ست کردن رنگ لباس ها و شناخت رنگ هایی که با هم همخوانی دارند

شاید شما هم جزء کسانی باشید که هنگام مهمانی یا بیرون رفتن از خانه دچار استرس و سردرگمی میشوید که چه بپوشید و چگونه لباسهایتان را ست کنید .

برای هماهنگ   کردن لباست ها اولین نکته ای که باید بدانید این است که اطلاعات کافی در مورد رنگها داشته باشید.

چرخه رنگها به صورت کامل در شکل دیده میشود در این چرخه رنگهایی که با هم  همخوانی و هماهنگی دارند را به راحتی میتوان دید.

و میتوان پی برد که چگونه میتوان از کنار هم قرار دادن رنگها باعث قدرت و انعکاس بیشتر در آنها شد.

ست 1

رنگ های اصلی عبارت اند از :

زرد  – قرمز – آبی

رنگهای ترکیبی عبارتند از:

آبی + بنفش =  نیلی

سبز+ آبی = سبز آبی

زرد + سبز = لیمویی

قرمز + بنفش = زرشكی

تقریبا بجز رنگهای اصلی بقیه رنگها جزء رنگهای ترکیبی محسوب میشوند.

 

ست سفید و مشکی

این دو رنگ همیشه و در تمام فصول به راحتی با بقیه رنگها ست میشوند و از ویژگی های خارق العاده این دو رنگ این است که اگر سفید را کنار رنگ دیگری بپوشید آن رنگ با جلوه درخشانتر دیده میشود ، اما اگر رنگی را در کنار رنگ مشکی بپوشید باعث میشود از تندی و تیزی آن رنگ بکاهد.

ست 2

ست 2

ست 3

ست 5

ست 7

ست 8

ست 8

 

ست نارنجی

مشکی، نارنجی،سفید، قرمز، آبی و زرد، رنگ‌های هماهنگ با نارنجی هستند . رنگ نارنجی در میان رنگها بسیار حساس است برای هماهنگ کردن پس باید دقت کنیم از رنگهایی که در توناژ رنگی نارنجی است بهره ببریم مثل :رنگ آجری ،قرمز ،قهوه ای و…

رنگ مکمل نارنجی آبی است اما بهتر است در هماهنگی کردن لباس از آبی کنار نارنجی استفاده کرد .چود ایجاد تونالیته قوی از رنگها ایجاد میکند .اگر هم میخواهید این دو رنگ را کنار هم استفاده کنید بسیار جزی و کوچک از آن استفاده کنید.

ست 11

ست 12

ست 13

 

ست 14

ست 15

 

ست بنفش

رنگ بنفش با  سفید، بنفش،مشکی ، قرمز، آبی و زرد هماهنگی دارد . رنگ بنفش یکی از رنگهای محبوب است بنفش ترکیبی از رنگ آبی و قرمز است پس میتوان این رنگ را با توناژهای رنگ قرمز و آبی بکار برد و جذابیت این رنگ باشکوه را دوچندان کرد .نکته جالبتر این است اگر از رنگ بنفش استفاده میکنید از رنگ های تیره هم در قسمت های کوچکتر نیز استفاده کنید تا ست شما کاملتر شود.

ست 16

ست 17

ست 18

ست 17

پ

ست 20

ست 21

ست 23

ست 24

 

ست زرد

زرد با رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، نارنجی، زردو بنفش هماهنگی دارد .این رنگ اصلی به خاطر درخشانی و سطح بالای انرژی آن ، برای ست کردن کمی سختر از بقیه رنگهاست . اگر از رنگ زرد برای لباس خود استفاده میکنید بهتر است از رنگهایی که جزء مشتقات زرد هستند و از سطح انرژی کمتری برخوردارند استفاده کنید.مثلا از رنگ  زرد شبرنگی کنار این رنگ استفاده نکنید.

 

ست 27

 

ست 26

ست 29

ست 30

 

ست سبز

سبز با رنگ‌های آبی ، سفید، مشکی، سبز،  زرد و قرمز هارمونی دارد . ست سبز را با خیال راحت با توناژهای مختلف خود یا با قهوه ای میتوان هماهنگ کرد .اگر به طبیعت دقت کنید خواهید دید این رنگ دوست داشتنی با لاجوردی ،زمردی و … به کار برد.

ست 32

ست 33

ست 34

ست 35

ست 37

ست 39

 

 ست آبی

رنگ آبی با سبز ، سفید، مشکی، آبی، بنفش و نارنجی هماهنگ می‌شود. مکمل آبی ،نارنجی است اما به کار بردن این دو رنگ بیشتر باعث نمایان شدن رنگ نارنجی میشود و فضا را برای نمایش رنگ آبی میگیرد .سعی کنید آبی را کنار مشتقاتش مثل سورمه ای و… بکار ببرید .

ست 40

ست 41

 

ست 44

ست 46

ست 48

ست 50

ست قرمز

قرمز قابلیت هماهنگی  با سبز، سفید، مشكی، قرمز، بنفش، نارنجی و را دارد .قرمز را هرگز با لباس آبی ست نکنید .سطح انرژی بالای این را با رنگهایی که در توناژ خود دارد هماهنگ کنید یا از رنگ بنفشی استفاده کنید که درصدی قرمز بالاتری دارد .قرمز و مشکی دو رنگ بسیار جذاب هستند که به راحتی هماهنگ میشوند فقط کافیست برای نمایش قرمز از فضای بیشتری استفاده کنید .

ست 51

ست 55

 

ست 59

ست 60

ست 71

ست 71

ست 72

ست 75

ست 78

منبع : دکور مد

دستمال سر و معرفی چند مدل و نحوه بستن مو با دستمال سر

 

 

 

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *