منزل شما از نظر طراحان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از موارد لازم بذکر این است که طراحی دکوراسیون منزل دارای اصول و قاعده و چهار چوبهایی میباشد و سلیقه ، فرهنگ و محیط نقش کوچکی در طراحی اصولی آن دارند.فقط در این صورت است که میتوان طراحی های داخلی را مقایسه و دسته بندی نمود.

در اینجا قصد داریم چند مورد کلیدی و مهم از این قواعد را برای شما شرح دهیم :

 

جایگاه گل و گیاه در منزل

حضور گل و گیاه نکته ای ساده اما بسیار تاثییر گذار برای کسانی است که اولین تجربه ورود به منزل شما را دارند . از رنگ گیاهان نیز غافل نشوید. برگ گیاهان، تنوع رنگی بسیاری دارند، حتی حضور یا عدم حضور نور هم روی رنگ آن‌ها تاثیر می‌گذارد. گیاهان در صورتی بر زیبایی خانه می‌افزایند كه شرایط نگهداری درست گیاهان را بدانیم گل و گیاهان علاوه بر زیبایی که به اطراف خود میبخشند انرژی مثبت و رایحه ای خوش در فضا یجاد میکنند .سعی کنید گل و گیاه ها را در قسمت ورودی خانه خود قرار دهید تا در همان بدو ورود تاثیر خود را بگذارد.

منزل1

منزل2

 

نور پردازی منزل

 

ترکیب نور های مختلف و هماهنگی آن با ترکیب وسایل و رنگهای موجود در فضای خانه بسیار مهم است سعی کنید با توجه به اندازه فضا و چهار چوب خود از نور ها نهایت بهره را ببرید .میتوانید از لوستر ، چراغهای توکار،آباژور،آویز هاو… استفاده کنید. شما می توانید به وسیله نور، فضایی را وسیع تر و یا کوچک تر نمایش دهید. برای این منظور کافی است نورپردازی ها را بر روی دیوارها و کنج های محیط انجام دهید. به این ترتیب اطراف محیط روشن تر از مرکز شده و بزرگتر جلوه می کند. حال آنکه به عنوان مثال اگر در نورپردازی یک اتاق نشیمن تنها به منبع نورزایی برای روشن کردن منطقه ای کوچک در محدوده مبلمان بسنده کنیم، دامنه دید افراد محدود شده و در نتیجه فضا حتی کوچکتر از آنچه هست به نظر می آید.

 

منزل3

منزل4

منزل5

اکسسوری و لوازم کوچک منزل

انتخاب نوع اکسسوری وتعیین محل نصب وقرار گیری آن موضوعی است که از اهمیت خاصی برخوردار است . انتخاب وچیدمان صحیح میتواند محیط دکوراسیون را چشمگیر نموده و نهایت زیبایی را در حد توان محیط خلق نماید .ولی در صورت اشتباه ، از زیبایی محیط خانه، کاسته وهر بیننده ای را متوجه این اشتباه سازد. اکسسوری بعنوان یک کلید میباشد ومی توان انرا به بازی شطرنج نیز تشبیه کرد چیدمان صحیح ضامن موفقیت است. ممکن است یک تصویر از دکوراسیون،ناگهان نظرشما را جلب نماید اگر با دقت به آن تصویرتوجه نمایید خواهید دید که یک عنصر دکوری در آن محیط،مکمل مجموعه می باشد.بدین معنی که اگر آن شیء را از آن مجموعه حذف نمایید بشدت از توجه و جذابیت ان کاسته خواهد شد.

اشیاء هنری وزیبا به مجموعه اضافه نمایید ، تغییر را حس خواهید کرد. هرچه توان جلب توجه نمودن در محیط بیشتر باشد قدرت اکسسوری بیشتر است بهنر است در محیط های کوچک از عناصر و اشیاء کوچک استفاده نمایید. زیرا لوازم و اکسسوری بزرگ در این محیط ها ، محدود بودن فضا را به سرعت بنمایش خواهدگذاشت.

سعی کنید فضای خالی را با وسایل تزیینی متناسب با محیط منزلتان پر کنید اما فراموش نکنید که این وسایل نباید چهره ای همراه با گرد و غبار و لک داشته باشند.

منزل6

منزل7

منزل8

وسایل چوبی در منزل

چوب نماینده طبیعت در خانه شماست و روح زنده طبیعت را به فضای خانه شما تزریق می کند. چوب به نوعی فرزند آب محسوب می شود و آب منشأ آرامش است. در حافظه میزها و صندلی های شما درختان زیادی نفس می کشند.

بکار بردن درست و اصولی وسایل چوبی و همخوانی آن با وسایل خانه محیط بسیار دلچسبی را ایجاد میکند.خوب است بدانید چوب و وسایل چوبی فقط دو نقش مثبت یا منفی را برای دکوراسیون منزل ایجاد میکنند و هیچ وقت نقشی خنثی ندارند پس سعی کنید در انتخاب وسایل چوبی هوشمندانه عمل کنید تا تاثیر مثبتی در منزل شما ایجاد کند.

منزل9

منزل11

منزل13

پردههای منزل

جنس ، نقش و طرح ، رنگ میزان رسانایی نور از آن و از همه مهمتر حد فاصل آن با کفپوش با توجه به اعاد چهار چوب خانه اهمیت ویژه ای دارد.

اغلب ما آن را تنها به عنوان پوششی محفوظ برای ایجاد استقلال فردی در محیطی خصوصی و همچنین یکی از وسایل موثر در دکوراسیون اما، نقشهای کاربردی بسیار مهم و متعدد دیگری نیز در طراحی داخلی ساختمان دارا می باشد که هر یک از آنها، باتوجه به نیازها و شرایطی از قبیل میزان نورگیری محل، نقشه و معماری ساختمان، سلیقه، چشم انداز بیرون و غیره متفاوت خواهد بود. لذا به جهت تنوع بسیار در مدل، رنگ و جنس پارچه های مصرفی برای این منظور، بر آورده نمودن سطح وسیعی از نیازها امکان پذیر است. در به صورت اشاره ای و فهرست گونه، نقشهای پرده را در دکوراسیون معرفی می کنیم .

نقشهای پرده در دکوراسیون عبارتند از:
پرده عاملی برای ایجاد استقلال فردی در مکانی خصوصی
پرده عنصری تزیینی ـ کاربردی
پرده، عنصری صرفاً تزیینی
پرده، عاملی برای تفکیک فضا ها
پرده، عاملی برای رفع نواقص ساختاری
پرده، مانعی برای ارتباط فضاها
پرده، مانعی برای نفوذ گرما و سرما

پرده، مانعی درمقابل تابش نور شدید خورشید

 

منزل15

منزل17

منزل18

مبلمان منزل

نکته ای که برای طراحان بسیار اهمیت داردچون،مبلمان بخش عمده ای از محیط منزل و کار را به خود اختصاص می دهد ، لذا نحوه چیدن مبلمان بدون شک به اندازه ظاهر آن ، در حفظ زیبایی محیط مؤثر است . علاوه بر این چیدمان بهینه ی مبلمان سبب می گردد تا از فضای مورد نظر به اندازه ی کافی بهره ببرید.

منزل20

منزل22

 

منبع:دکور مد

دکوراسیون و انتخاب سه رنگ برتری که به شدت مورد توجه طراحان هستند

Save

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *