طوطی ها و هر آنچه باید درباره این پرندگان زیبا بدانیم

زندگی طوطی

طوطی ها پرندگان زیبا و متفاوتی هستند که در مناطق گرم و استوایی زندگی می کنند .این پرندگان دوست داشتنی و رنگارنگ مثل سایر پرندگان از نژاد و گونه های مختلفی تشکیل شده اند .بیشتر جمعیت این پرندگان در کشور آمریکا و استرلیا متمرکز شده است. به طور کلی طوطلی ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند :

  •  طوطی‌ایان (طوطی‌های راستین)
  • کاکادویان (طوطی‌های کاکل سفید)
  • کاکاپویان (طوطی‌های نیوزیلند)

طوطی 1

طوطی 2

طوطی 5

تحقیق در مورد طوطی

اکثر طوطیها دارای پر های رنگی هستند  و منقار آنان خمیده و کژ است، بعضی از این پرندگان کاکل و دم کوتاه دارند و بعضی دم دراز دارند. تغذیه این پرندگان از میوه‌ ها و دانه‌ ها می باشد و منقارشان بسیار محکم و قوی است که برای شکستن دانه‌ های سخت از آن استفاده می کنند . طوطیها دودیسی جنسی ندارند و هر دو جنس نر و ماده به یک شکل هستند.

طوطی 8

طوطی 10

طوطیها جزء باهوش ترین پرندگان هستند و ضریب هوشی آنها  در کنار زاغ، کلاغ، و غراب دارای بیشترین میزان است .این پرندهها توانایی تقلید صدا ها را دارند و بدون اینکه درکی از آن داشته باشند، کلمات را تلفظ می‌ کند اما جالب است بدانید که دیده شده این پرندگان با مشاهده صحنه یا شخص یا رفتار سایر افراد کلمات فرا گرفته شده را در مناسب ترین جای ممکن استفاده می‌کند.

طوطی 11

طوطی 12

جایگاه طوطی در ایران

در ادبیات پارسی و کشور ما از ایام قدیم تا به امروز به ویژه در میان  شعرایی چون مولوی و عطار از طوطیها و صفات این پرندگان باهوش به نیکی بسیار یاد شده است.

جایگاه طوطی در ایران

جایگاه طوطی در ایرانز 2

طوطی عشق

طوطیها عشق‌ یکی از گونه های زیبای طوطی است که شبیه مرغ عشق است این پرندگان بازیگوش ، نترس و پر انرژی می باشند و  گزینه ای مناسب  برای افرادی  که هیجان و جنب و جوش را دوست دارند حیوان خانگی مناسبی هستند  .

جایگاه طوطی در ایران 65

منبع : دکور مد

 

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *