لب‌ های خشک خود را چگونه در فصل های سرد مرطوب نگه داریم ؟

اگر شما پوست خشکی دارید و در فصل زمستان هم مثل خیلی های دیگر پوست لبتان دچار خشکی و ترک میشود و زمانی که درحال آرایش کردن صورتتان هستید و نوبت به آرایش لب‌ هایتان می‌رسد. اما آنقدر لب‌ هایتان خشک و زبر شده که رژ لب به سختی روی آن حرکت می‌کند و ترک‌ها موجود روی  مانع از پخش شدن رژ می‌شوندتا انتهای این مطلب ما رایاری کنید تا به شما چند راه حل برای از بین بردن این مسئله برای شما بیان کنیم:

با آغاز فصل جدید و سرد زمستان هوای سرد ، می‌تواند تاثیرات نامطلوبی روی لب‌ های شما بگذارد و البته مراقبت‌های غیر اصولی و  نادرست نیز در این میان باعث تشدید خشکی لب های شما می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

از بالم لب‌هایی که دارای  الکل یا رتینول میباشند استفاده می‌کنید.
هنگام استراحت و شب هنگام خواب، رژلب خود را پاک نمی‌کنید.
از رژلب‌های غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده می‌کنید.
کم آب مینوشید وآب بدن شماکم شده‌است.
لب‌های خود  را می‌مکید یا پوسته‌های آن را می‌کنید.

لب‌ 2

برای محافظت و حفظ زیبایی از لب‌هایتان این روش ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۱٫ در منزل حتما از دستگاه های بخورهای مرطوب کننده هوا بهره بگیرید . هوای بیرون از منزل ، تاثیر زیادی در خشکی لب های شما دارد، پس باید  سعی کنید محیط خانه را مرطوب و معتدل نگه‌ دارد تا شب در  هنگام خواب، خشکی لب‌های شما تشدید نشود.

۲٫هنگام خروج از منزل ، به خصوص هنگام وزیدن باد، حتما جلوی صورتتان را با شال یا ماسک بپوشانید.

۳٫کمبود  آب بدن یکی از مهم ترین دلایل خشکی لب در  فصل زمستان است. سعی کنید روزانه  ۸ لیوان آب بنوشید و به مقدار زیاد از میوه‌ها و سبزیجات تازه  استفاده کنید تا آب بدن شما همیشه در حد نرمال باقی بماند. با حفظ آب مورد نیاز بدن  لب‌هایتان نیز مرطوب خواهند ماند.

۴٫ علت دیگر خشکی لب های شما کمبود ویتامین B است، ویتامین B نقش مهمی در خشکی لب‌ها خواهد داشت. باپزشک خود  مشورت کنید و ، آزمایش انجام دهید و در صورت کمبود  ویتامین B، از  قرص‌های مکمل ,ویتامین  B استفاده کنید.

۵٫ استفاده از دخانیات مثل سیگار کشیدن هم خشکی لب‌هایتان را به خصوص در هوای سرد تشدید خواهد کرد. همین طور رنگ و بافت  لب‌هایتان هم به مرور تغییر می کند . پس سعی کنید از کشیدار اجتناب کنید.

۶٫ اولین کاری که در هنگام خشکی لب باید انجام دهید استفاده از یک بالم لب است .سعی کنید  همیشه یک بالم لب یه همراه خود داشته باشید و به محض احساس خشکیلب هایتان ، از آن استفاده کنید.

۷٫ روغن درون کپسول ویتامین E در رفع خشکی لب تاثیر بسیار زیادی دارد.می توانید  این کپسول‌ها را خریداری کنید  و روغن آن را خارج کنید و هر شب به لب‌‌هایتان بزنید.

لب‌ 1

منبع : دکور مد

پوست صورت و بدن ما با مصرف شکر چه آسیب هایی خواهد دید

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *