداکننده بین واحدهای آپارتمانی و یا اتاق‌های خواب در یک واحد آپارتمان مورداستفاده قرار بگیرند تا مانعی باشند برای عبور سروصدا. در نظر داشته باشید که دیواری که بالای سر تخت قرار می‌گیرد یکی از دیوارهای هدف ماست و برای جلوه و زیبایی بیشتر آن می‌توانیم با کمک پنل‌های سه‌بعدی، بافتی جذاب به آن بیفزاییم. این نوع پنل‌ها معمولا قابلیت بازیافت هم دارند.
برگرفته از برترینها/ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *