فرش گرد و جای آن

بعضی مواقع عوض کردن رنگ فرش ها در دکوراسیون برای تغییر منازل کافی نیست ، بعضی اتاقها هم فضای کافی برای فرش های عادی و مستطیل شکل را ندارند .در اینجور فضاها می توانیم از فرش گرد استفاده کنیم .

فرش گرد

معمولا مبلمان دارای زوایایی هستند؛ بنابراین با توجه به این مسئله، طرح دیوارهای خود را انتخاب نمایید. در این زمان قطعا استفاده از فرش های گرد می تواند نوعی احساس سادگی و امنیت را برای شما ایجاد کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا بفهمیم که این نوع فرش برای چه دکوراسیون هایی قابل استفاده خواهد بود.

۱- زمانی که بخواهید جزئیات منحنی معماری را نمایان تر کنید

جزئیات منحنی معماری معمولا منحصر به فرد و قابل توجه هستند. پیشنهاد ما برای نمایان تر کردن این جزئیات زیبا، استفاده از فرش های گرد است تا با این کار به برجسته تر جلوه دادن آنها کمک خواهید کرد.

 

فرش گرد

برای مثال در این تصویری که مشاهده می کنید، فرش گرد کمک می کند تا جزئیات معماری ای که در اطراف پنجره وجود دارد با وضوح بیشتری نمایان گردد. علاوه بر این مزیت دیگری که در استفاده از فرش گرد در دکوراسیون نشیمن این تصویر وجود دارد این است که در مشخص تر کردن حدود و حاشیه میز گردی که در وسط قرار دارد نیز تاثیر زیادی گذاشته است.

 

همچنین بخوانید :گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا و گیاهان اکسیژن ساز برای محیط خانه

 

۲- برای هماهنگی با شکل مبلمان مانند میز و لوستر

اگر دکوراسیون شما دارای نشانه هایی مثل لوستر های گرد و یا جزئیات خاص دیگری مثل آینه های مدور و … است، می توانید با کمک فرش های گرد به زیبایی آنها افزوده و توجه بیشتری را به آنها معطوف گردانید.

فرش گرد

برای مثال در دکوراسیون ناهارخوری این تصویر، برجستگی از چراغ ها بر روی سقف وجود دارد و میز غذاخوری گردی هم دیده می شود که با کمک فرش گردی که بر کف آن دکوراسیون شده، جذابیت و زیبایی بسیاری پیدا کرده و حاشیه های آن نیز پر رنگ تر گردیده است. استفاده از فرش گرد در این دکوراسیون نیز نوعی ثبات برقرار کرده است.

نکته:با کمی بررسی و دقت، مطمئن شوید که برجستگی دایره ای چراغ و میز، کاملا با فرش شما مطابقت دارد.

فرش گرد

 

۳- زمانی که بخواهید منطقه ای را به شکل مجزا تعیین کنید

اگر فضای دکوراسیون شما بسیار گسترده و نامشخص است می توانید با کمک یک فرش گرد، قسمتی را به شکل مجزا تعیین کرده و دکوراسیون کنید.

نکته :مطمئن شوید که تمامی قسمت های وسایلی که در نظر گرفته اید، روی فرش قرار بگیرد تا نوعی انسجام به دکوراسیون شما بخشیده شود و بتوانید به راحتی در آن قسمت استراحت کنید.

فرش گرد

 

۴- زمانی که بخواهید با کمک فرش کوچک دیگری، فرش خود را لایه بندی کنید

اینکه تمامی سطح کف اتاق خود را با فرشی ساده پوشش دهید به برجسته تر شدن رنگ های دکوراسیون شما کمک خواهد کرد، اما علاوه بر این می توانید با کمک فرش گردی که بر روی آن قرار می گیرد این خیرگی و برجستگی را با کمک رنگی مجزا افزایش دهید و دکوراسیون اتاق خود را زیباتر کنید.

در دکوراسیون اتاق خوابی که در تصویر مشاهده می کنید، طرحی برای این فرش مجزای گرد در نظر گرفته شده است که با دیوار و سایر وسایلی که در اتاق چیدمان شده هماهنگی مناسبی را ایجاد کرده است. با این کار هم فضایی مختص و جداگانه همراه با میز و صندلی برای فرزند خود ایجاد کرده اید و هم چنین نوعی تناسب و هماهنگی بین عناصر دکوراسیون این اتاق بخشیده اید.

فرش گرد

نکته: فرش گردی را که بر روی فرش ساده خود قرار می دهید را به گونه ای پهن کنید که تمامی مبلمان و وسایلی که میخواهید جداگانه قرار بگیرند، بر روی آن چیدمان شوند.

همچنین بخوانید : مدل کتابخانه mdf و تفاوت آن با سایر کتابخانه ها با متریال های مختلف در دکوراسیون

۵- برای اینکه دکوراسیون کوچک خود را بزرگ تر نشان دهید

فرش گرد

طراحان داخلی با کمک یک فرش گرد و استفاده از آن در فضاهای کوچک می توانند دکوراسیون آن را کمی بزرگ تر جلوه دهند. منحنی موجود در فرش های گرد چشم شما را مجاب می کند تا به اطراف فضای اتاق خود توجه کنید. مزیت دیگری که استفاده از فرش های گرد در فضاهای کوچک دارد این است که نوعی نظم و ترتیب به دکوراسیون شما می بخشد و مانع از شلوغ و شلخته جلوه دادن آن می شود؛ بنابراین با استفاده از یک فرش گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود می توانید در بزرگ تر جلوه دادن آن تاثیرگذار باشید.

نکته:در هنگام ایستفاده از فرش گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود سعی کنید از مبلمان بزرگ خود برای چیدمان روی آن استفاده کرده و فقط لبه های پایه آنها را بر روی فرش قرار دهید تا فرش گرد شما بتواند به خوبی جلوه گر باشد.

۶- شکل مستطیلی استاندارد به کارتان نخواهد آمد(فرش گرد )

 

فرش گرد

معمولا فرش ها ابعاد استانداردی مثل ۱.۶ در ۲.۳ متر و یا ۱.۷ در ۲.۴ متر دارند. گاهی اوقات به دلیل شرایط خاصی که در فضای اتاق شما وجود دارد( مثل وجود ستون، راه خروجی در و …) فرشی با ابعاد استاندارد کارایی لازم را برای دکوراسیون شما نخواهد داشت. در این شرایط است که استفاده از فرش گرد را به شما پیشنهاد می کنیم، چراکه خطوط و حاشیه های منحنی فرش گرد می تواند در چنین شرایطی برای دکوراسیون شما مناسب تر باشد.

نکته:زمانی که از فرش گرد در دکوراسیون خود استفاده می کنید، سعی کنید اندازه آن آنقدر بزرگ باشد که وسایل و مبلمان شما با آن تماس داشته باشد. این کار به شما کمک می کند تا دکوراسیونی تعریف شده و منسجم تر داشته باشید.

 

برگرفته از برترین ها /ی

مطلب پیشنهادی

سرویس خواب سلطنتی

یک سرویس خواب شیک از چه اجزایی تشکیل می شود ؟

آیا تغییر طراحی اتاق خواب و اجزای آن فکر شما را مشغول نموده و یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *