سوپ شیر و خامه و قارچ

سوپ شیر و خامه و قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع سوپ هاست که شهرت جهانی دارد. سوپ شیر برای کشور سوئیس می باشد. سوپ شیر ساده نماد صلح و اتحاد یک کشور است این سوپ یک پیش غذای خیلی خوب در روز های سرد زمستون و همچنین مفید برای سرماخوردگی است.سوپ شیر به دلیل ترکیب خامه و شیر، طعم لذیذی دارد که معمولا مورد پسند همه قرار می گیرد. به همین خاطر، این سوپ می تواند گزینه مناسبی به عنوان یک پیش غذای ساده و خوشمزه باشد.با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت سوپ شیر و خامه و قارچ آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ خامه ای

می توانید بخوانید: سوپ شیر و قارچ

مواد لازم برای سوپ شیر و خامه و قارچمقدار لازم برای ۴ نفر
شیرنیم لیتر
قارچ۲۵۰ گرم
سینه مرغنصف یک سینه کامل
جو پرک۱۰۰ گرم
هویج۱ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
روغن و زردچوبهبه اندازه کافی
نمک و فلفلبه اندازه کافی

سوپ شیر و قارچ و خامه

می توانید بخوانید: سوپ شیر مجلسی

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ و خامه

۱ . برای تهیه سوپ شیر مجلسی ابتدا پیاز را پوست بگیرید سپس به ۴ قسمت تقسیم کنید و به همراه گوشت مرغ ، ۴ لیوان آب و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را ملایم کنید.

۲ . حالا اجازه دهید قابلمه تا زمانی که ۲ لیوان از آب مرغ باقی بماند روی حرارت بماند. پس از اینکه گوشت مرغ پخت و ۲ لیوان از آب مرغ در قابلمه باقی ماند حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید کمی خنک شود ، سپس پیاز را از قابلمه خارج کنید و دور بیندازید.

۳ . در این مرحله گوشت مرغ را هم از قابلمه خارج کنید و به صورت نگینی ریز یا ریش ریش خرد کنید. آب مرغ را هم صاف کنید و کنار بگذارید. در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد کنید ( می توانید هویج را با رنده درشت رنده کنید )

۴ . سپس به همراه جو پرک به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و هر چند دقیقه آنرا با قاشق یا ملاقه هم بزنید زیرا جو پرک خیلی سریع ته می گیرد و باید هر چند لحظه یک بار هم زده شود.

۵ . جو پرک خیلی سریع می پزد و لعاب می اندازد ، پس از اینکه جو پرک لعاب انداخت ، شیر را به همراه مرغ خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم. اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه سوپ با حرارت ملایم بپزد تا شیر به طور کامل به خورد دیگر مواد برود.

۶ . در همین حین قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن ( روغن زیاد باعث چرب شدن سوپ می شود ) تفت می دهیم تا آب موجود در قارچ تبخیر شود. برای اینکه رنگ قارچ ها تیره نشود آبلیمو را هم حین تفت دادن به قارچ ها اضافه می کنیم.

۷ . پس از اینکه تفت دادن قارچ به پایان رسید آنرا به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در همین مرحله نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ جا بیفتد. سوپ نباید خیلی روی حرارت بماند چون سوپ شیر هنگامی که سرد می شود سفت تر می شود.

۸ . پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در سوپخوری می ریزیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. در صورتی که می خواهید سوپ خود را مجلسی تر کنید می توانید در آخرین مراحل پخت مقداری خامه صبحانه هم به سوپ اضافه کنید و پس از مخلوط کردن خامه، سوپ را سرو کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *