مک اند چیز

«مک اند چیز» یا همان «ماکارونی و پنیر» در واقع یکی از محبوب‌ترین انواع پخت ماکارونی با پنیر است که بیشتر در کافی‌شاپ، رستوران و فست‌فودها سرو می‌شود. مک اند چیز سوخاری یا با خامه و پنیر از جمله غذاهایی است که هم به درد مهمانی و جشن تولد می‌خورد و هم بچه‌ها خیلی خوب و بدون دردسر آن را میل می‌کنند. در این آموزش آشپزی طرز تهیه و پخت آسان‌ترین و سریع‌ترین مک اند چیز رستورانی بدون فر در منزل که فقط ۱۵ دقیقه زمان می‌برد را به شما آموزش می‌دهیم. 

میتوانید بخوانید : ماکارونی با قارچ

میتوانید بخوانید : ماکارونی با پنیر پیتزا

مواد لازم برای مک اند چیزمقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی۵۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
پنیر گودا۱۵۰ گرم
پنیر چدار۱۵۰ گرم
سس بشامل۲ لیوان
آویشن و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

مک اند چیز

طرز تهیه مک اند چیز

۱ .برای تهیه مک اند چیز خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه می کنیم.

۲ .در این مرحله ماکارونی فرمی را به آب جوش اضافه می کنیم و طبق دستورالعمل روی بسته ماکارونی حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا ماکارونی بپزد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود.

۳ .حالا سس بشامل را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم کمی داغ شود، سپس پنیر های چدارف گودا و پیتزا را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه دو سوم حجم پنیرها را داخل سس بشامل می ریزیم.حالا کمی هم می زنیم تا پنیرها به طور کامل در سس بشامل حل شوند، سپس حرارت زیر قابلمه را کاملا ملایم می کنیم و ماکارونی آبکش شده را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا ماکارونی و سس کاملا یکدست شوند.

۴ .در این مرحله فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم و انرا با روغن به خوبی چرب می کنیم. در ادامه مخلوط سس و ماکارونی را داخل ظرف می ریزیم.حالا سطح روی ماکارونی را صاف می کنیم و باقیمانده مخلوط پنیرهای را روی آنرا می ریزیم، سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا آماده شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه غذا اماده است و می توانیم آنرا از فر خارج کنیم.

۵ .در صورتی که پنیر روی غذا طلایی نشده بود، می توانیم چند دقیقه گریل را روشن کنیم. در پایان اجازه می دهیم مک اند چیز کمی خنک شود، سپس انرا برش می زنیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

میتوانید بخوانید : ماکارونی پنه

میتوانید بخوانید : ماکارونی آشیانه ای

طرز تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل فرانسوی کره و شیر را از یخچال خارج می کنیم تا با دما محیط یکسان شود، سپس کره را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. در ادامه آرد را اضافه می کنیم و به خوبی با کره مخلوط می کنیم.تفت دادن آرد را در کره تا جایی ادامه می دهیم که مخلوط حالت خمیری پیدا کند و گلوله های آرد به طور کامل صاف شده باشد. البته باید مراقب باشید که آرد را بیش از حد تفت ندهید که رنگش سیاه شودف چون روی رنگ سس تاثیر منفی می گذارد.پس از تفت دادن آرد شیرا را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا دیگر هیچ گلوله باز نشده ای از آرد در آن وجود نداشته باشد.

حالا باید سس را به صورت متداوم مخلوط کنیم تا کمی سفت شود و به غظت مورد نظر ما برسد.پس از اینکه سس به غلظت مورد نظرمان رسید مقداری نمک، فلفل سیاه، جوز هندی و پاپریکا اضافه می کنیم و طعم سس را تست می کنیم. اگر اوکی بود حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند.پس از اینکه سس آماده شد، خامه را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. سپس سس را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. اگر می خواهید کالری سس بشامل کمتر شود می توانید خامه را حذف کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *