قانونی برای پوشیدن کتانی های زیبایتان +تصاویری از کتانی ها زیبا

قانونی برای پوشیدن کتانی هایتان وجود دارد و آن هم اینست که آن ها را بدون جوراب نپوشید .شاید شما از آن دسته افرادی هستید که عشق کتانی دارند و رنگ های مختلف آن را خریداری می کنند و برای خودتان کلکسیونی از آن ها دارید و ازپوشیدنشان لذت میبرید.و شاید کتانی بدون جوراب زیبا تر از زمانی باشد که باجوراب پوشیده شده باشد .

ولی بهتر است بدانید که به دلایل زیر نباید کتونی هایتان را بدون جوراب بپوشید :

 

قانونی برای پوشیدن کتانی

چرا پوشیدن کتانی بدون جوراب باعث بد بو شدن پاها می‌شود

پاهای شما هر چقدر هم که تمیز باشند باز هم دلیل نمی‌شود که کتانی‌های خود را بدون جوراب بپوشید. پاهای شما می‌توانند هر روز ۵۰۰ میلی لیتر عرق تولید کنند؛ یعنی چیزی بیشتر از یک بطری نوشابه!

قانونی برای پوشیدن کتانی4
قانونی برای پوشیدن کتانی و بدبونشدن کتانیتان

حتی اگر عرق‌ یک مایع استریل بود باز هم این مقدار مایع در کفش‌های شما، چیز بدی است. متاسفانه عرق دارای باکتری است. باکتری‌ها در محیط تاریک و مرطوب سریعا تکثیر می‌شوند. این پاهای تمیزی که به داشتن‌شان افتخار می‌کنید، اگر جوراب نپوشید، بوی بسیار بدی خواهند گرفت.

همچنین بخوانید :متابولیسم در سنین بالا

وقتی جوراب نمی‌پوشید، بیشتر از آنچه فکرش را بکنید دچار مشکل خواهید شد

نپوشیدن جوراب می‌تواند به پاهای‌تان آسیب بزند. بسیاری از کفش‌ها اینگونه طراحی نشده‌اند که در تماس مستقیم با پوست‌تان باشند. با نپوشیدن جوراب ممکن است به راحتی دچار تاول بشوید. تاول پا، دردناک است و اگر جورابی برای محافظت از پاهای‌تان وجود نداشته باشد، زخم بازی ایجاد خواهد شد که در محیط پُر از میکروب کفش قرار خواهد گرفت. باکتری‌های در حال رشد داخل کفش‌های‌تان، از طریق تاول وارد جریان خون‌تان می‌شوند و بدین ترتیب خودتان را در معرض یک عفونت پُر دردسر قرار می‌دهید.

قانونی برای پوشیدن کتانی3

در سال ۲۰۱۴ خبری پخش شده بود مبنی بر اینکه پسربچه‌ی ۱۲ ساله‌ای در اثر عفونت ناشی از تاول روی پایش مُرده بود و این تاول به خاطر پوشیدن کفش بدون جوراب ایجاد شده بود.

حتی اگر جوری مدیریت کنید که پاهای بدون جوراب‌تان در کفش هیچ آسیبی نبینند، چیزهایی که در دیواره‌ی کفش‌های‌تان زندگی می‌کنند باز هم می‌توانند دردسر ساز شوند. پوشیدن کفش بدون جوراب شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی به نام اونیکومیکوسیس قرار می‌دهد. رها شدن از این قارچ‌ها سخت است و می‌تواند به ناخن‌های پای‌تان آسیب بزند.

قانونی برای پوشیدن کتانی

وقتی بدن‌تان سعی می‌کند شما را خنک نگه دارد، عرق می‌کنید. پاهای عرق کرده خیلی زود بو می‌گیرند و به سختی می‌توانید این بو را از کفش‌های‌تان برطرف کنید. به توصیه‌ی کارشناسان، استفاده از جوش شیرین، کفی‌های طبی، هوا دادن کفش‌ها و هر روز یک کفش را نپوشیدن نکات بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت پاهاست. اما اگر کفش‌های‌تان خیلی بو گرفته‌اند، بهتر است کفش‌های جدید تهیه کنید.

چرا خیلی از افراد جوراب نمی‌پوشند

وقتی به لباس‌های ضروری برای روزهای سرد زمستان فکر می‌کنید مطمئنا جوراب‌های گرم و کُرکدار، در بالای این لیست قرار دارند. هیچکس دوست ندارد پاهایش سرد باشند. شاید به نظر برسد هیچکس جوراب نمی‌پوشد تا خنک بماند اما واقعیت این است که با جوراب، بیشتر احساس خنکی خواهید کرد تا بدون آنها! البته منظور ما جوراب‌هایی نیست که برای اسکی می‌پوشند، بلکه از جوراب‌های ورزشی حرف می‌زنیم که جوری طراحی شده‌اند تا رطوبت را از پا دور کرده و از پاهای‌تان حمایت کنند.

قانونی برای پوشیدن کتانی6
یک باور اشتباهی که در مورد جوراب وجود دارد این است که ناجور و ناخوشایند به نظر می‌رسند. شما مجبور نیستید جوراب‌های ساق‌دارتان را با کتانی‌های تنیس‌تان بپوشید، بلکه می‌توانید جوراب مناسب کفش‌های‌تان را تهیه کنید. اگر واقعا ظاهر جوراب را دوست ندارید می‌توانید از جوراب‌های مچی استفاده کنید که از بیرون کفش‌های‌تان دیده نمی‌شوند.

وقت آن است که عادت بدون جوراب کفش پوشیدن را ترک کنید

احتمالا حالا دیگر متقاعد شده‌اید که پوشیدن جوراب به نفع‌تان است پس بهتر است عادت بدون جوراب کفش پوشیدن را ترک کنید.

۱. طرز فکرتان را عوض کنید

جوراب‌تان را جزو لباس زیرتان به حساب بیاورید. لباس زیر را برای محافظت از بدن خود می‌پوشید. درست است که کفش می‌تواند از پاهای شما در برابر برخی از آسیب‌ها و میکروب‌ها محافظت کند، اما همین کفش‌ها می‌توانند باعث آسیب و تولید میکروب شوند. شما جوراب‌های‌تان را بعد از هر بار استفاده می‌شویید اما در مورد کفش‌های‌تان این کار را انجام نمی‌دهید. جوراب، لایه‌ای محافظ بین پا و میکروب‌های نهفته در کفش و محیط است.

قانونی برای پوشیدن کتانی
قانونی برای پوشیدن کتانی

۲. جوراب‌هایی را بخرید که با تیپ‌تان جور باشند

جوراب‌های ساق‌دار که تا نیمه‌ی ساق‌های‌تان را می‌پوشانند، استاندارد هستند اما تنها انتخاب نیستند. نوعی از جوراب‌ها را پیدا کنید که با مدل کفش‌ و تیپ‌تان جور باشند، نه اینکه کلا قید پوشیدن جوراب را بزنید. مدل‌های مختلفی از جوراب‌هایی وجود دارد که اصلا دیده نمی‌شوند و اگر شما هم دوست دارید جوراب به پاهای‌تان دیده نشود، می‌توانید با تهیه‌ی این مدل جوراب‌ها، از فواید پوشیدن‌شان بهره مند شوید و از سلامت پاهای خود حمایت کنید.

همچنین بخوانید :جملات ممنوع

قانونی برای پوشیدن کتانی
قانونی برای پوشیدن کتانی

۳. کاری کنید که جوراب‌های‌تان را فراموش نکنید

اگر از آن دست افرادی هستید که همیشه با عجله از خانه خارج می‌شوید و همیشه فراموش می کنید جوراب‌های‌تان را هم همراه کتانی‌های‌تان بردارید، می‌توانید یک جفت جوراب تمیز را در داخل کتانی‌ها یا ساک ورزشی‌تان بگذارید.

قانونی برای پوشیدن کتانی

کارهای کوچکی که انجام می‌دهید، تفاوت‌های بزرگی در زندگی ایجاد می‌کنند

قانونی برای پوشیدن کتانی
قانونی برای پوشیدن کتانی

شاید بدون جوراب کفش پوشیدن، موضوع ساده و بی‌اهمیتی به نظر برسد اما می‌تواند تاثیر چشمگیری بر زندگی‌تان داشته باشد. دست کم، هر بار که پاهای خود را از کفش خارج می‌کنید، دیگران را با بوی ناخوشایند پاهای‌تان آزار نمی‌دهید! و در بدترین حالت هم دچار عفونتی خطرناک خواهید شد. پاهای شما در تمام طول روز از شما حمایت می‌کنند، پس با محافظت و مراقبت از آنها با پوشیدن یک جفت جوراب مناسب به آنها نشان دهید که چقدر دوست‌شان دارید.

برگرفته از برترینها /ی

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *