زندگی امروزی ، ایمیل و اینترنت

با پیشرفت بشر اکثرا به سمت ایمیل و نرم افزار های اینترنتی روی می آورند یکسری نکات نیز در این مورد باید دانست که برای شما به توضیح آنها خواهیم پرداخت .

بازاریابی ایمیلی رفتاری چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه می‌تواند آن را به طرز موثری برای کسب‌وکار خود اجرایی کنید، سوالاتی هستند که در این مطلب به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.
 زندگی امروزی ، ایمیل و اینترنت
ایمیل رفتاری: مقدمه
ایمیل رفتاری عبارت است از ارسال اتوماتیک و هدفمند ایمیل‌ها به مخاطبان در دیتابیس بر اساس تعاملات آن‌ها با شرکت شما در کانال‌های مختلف: شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وب‌سایت شما و غیره.
هر تعاملی که کاربر با شرکت شما دارد باید با یک واکنش مورد انتظار و مناسب روبرو شود.
این مورد را مدنظر داشته باشید: در یک کمپین سنتی ایمیلی، بازاریاب یک آفر مانند کتاب الکترونیکی، اینفوگرافیک یا صفحه سفید را توسعه می‌دهد. سپس آن‌ها گرهی از افراد را ایجاد می‌کنند که ممکن است آن آفر ارزشمند را پیدا کنند. درنهایت، بازاریابان به این گروه از افراد ایمیل می‌زنند.
ایمیل رفتاری در گنجاندن یک رویکرد کاربر محور در ارسال ایمیل‌ها خلاصه می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، این اقدمات بازدیدکنندگان سایت شماست که نوع ایمیل‌های دریافتی را مشخص می‌کند و نه تصمیمی که توسط بازاریاب گرفته می‌شود.
چارچوب بازاریابی ایمیلی رفتاری: ۳ مرحله
اکنون‌که دریافتیم ایمیل رفتاری چیست و چرا مهم است، در ادامه سه مرحله چارچوب اجرای بازاریابی ایمیلی رفتاری برای کسب‌وکار ذکر شده است.
۱٫ نحوه تعامل آنلاین افراد با کسب‌وکارتان را رهگیری کنید
پیش از هر چیز باید بدانید که نمی‌توانید ایمیل‌های رفتاری خوبی ارسال کنید، اگر انواع مختلف رفتارهای کاربر را نشناسید. یک بازاریاب مدرن، کانال‌های متعددی برای جذب، برقراری تعامل و تبدیل کردن افراد به مشتری در دست و بال خود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل اشاره کرد. همچنین می‌توان برخی فعالیت‌های بازاریابی مانند اجرای وبینارها و تحقیقات را نیز در این لیست جای داد.
هر کانال، یک شانس برای گوش دادن به کاربران، یاد گرفتن بیشتر در مورد آن‌ها و آغاز گفتگو بر اساس آن چیزهایی است که شما به دست آورده‌اید. این صحبت‌ها بدین معنی است که شما به یک سیستم برای رهگیری، ذخیره و تجزیه‌وتحلیل کردن اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان خود نیاز دارید.
دیتابیس مخاطبانتان مرکز اصلی تمام فعالیت‌های ربایشی شماست. به روش‌های بسیاری، این دیتابیس همانند مغز شما کار می‌کند: به ورودی‌ها گوش دهید، آن‌ها را تفسیر کنید و تصمیم بگیرید که چگونه واکنش نشان دهید. برخی اطلاعات که باید در مورد مخاطبان خود باید به دست آورید عبارت‌اند از:
  • فعالیت در سایت
  • تعامل با ایمیل
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • پر کردن فرم‌ها
  • اطلاعات نرخ تبدیل
می‌توانید از این اطلاعات برای ارسال ایمیل به افراد بر اساس فعالیت‌هایشان استفاده کنید. برخی سیستم‌ها وجود دارند که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند و به‌نوعی کار شما را ساده‌تر می‌کنند. ازجمله این سرویس‌ها می‌توان به گوگل آنالیتیکس و سرویس HubSpot اشاره کرد.
 زندگی امروزی ، ایمیل و اینترنت
۲٫ اقدامات مهمی که یک کاربر ممکن است اتخاذ کند را مشخص کنید
ازآنجایی‌که ایمیل‌های رفتاری بر اساس اقدامات خود کاربر ارسال می‌شوند، اثرگذاری آن‌ها بسیار بالاست. درنتیجه، این ایمیل‌ها هرگز یک سورپرایز نیستند. بلکه آن‌ها یک واکنش حساب‌شده به اقداماتی هستند که توسط کاربر انجام گرفته است. این قدرت واقعی ایمیل‌های رفتاری است. این ایمیل‌ها توسط کاربر فعال می‌شوند و نه بازاریاب.
اما تصمیمی که بازاریاب باید بگیرد این است که به کدام یک از اقدامات کاربر واکنش نشان دهد. در زیر سه نکته که بازاریابان در این زمینه باید بدانند ذکر شده است. شما ممکن است بدون اینکه بدانید در حال ارسال ایمیل‌های رفتاری به مخاطبان خود باشید:
پر کردن فرم برای کتاب الکترونیکی یا محتوا: یک ایمیل تایید تراکنش به همراه لینک دانلود محتوا را برای مخاطب بفرستید
مشاهده محتواهای خاص در سایت: محتواهای پیوسته هدفمند ارسال کنید. اگر شخصی صفحه مطالعات موردی شما را می‌بیند، یکی از محبوب‌ترین مطالعات موردی خود را برای او بفرستید.
تعامل/ فقدان تعامل در ایمیل‌ها: برای مخاطب خود یک ایمیل با CTA متفاوت بفرستید یا یک کمپین تعامل مجدد با کاربران را راه‌اندازی کنید
اقدامات دیگری که ممکن است بخواهید در این زمینه انجام دهید عبارتند از: مشاهده صفحه قیمت‌ها، تعامل فعال در شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری محتوا در وبلاگ یا خواندن یک پست وبلاگی خاص باشد. اینجا دقیقا همان‌جایی است که دیتابیس مخاطبان اهمیت و ارزش خود را نشان می‌دهد. وقتی‌که بدانید سیستم‌تان چه چیزی را رهگیری می‌کند، خلاقیت تنها محدودیت شماست!
۳٫ بر اساس رفتار مخاطب، با او یک گفتگو را آغاز کنید
قدم نهایی آن است که یک ایمیل قانع‌کننده برای مخاطب خود بنویسید و بر اساس رفتار او، گفتگو را آغاز کنید. اما چگونه می‌توانید از ایمیل‌های رفتاری خود نهایت استفاده را ببرید؟ با در نظر داشتن این حقیقت که ایمیل‌های رفتاری در مرکز چرخه بهترین فعالیت‌های ایمیلی قرار دارند. وقتی‌که یک کمپین ایمیل‌های رفتاری را تنظیم می‌کنید، درواقع شما در حال ایجاد یک تجربه شخصی والا هستید.
در مورد پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید فکر کنید و یا حتی پست‌های وبلاگی که می‌نویسید. آن‌ها برای تمامی خوانندگان یکی هستند. مزیت استفاده از ایمیل این است که این روش به دیتابیس شما وابسته است و این به بدین معنی که ایمیل‌های ارسالی شما می‌توانند چاشنی شخصی‌سازی بالایی داشته باشند.
ایمیل‌ رفتاری با ایجاد یک پاسخ فوری به کاری که کاربر انجام می‌دهد، این مفهوم را به سطح جدیدی ارتقا داده است. با استفاده از عنصر شخصی‌سازی، یک تجربه منحصربه‌فرد را برای هرکسی که به‌صورت آنلاین با شرکت شما تعامل می‌کند، طراحی کنید.
برگرفته از برترینها /ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *