سوپ سیب زمینی

سوپ سیب زمینی یکی از سوپ های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با روش ها و مواد متفاوتی طبخ می شود. این سوپ طعم بسیار خوبی دارد و می توانید به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم از آن استفاده کنید.این سوپ با تکه‌های کوچک و دل‌چسب سیب‌زمینی و با پایه غنی و خامه‌ای تهیه می‌شود. با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه سوپ سیب زمینی آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ پیاز

می توانید بخوانید: سوپ برش

مواد لازم برای سوپ سیب زمینیمقدار لازم برای ۴ نفر
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوجه۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ۲ پیمانه
برگ بوبه مقدار لازم
آویشن و جعفریبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

سوپ سیب زمینی

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

برای درست کردن این سوپ ابتدا روغن زیتون را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس پیاز و هویج را خرد کنید و داخل روغن بریزید و به مدت ۵ دقیقه آن ها را همانطور که روی حرارت هستند هم بزنید.

در مرحله بعدی گوجه فرنگی را به وسیله مخلوط کن به حالت پوره در بیاورید و همراه با سیر و کمی نمک به مواد اضافه کرده و ۲ دقیقه هم بزنید تا پوره گوجه به رنگ تیره در بیاید.

بعد از اینکه این مرحله را پشت سر گذاشتید فلفل دلمه ای را نیز خلال کنید و داخل ظرف بریزید و باز هم به مدت ۵ دقیقه تفت بدهید.

سپس سیب زمینی را خرد کرده و همراه با سبزیجات و آب مرغ به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا جوش بیاید.

پس از اینکه به جوش آمد حرارت شعله را ملایم کنید و ادویه سوپ را اضافه کرده و مدت یک ساعت منتظر بمانید تا کاملا بپزد بعد از یک ساعت می توانید سوپ را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *