سوپ دال عدس

سوپ دال عدس یک غذای خوشرنگ و مقوی هست که می تونه نیاز بدن رو برای یک وعده غذایی تامین کند البته می تونید برای سرو این سوپ از فیله مرغ پخته یا نان استفاده کنید ولی خود سوپ دال عدس یک غذای کامل هست . دال عدس بخاطر رنگ قرمز تا نارنجی که داره بسیار خوشرنگ هست و طعم متفاوتی با عدس معمولی داره که معمولا در جنوب ایران و در کشور ترکیه خیلی محبوب هست این رسپی سوپ هم به روش رسپی ترکی درست شده.

برای طرز تهیه این سوپ می تونید از آب مرغ یا آب سبزیجات استفاده کنید اما اگه نداشتین می تونید از آب استفاده کنید و در صورت نیاز کمی چاشنی بیشتر استفاده کنید در این سوپ علاوه بر عدس از برنج و سبزیجات استفاده شده من از پیاز و فلفل دلمه ای قرمز استفاده کردم تا رنگ سوپ خوش رنگ تر بشه می تونید از یک عدد هویج کوچک هم استفاده کنید تا هم رنگ خوبی داشته باشین و هم از طعم هویج استفاده کنید در آخر هم اگه دوست داشتین سوپ رو پوره کنید و یا بگذارید سوپ انقدر بپزه تا به غلظت مورد نظر خودتون برسه.با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت این سوپ خوشمزه و مقوی آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ عدس
مواد لازم برای سوپ دال عدسمقدار لازم برای ۴ نفر
دال عدس۱ پیمانه
برنجنصف پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
کره۱ قاشق چایخوری
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
آب یا عصاره مرغ۴ لیوان
رب گوجه فرنگی۴ قاشق چای خوری
آبلیمو۲ قاشق چای خوری

سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس

برای پخت این سوپ باید دال عدس را حداقل یک ساعت خیس دهید .سپس پیاز و سیر خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند،بعد دال عدس را با مقداری نمک و فلفل به پیاز و سیر اضافه کنید.
در مرحله بعد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و با رب گوجه فرنگی ، برنج نیم دانه شسته شده و ۴ لیوان آب و یا عصاره مرغ مخلوط شده با آب جوش به قابلمه سوپ اضافه کنید و هر چند دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد.
وقتی سوپ جا افتاد آب لیمو و کره را به آن اضافه کنید.اگر آب سوپ کم بود می توانید در هنگام پخت به آن مقداری آب جوش اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *