سوپ بلغور گندم

سوپ بلغور گندم یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد. این سوپ با کمک بلغور گندم پخته می شود. بلغور گندم در واقع به غله ای گفته می شود که در آسیاب بدون آرد کردن آن را خرد می کنند. بلغور گندم خاصیت زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به لاغری و سرعت بخشیدن به رشد کودکان و بهبود به هضم از چند خواص مهم بلغور گندم می باشد. در روزهای سرد زمستانی همیشه یک سوپ داغ و خوشمزه بسیار دلچسب خواهد بود. سوپ بلغور گندم را می توانید برای مهمانی نیز استفاده کنید یا به عنوان یک وعده غذایی نیز طبخ کنید.با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت سوپ بلغور گندم آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ گندم
مواد لازم برای سوپ بلغور گندممقدار لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۱ پیمانه
برنج نیم دانهنصف پیمانه
هویج۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
جعفری۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو۱ قاشق
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و ادویهبه مقدار لازم

سوپ بلغور گندم

می توانید بخوانید: سوپ ترخینه

طرز تهیه سوپ بلغور گندم

۱ . برای تهیه سوپ گندم خوشمزه و مجلسی ابتدا هویج را می شوییمف سپس پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب بر می داریم. کمی روغن درون آن می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

۲ . در این مرحله ادویه و زردچوبه را به روغن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا رنگ باز کند و عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه بلغور گندم را پاک کرده و به خوبی می شوییم، سپس آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

۳ . در این زمان، برنج نیم دانه هم شسته و به قابلمه اضافه می کنیم. هویج را هم که در مرحله اول خرد کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم.

۴ . در این مرحله می توانیم آب معمولی یا آب مرغ به سوپ اضافه کنیم. حالا می گذاریم مواد سوپ با حرارت ملایم بپزند. وقتی پخت مواد موجود قابلمه پخت تقریبا کامل شد، پیاز را هم پوست کنده و می شوییم، سپس به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

۵ . حالا یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا زنگ باز کند.

۶ . محتویات تابه را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در این مرحله جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل هم اضافه می کنیم. حدود ۵ دقیقه مانده به سرو سوپ، آبلیمو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *