مدل های مبلمان منزل و تاثیر مثبت آنها بر دکوراسیون

مدل های مبلمان منزل دارای تنوع بالایی می باشند و در طرح های گوناگون تولید شده ، وارد بازار های فروش می گردند . مبل ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که بر اساس نوع عملکرد و طراحی ظاهری آنها می باشد . اکثر منازل امروزه در دکوراسیون خود از مبلمانی استفاده می کنند که بر اساس سلیقه فرد و تناسب آن با دیگر اجزا انتخاب می شود . این امر موجب شده تا این محصول دارای رنگبندی بسیاری باشد و بتوان هماهنگی لازم را در منزل خود بوجود آورد .

 

مدل های مبلمان منزل

 

بر اساس طرح و مدل مبل اجزای داخلی و پارچه های به کار رفته تغییر خواهند کرد مثلا در مبل های سلطنتی طراحی هایی وجود دارد که در مبل های راحتی وجود ندارد و حتی جنس مواد به کار رفته در آنها متفاوت خواهد بود .

مدل های مبلمان :

 

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات و تصاویری در رابطه با مدل های مختلف مبل مشاهده کنید . این مقاله می تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون بهتری را برای منزل خود داشته باشید و با دیگر مدلها ی مبل آشنا شوید .

فروشگاه اینترنتی دی ایران یکی از فروشگاه های مطرح در زمینه فروش و تولید مبلمان منزل می باشد و تاکنون طرفداران بسیاری را در زمینه مبل و لوازم چوبی منزل به خود جلب نموده است .

مدل های مبلمان راحتی :

همانطور که از نام این مبل پیداست فضایی برای لم دادن و استراحت را در اختیار شما قرار می دهد و از موادی ساخته شده که راحتی را برای شما قراهم کنند . این مبل ها در رنگ های متنوعی قابل سفارش می باشند .

همچنین بخوانید : خرید مبل ال اینترنتی

مواد مورد استفاده در مبلهای راحتی دارای کلاف های متفاوتی در ساختار خود می باشند که به همین دلیل قیمت های متفاوتی را از این محصول مشاهده می کنیم . اکثر افراد برای منزل خود از مبلهای راحتی استفاده می کنند .

شما در ظاهر مبلهای راحتی قسمت کمی چوب در پایه های کوتاه مشاهده می کنید و یا شاید پوشش مبل به گونه ای باشد که کوچکترین تکه ای از چوب مشاهده نگردد . بیشتر مواد مورد استفاده در این مبل از فوم می باشد . دسته های این مدل از مبل پهن بوده و براحتی می توان مدت زیادی را بر روی این مبل سپری کرد .

 

مبل راحتی
مبل ال راحتی

ارتفاع این مدل از مبل با سطح زمین کم بوده و باعث می شود پا در راحت ترین حالت خود قرار گیرد .یکی از انواع مبل راحتی مبل ال بوده که فضای کمتری را نسبت به دیگر مبلهای راحتی اشغال می کند و برای منازلی با فضای کم بسیار مناسب می باشد .

 

مبل راحتی
مبل راحتی

 

مدل های مبلمان استیل یا سلطنتی :

مبل های استیل و سلطنتی از دسته مبلهایی هستند که دارای طراحی های بسیار زیبا و تجملاتی می باشند . این مبل ها از گذشته تاکنون در منازل ایرانی در طرح های مختلف وجود داشته اند و رفته رفته طرح ها و نقش های آنها دچار تغییر شد و امروزه در منازل مختلف به چشم می خورد .

قسمت های چوبی مبلهای سلطنتی دارای طراحی های زیبا و کنده کاری و معرق می باشد و قسمت های چوبی آن قابل مشاهده می باشد . رنگ قسمت های چوبی مبلهای سلطنتی قابل تغییر است و بر اساس دکوراسیون منزل شما انتخاب می گردد .

طرح های گلی که در مبلهای سلطنتی استفاده می شود معمولا از دو نوع جنس چوب و یا رزین هستند که با روکش های مختلف و رنگهای متنوع پوشیده می شوند و نمای مبلهای سلطنتی را بسیار زیبا می کنند .

 

مبل سلطنتی
مبل سلطنتی

 

مدل های مبلمان تختخوابشو :

در برخی از مکان ها به جای استفاده از مبل های سلطنتی و راحتی ، مبلهای تختخوابشو کاربرد بیشتری دارند تا فضای کمتری را نسبت به مبلهای راحتی و استیل اشغال کنند . معمولا اتاق خواب های کوچکی که فضای زیادی برای چیدمان مبل ندارند از این دسته مبل استفاده می کنند .

یک ایده مناسب برای قرار گیری مبل تختخوابشو در منزل قرار دادن آن در مقابل تلویزیون می باشد . شما میتوانید در هنگام استفاده از تلویزیون حالتهای تختخواب و مبل این محصول را استفاده نمایید و لحظات خوشی را تجربه کنید .

مبل تختخوابشو
مبل تختخواب شو

مدل های مبلمان سنتی :

مبلهای سنتی را از آن جهت به این نام میخوانند که دارای طرح هایی اصیل و ایرانی می باشند . این دسته از مبل دارای طراحی های خاص چوب است و از پارچه های سنتی ایرانی برای پوشش این دسته از مبل استفاده می شود همچنین برخی از این مبلها دارای نقاشی های اصیل از گذشته می باشند . در کنار این مبل می توان از گلیم های مختلف با طرح های نزدیک با پارچه مبل استفاده نمود و طراحی سنتی و زیبای ایرانی را در منازل اجرا نمود .

 

مبل سنتی 2

 

مدل های مبلمان شزلون :

شزلون نوعی مبل به منظور زیباتر نمودن فضاهای مختلف می باشد . این مبل زیبا بواسطه فرانسوی ها به شهرت رسیده و تا کنون از مدل های مختلف آن استفاده می شود . طرح های مختلف شزلون شامل پای تختی ، راحتی ، اسپرت ، مدرن ، تاجدار ، سلطنتی می باشد .

 

شزلون
شزلون

 

این مبلها برای یک نفر ساخته شده و باعث راحتی فرد استفاده کننده می شود . شزلون در سه مدل مریدین ، رکامیر و Chaise longue تولید می شود که در زیر بصورت کلی تفاوت های این سه مدل نوشته شده است .

 

شزلون
شزلون

 

مدل مریدین دارای یک دسته در یک سمت خود می باشند و تقارن ندارند . سمت دسته دار این کار دارای پشتی کوتاه می باشد و برای استراحت یک نفر کاملا مناسب است . مدل رکامیر بدون دسته بوده و دارای زیر سری و زیر پایی می باشد . مدل Chaise longue معمولا سه تکه بوده و دارای یک سر مجزا ، یک صندلی و یک زیر پایی می باشد .

شزلون
شزلون

 

  • از چه نوع چوبی برای مبلهای متنوع استفاده می شود ؟

 

چوب های متنوع و بسیاری در ساخت وسایل چوبی دخالت دارند که هر کدام دارای خصوصیتی می باشند که آن نوع چوب را از دیگر چوب ها متمایز می سازد . نوع چوبی که در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد بر دو نوع است یکی چوب هایی که در ظاهر مبل مشخصند و دیگری چوب بکار رفته در کلاف مبل که به تریتب باید زیبایی و مقاومت زیادی داشته باشند تا در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند .

 

چوب مورد استفاده در مبل
مبل چوبی

 

چوب هایی که در ساختار مبل ها قرار می گیرد و بهمراه فنر و فوم و دیگر اجزا بخش داخلی مبل را می سازد کلاف مبل نامیده می شود که مرغوبیت اجزای به کار رفته در آن کیفیت مبل را افزایش می دهد و باعث می شود تا ماندگاری محصول افزایش بیابد .

همچنین در ظاهر مبل ها قسمت های چوبی مشاهده می شود که ممکن است دارای کنده کاری و طراحی زیبایی باشند تا جلوه مبل را زیباتر نشان دهند . لازم به ذکر است که اکثرا روکش های زیبای چوبی را بر روی قسمت ظاهر استفاده می کنند تا هم زیبایی محصول افزایش یابد و هم محصولی ضد آب و ضد خش تحویل داده شود .

چوب مورد استفاده در مبل
چارچوب مبل

 

در ادامه چند مورد از چوب های متنوع را معرفی خواهیم کرد :

 

چوب روس به چوبهای وارداتی از روسیه گفته می شود همچنین این چوب در دو دسته وارداتی و ایرانی تقسیم بندی می شود . چوب های روسی معمولا به رنگ سفید می باشند

چوب راش نیز چوبی مقاوم است که برای ساخت مبلمان استفاده می شود این چوب دارای رنگ کرم مایل به قهوه ای می باشد و چوب سنگینیست .

چوب توسکا چوبی نیمه سبک بوده که تا حدودی در آب مقاوم است و دوام کمتری نسبت به دیگر مدل های چوب دارد . قیمت این چوب کمتر از انواع دیگر است .

چوب گردو که دارای رنگ خاکستری مایل به قهوه ای سوخته می باشد . چوب گردو محکم است و معمولا در اسکلت مبل استفاده می شود .

در ادامه چند مورد از چوب های متنوع را معرفی خواهیم کرد :
چوب مورد استفاده در مبل
  • پوشش مبلهای راحتی و سلطنتی معمولا از چیست ؟

 

پارچه های مختلف بعنوان پوشش بر روی کلاف و اسکلت مبلمان کشیده می شوند که دارای انواع متنوعیست . پارچه های نانو ، پورشه ، مازراتی ، مکس ، جاسمین ، آیریس ، شیکاگو ، گونیباف و پارچه های چرم  و چرم پارچه می توانند پوشش مبلمان شما را در رنگ های متنوع معین کنند .

پوشش مبلهای راحتی و سلطنتی معمولا از چیست ؟
پارچه مبل

 

منبع : دکورمد

مطلب پیشنهادی

سرویس خواب سلطنتی

یک سرویس خواب شیک از چه اجزایی تشکیل می شود ؟

آیا تغییر طراحی اتاق خواب و اجزای آن فکر شما را مشغول نموده و یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *