لک حاملگی چگونه ایجاد می شوند و راه درمان این لک ها چیست ؟

لک حاملگی یکی از عوارض دوران بارداری است . لكه های حاملگی به صورت قرینه و قهوه ای رنگ می باشد . این لکه ها عموما بعد از حاملگی در چهره بانوان ایجاد می شود و بعد از زایمان ناپدید خواهد شد  اما ممكن است برای ماه ها یا سال ها باقی بمانند.

    علت به وجود آمدن  لك های حاملگی چیست؟

علت ایجاد لك حاملگی یا  “ملاسما”  هنوز هم به صورت دقیق مشخص نیست اما پزشکان و محققان  دریافته اند با فعالیت های هورمون ها ارتباط زیادی دارد . در مواردی دیده شده که این لک ها با مصرف قرص های بارداری نیز ایجاد می شوند .
لک های حاملگی  بیش تر در گونه ها، پیشانی و چانه ی بانوان  دیده می شوند.
لک حاملگی 1

 درمان لک های بارداری

اگر لک های ایجاد شده در اثر مصرف قرص های بارداری باشند باید مصرف این قرص ها قطع شود . اما اگر بعد از زایمان ایجاد شده باشند باید صبر کرد معمولا این لک ها بعد از چند ماه رفع خواهند شد. برای سرعت بخشیدن به روند از بین رفتن این لک های مزاحم باید زیر نظر پزشک از لایه بردار ها استفاده کنید .

لک حاملگی 2

آیا با لیزر می توانید لک های بارداری را درمان کرد ؟

نتیجه بخش بودن انجام لیزر برای از بین بردن لک های بارداری به اثبات نرسیده است و علت این است که ایجاد این لک ها بر اثر تغییرات هورمونی است نه عوامل خارجی .

 

راه های مقابله با این لک ها

بهترین راه برای درمان و از بین بردن این لک ها این است که صبور باشید و به بدن و هورمون های بدن خود اجازه دهید تا به روند عادی خود برگردد و پوست شما فرصت بازسازی و پوست سازی را داشته باشد . نگران نباشید و برای از بین بردن این لک ها گول تبلیغات و هزینه های بالا را نخورید.

 

لک حاملگی 5

منبع : دکور مد 

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *