سوپ جو سفید

سوپ جو سفید یکی از محبوبترین پیش غذاهای ایرانی است که معمولا در انواع مهمانی‌ها و جشن‌ها سرو می‌شود. این سوپ به دلیل داشتن شیر سفید رنگ است و در برخی موارد مقداری خامه سفید هم به سوپ اضافه می‌شود که سوپ را غلیظتر، خوشمزه‌تر و البته پر کالری‌تر می‌کند. در تهیه سوپ جو سفید از سینه مرغ پخته شده استفاده می‌شود که همراه با قارچ و سبزیجاتی که داخل سوپ هستند ترکیبی سیرکننده و دوستداشتنی را به وجود می‌آورد به طوری که با گذاشتن هر قاشق از این سوپ در دهانتان مزه‌های متفاوتی را حس می‌کنید.با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه سوپ جو سفید آشنا کنیم .

می توانید بخوانید:  سوپ جو
مواد لازم برای سوپ جو سفیدمقدار لازم برای ۴ نفر
جو پوست کنده۱ لیوان
سینه مرغ۱۰۰ گرم
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
شیر۴ لیوان
قارچ۲۰۰ گرم
جعفری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

سوپ جو سفید

می توانید بخوانید:  سوپ جو پرک با شیر

طرز تهیه سوپ جو سفید

ابتدا جو پوست کنده را به همراه ۴ لیوان آب ولرم داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب درون قابلمه سریعتر به جوش بیاید، پس از جوش آمدن آب داخل قابلمه حرارت را ملایم تر می کنیم.

اگر روی آب دورن قابلمه در هنگام پخت کف جمع شد، حتما کف را با قاشق بگیرید و دور بریزید. نکته دیگر اینکه جو خیلی زود سر می رود به همین خاطر از یک قابلمه بزرگ استفاده کنید تا جو هنگام سر رفتن بیرون نریزد و گاز را کثیف نکند.

در ادامه گوشت مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری زردچوبه به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گوشت مرغ بپزد. اجازه دهید آب درون قابلمه به طور کامل له خورد گوشت مرغ برود.

می توانید بخوانید:  سوپ جو رستورانی و مجلسی

پس از اینکه جو لعاب انداخت شیر را کم کم به صورت چند مرحله به قابلمه حاوی جو اضافه می کنیم. در ادامه قارچ و هویج را به صورت نگینی یا حلقه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، حالا صبر می کنیم تا سوپ جا بیفتد و آماده شود.

زمانی که مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خر د می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم. پس اینکه سوپ آماده شد نمک و فلفل سیاه را به اندازه دلخواه اضافه می کنیم و سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با جعفری خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *