شناخت گیاهان تزیینی زیبا مانند اریکا پالم

گیاهان زیبا برای تزیین منزل شما کدامند ؟ این گیاهان را می شناسید ؟ در زیر به یکی از گیاهان بسیار زیبا اشاره می کنیم که از دیدن و نگهداری آن لذت می برید .

نخل اریکا پالم نخلی زیبا که شباهت زیادی به گیاه بامبو دارد . ما ایرانی ها علاقه زیادی به نگهداری از گیاهان آپارتمانی در منازلمان داریم . استفاده از گیاه در منزل فواید بسیاری دارد . ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر علاقه به گیاهان آپارتمانی دارید نخل زیبای اریکا پالم را فراموش نکنید . در این مقاله شما را با نحوه نگهداری این گیاه آشنا می کنیمنخل اریکا پالم

نخل اریکا پالم کاشت گل و گیاه

آشنایی با گیاه زیبای اریکا پالم

این نام شیک، اسم گیاهی حتی زیباتر از نامش است! نخل اریکا را حتما در جایی دیده اید، مطب ها، شرکت، خانه و …، اما شاید برایتان با بقیه نخل ها فرقی نداشته! با این نخل باشکوه آشنا شوید، تا ببینید چه طور از دیگران متمایز می شود!
باورش سخت است که این نخل زیبا زمانی در معرض انقراض بوده. امروزه با راه رفتن در خیابان های یک شهر استوایی، تعداد زیادی از این گیاهان را می بینید که با ظاهری مانند بامبو به شما خیره شده اند! این نخل بدنه ای صاف و، گاهی اوقات، به رنگ طلایی دارد و شباهت زیادی به گیاه بامبو دارد.

شناخت گیاهان تزیینی زیبا مانند اریکا پالم

نیاز های نخل اریکا پالم

نور
نخل اریکا به مکانی روشن نیاز دارد و می تواند مقداری نور مستقیم را هم تحمل کند.
آبیاری
مانند خیلی از نخل ها، نخل اریکا هم نسبت به آبیاری بیش از حد حساس است و نمی تواند خیس بودن مداوم و زیاد خاکش را تحمل کند. پس قبل از آبیاری مجدد گیاه، اجازه دهید خاک گلدان آن تقریبا خشک شود و بعد آن را آبیاری کنید. قبل از آبیاری مطمئن شوید سوراخ های زهکش گلدان باز و به اندازه کافی هستند. اگر سوراخ ها ناکافی بودند، به وسیله میخ، دریل یا هر شئ دیگری، تعدادی سوراخ به کف گلدان اضافه کنید تا آب اضافی در خاک نماند و باعث پوسیدگی ریشه گیاه نشود.
خاک
خاکی با پایه پیت و پر از موادی با زهکشی خوب، خاک مناسب برای نخل اریکا است. حتما حواستان به زهکشی خاک باشد و خاکی با زهکشی خوب برای نخل تان فراهم کنید و اجازه ندهید گیاه در زیر گلدانی پر از آب بماند.
کود دهی
گیاه را در طول فصل رشد، یک یا دو بار، با کود های مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. به هیچ وجه اریکا را در طول زمستان تغذیه نکنید.

تکثیر
نخل اریکا از طریق کاشت دانه تکثیر می شود. معمولا تعداد زیادی از دانه های این گیاه را در یک گلدان کوچک می کارند. ممکن است گیاه تان دانه تولید نکند، گاهی هم پیدا کردن دانه اریکا در گلفروشی ها کار مشکلی است، اما به هر حال اگر آن را پیدا کردید و قصد تکثیر گیاه را دارید، می توانید کاشت را شروع کنید!
برای تکثیر گیاه به این روش، یک گلدان با عمق معمولی را با خاک مخصوص جوانه زنی پر کنید. دانه های گیاه را در این گلدان بکارید. دانه هایی که به رنگ نارنجی هستند، مسن ترند و بیشتر از دانه های جوان گیاه، جوانه می زنند. گلدان های حاوی دانه را در محیطی با گرمای بستری زیاد قرار دهید و رطوبت زیادی برایشان فراهم کنید. در بهترین شرایط، جوانه های نخل اریکا بعد از ۶ هفته سر از خاک بیرون می آورند. پس صبور باشید و ناامید نشوید.

تعویض گلدان
نخل اریکا گیاهی سریع رشد است و اغلب به صورت دسته ای در یک گلدان به فروش می رسد. بعد از گذشت مدتی از رشد نخل، خودش هم دسته ای دیگر تشکیل می دهد. در اکثر موارد، نخل های اریکایی که در خانه رشد می کنند آنقدر زنده نمی مانند که نیاز به تعویض گلدان مکرر داشته باشند. اما اگر شرایط نخل تان خوب است و مرتب رشد می کند، گلدان آن را یک سال در میان، یا بیشتر، تعویض کنید.
این نکته را هم بدانید که نخل اریکا، در صورتی که گلدان اندکی برایش اندکی کوچک باشد، رشد بهتری دارد.
برای تعویض گلدان، ابتدا صبر کنید تا گیاه به اندازه کافی رشد کند. زمانی که به نظرتان رسید گلدان، برای رشد بیشتر گیاه فضای خالی ندارد، زمان تعویض آن فرا رسیده است. در این هنگام به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید و گیاه را از داخل آن در آورید. مواظب باشید در این مرحله آسیبی به ریشه های گیاه نرسانید. همچینی دقت کنید گیاه را خیلی عمیق نکارید. گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. اگر گلدان چند سایز بزرگ تر از گلدان قبلی باشد، رشد گیاه با اختلال مواجه می شود.

بیماری‎ها و آفات
این گیاه آفات یا بیماری‎های زیادی ندارد. با این حال برخی کنه‎های عنکبوتی یا قارچ‎های لکه لکه می‎توانند از جمله مزاحمان نادر این گیاه باشند. کاری که شما می‎توانید انجام دهید این است که گهگاه برگ‎های گیاه را برگردانید و چک کنید که آیا این مشکلات را دارند یا خیر؛ ببینید که آیا نقاط کوچک سیاه یا سفیدی در پشت برگ‎ها حضور دارند. اگر متوجه کنه‎های عنکبوتی که به رنگ سیاه هستند شدید، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را داخل یک اسپری آب بریزید و سپس با این محلول نقطه آلوده را اسپری کنید. در زمان کوتاهی از شر آفت خلاص می‎شوید. همچنین می‎توانید یک دستمال کوچک را با آب و صابون نم‎دار کرده و برگ‎های بیمار را با آن تمیز کنید. این‎گونه گیاه‎تان را از بیماری نجات می‎دهید.

برگرفته از نمناک /ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *