سوپ شیر مجلسی

سوپ شیر مجلسی یکی از انواع سوپ های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است. سوپ شیر انواع مختلفی دارد و با مواد مختلفی طبخ می شود. بعضی آشپزها سوپ شیر را با مخلوط خامه درست می کنند که باعث می شود کالری این سوپ افزایش یابد. محبوب ترین نوع سوپ شیر ، سوپ شیر به همراه جو پرک یا جو پوست کنده است که طعم بسیار خوبی دارد که تقریبا همه آنرا می پسندند. سوپ شیر را می توانید در مهمانی های خود به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و دوست داشتنی سرو کنید.سوپ شیر بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود ولی شما می توانید این سوپ خوشمزه را به عنوان یک غذای کامل و مقوی برای خانواده تهیه کنید.با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت سوپ شیر مجلسی آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ خامه ای

می توانید بخوانید: سوپ شیر و خامه و قارچ

مواد لازم برای سوپ شیر مجلسیمقدار لازم برای ۴ نفر
جو پرک۱٫۵ پیمانه
هویج۱ عدد
قارچ۱۵۰ گرم
استاک مرغ۱ عدد
شیر پر چرب۲٫۵ لیوان
سینه مرغ پخته شدهنصف عدد
آرد سفید۱ ق غذا خوری
کره۲۵ گرم
خامه۳ ق غذا خوری
روغن۲ ق غذا خوری
جعفریبه مقدار لازم
نمک و فلفل و آبلیموبه مقدار لازم

سوپ شیر مجلسی

می توانید بخوانید: سوپ شیر و قارچ

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی

مرحله اول (آماده سازی مواد سوپ)

ابتدا مرغ را با پیاز و نمک و فلفل بزارید خوب بپز بعد ریش ریش کنید.

جو پرک را شسته و آبکش کنید.

هویج را رنده ریز بزنید و قارچ ها را ورقه ورقه کنید.

مرحله دوم (پخت سوپ شیر)

در قابلمه کره و روغن مایع را ریخته و قارچ های ورقه شده را اضافه کنید و با مقدار ۱ ق غذا خوری آبلیمو کمی تفت بدید. لازم نیس آب قارچ کاملا کشیده شود سپس آرد را روی قارچ تفت خورده بپاشید و روی حرارت ملایم خوب هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

آب مرغ یا (عصاره مرغ را درون آب ولرم پودر کرده) به مخلوطمون کم کم اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا آرد کاملا باز شود سپس جو پرک را به همراه هویج اضافه کرده و شیری که به دمای محیط رسیده را به سوپ مون اضافه می کنیم و در آخر نمک فلفل را اضافه کرده و درب قابلمه را نیمه گذاشته و بر روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سوپ شروع به جوشیدن کند و خوب لعاب بیاندازد وقتی سوپ آماده شد چند قاشق خامه را در کاسه ریخته و کمی سوپ را رقیق کرده و به سوپ اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم و با جعفری تزئین کنید. نوش جان

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *