مو هایی زیبا و درخشان با مصرف چند ماده غذایی سالم داشته باشید

مو های شما درست مانند گل های  یک باغ، برای رشد خود  به تغذیه ای سالم و کافی و  نیاز دارند. ریشه مو های شما، با توجه به غذاهایی که مصرف میکنیم ، تحت‌ تاثیر قرار خواهند گرفت  و تغییر می‌کند. با کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یا استفاده از مواد غذایی آسیب‌ زننده ، قدرت بقای وعمر ریشه ی مو به‌طور چشم گیری  کاهش می‌یابد و در نتیجه رشد مو های شما کاهش می‌یابد و موها شروع به ریزش و ضعیف شدن می‌کنند.
مو  طبیعی و سالم  باید هر ماه حدود ۱ سانتی‌متر رشد می کنند و رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم به رشد مو ها کمک می‌کند. مواد غذایی  پروتئین بالا، مصرف اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین A، B، C، E، آهن، روی، مس، منیزیم، سلنیوم و انواع ویتامین B برای رشد مو و سلامت بسیار مهم هستند. ۸ ماده غذایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، از محرک‌های طبیعی رشد مو محسوب می‌شوند.
مو 66

ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا دارای  اسید‌های چرب امگا ۳ بسیار بالایی هستند که بدن به‌طور جداگانه و مستقل قادر به تولید آن نیست. کمبود اسید‌های چرب امگا ۳ اغلب موجب به خشکی پوست سر و موها و گردش خون پایین می‌شود.شما  می‌توانید با کنجاندن ماهی قزل‌آلای وحشی را هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه در وعدهای غذایی خود سلامت موهای خود را تضمین کنید .
یکی از مواد غذایی مفید و گیاهی‌ای که حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ است تخم چیا یا همان تخم شربتی است.
تخم شربتی را با یک‌چهارم قاشق چایخوری گیاه جو در یک لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید یا بمدت ۸ ساعت در آب بگذارید و این ترکیب را  در طول روز بنوشید.

مو 5

مصرف آووکادو

درصد بالای چربی های مفید موجود در آووکادو یکی از عوامل داشتن موهای زیبا و درخشنده است. آووکادو به علت  رطوبت بالایی که به موها می‌رساند و آنها را در برابر شکنندگی و بدحالتی محافطت  می‌کند. پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، اسید فولیک، منیزیم و بیشتر ویتامین‌های موجود در این میوه، موها را تغذیه و رشدسالم آنها را تشدید می‌کنند. از این میوه مفید  به‌عنوان ماسک مو هم می‌توان استفاده کرد؛ این میوه را کاملا له کنید و به‌عنوان ماسک  روی مو‌ها به مدت ۱ ساعت قرار دهید.

مو 2

استفاده از آجیل

آجیل‌هایی مثل بادام، گردو و… غنی از بیوتین و ویتامین های مفید برای رشد موها  هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. بیوتین یا ویتامین B7یک کوآنزیم و قسمت قابل اهمیتی در آنزیم‌های متابولیز کننده‌ برای چربی، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی است. مغزها  همچنین کمک می‌کنند سلول‌ های موی سالم تولید کنند  و موهای ضخیم‌تر و سالم‌تری برای شما بیاورند. روزانه، خوردن یک مشت آجیل نیاز بدن را کاملا برطرف می‌کند.

استفاده از گرده گل  زنبور عسل

گرده گل زنبورعسل شامل تمام ویتامین‌های گروه B می باشد که برای موها بسیار  مفید هستند . تخم‌مرغ ها، حبوبات و سبزیجاتی با  برگ سبز نیز دارای ویتامین‌های مهم گروهB هستند که بسیاری از نیاز های تغذیه مو  را تامین می‌کنند. ویتامین‌های گروه B برای سوخت و ساز و گردش خون در سر بسیار مهم هستند. آنها ساخت و رشد سلول‌های جدید را پشتیبانی خواهند کرد ، سلامت فولیکول‌ های مو ها  را تضمین  می‌کنند و ریزش مو را کاهش می‌دهند.
برای انرژی بیشتر و رشد بهتر مو یک قاشق چایخوری گرده زنبور عسل را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب و روزی یکبار آرام‌آرام میل کنید.

مو 1

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ ها حاوی پروتئین، زینک، گوگرد، فسفر، آهن و سلنیوم است که برای سلامت موهای شما خیلی مهم‌ است. زینک تکثیر سلولی و رشد بافت‌ها را ترویج می‌دهد و بافت شکننده موها را  ترمیم می‌کند. همچنین به سالم ماندن غدد چربی موجود در فولیکول‌های مو که باعث کاهش ریزش مو می‌شود، کمک شایانی خواهد کرد.

منبع : دی ایران :دکور مد

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *