رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .

معمولا برای رنگ کردن سفید به سراغ رنگهای سفید و مشابه آن می رویم ولی بهتر است بدانید استفاده از رنگهای دیگر در کنار این رنگ ها ضرری ندارد .

انتخاب رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی بیشتر ‌خانه‌های ما شایع‌ترین انتخاب است، اما این انتخاب به‌مرور، کمی خسته‌کننده و یکنواخت می‌شود، پس چطور است چیزی که کمی بیشتر قابل‌توجه باشد را امتحان کنید؟ وقت آن رسیده که تمام رنگ‌های محافظه‌کارانه و سنت‌های قدیمی را فراموش کرده و رنگ‌های برجسته و پر جنب‌وجوش را به کار بندید.
 رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .
خردلی، رنگی درخشان و شاداب است که از هم‌نشینی زرد درخشان با رگه‌هایی از قهوه‌ای و طلایی حاصل می‌شود. با توجه به فرا رسیدن ماه‌های سرد سال، این رنگ‌ چاشنی با انرژی غیرقابل‌ وصف خود با کوله‌ باری از گرما و انرژی وارد فضاهای داخلی شده و به‌طور کامل ظاهر فضا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پس در این مطلب همراه ما شوید تا با انتخابی متفاوت به شیوه‌ای هوشمندانه به کاشانه خود هویت ببخشید.شناخت رنگ چاشنی

در دكوراسيون داخلی، رنگي كه به مقدار و نسبت خيلي زياد در فضا دیده می‌شود، رنگ اصلي آن دكوراسيون محسوب مي‌شود و در مقابل رنگی که با نسبت کمتری شاهد حضور آن در فضا هستیم، رنگ جانبی نام می‌گیرد که به‌نوعی تکمیل‌کننده نقش رنگ اصلی در فضاست. در این میان گاهی رنگ‌های برجسته و جذابی در دکوراسیون دیده می‌شود که به‌نوعی مزه فضا محسوب می‌شوند و به‌صورت لکه‌های رنگی در جای‌جای فضا به چشم می‌خورند که عموما به آنها رنگ چاشنی می‌گویند.
 رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .
استفاده از تضاد رنگي در دكوراسيون مي‌تواند به راه‌های مختلفی بر حال‌ و هوا و احساس حاكم بر فضا تأثیر بگذارد؛ براي مثال در اتاقي كه رنگ اصلي آن بنفش ارغواني است دکوراسیون خفه می‌شود كه در اين صورت هم اضافه كردن مقداري رنگ خردلی مي‌تواند به‌کلی از اين اتفاق جلوگیری کرده و روشني‌بخش فضا باشد.
لباسی جذاب بر تن دیوار
اگر تمایل دارید که رنگی جسورانه را روی دیوار‌های منزل خود داشته باشید، بهتر است که تمام یا بخشی از دیواری را که بیشتر در دید است و در اصل نقطه کانونی فضاست با رنگ خردلی پوشش دهید. با این کار، استرس را از فضا دور می‌کنید و احساس خوشایندی وجود شما را فرا می‌گیرد؛ براي مثال در اتاقي كه رنگ اصلي آن آبي است، وجود عناصری به رنگ خردلی مي‌تواند گرمابخش فضا بوده و سرماي رنگ آبي را به ‌مقدار زيادي تعديل كند. پیشنهاد دیگر این است که از نسخه‌های کمرنگ خردلی که به میزانی رنگ خاکستری در خود دارد استفاده کنید. این کار کمی پیچیده است که باید به یک رنگ‌کار ماهر سپرد، اما درنهایت جوابگوی اشتیاق شما برای داشتن ترکیب رنگی موردعلاقه‌ در فضایتان خواهد بود.
 رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .
شما آزادید که تقریبا هر رنگ برجسته‌ای را در فضایی با سقف بلند و نور طبیعی مناسب امتحان کنید، به‌خصوص دیوارهایی که در قسمت زیرین پنجره‌ها هستند همیشه مظلوم رها می‌شوند؛ بنابراین می‌توان با زدن رنگی جذاب مانند خردلی، چهره زیبایی به آن دیوار بخشید. اگر انتخاب شما، رنگ کردن تمامی دیوارها با رنگ برجسته خردلی است برای ایجاد تعادل و حفظ قدرت رنگ دیوارها، تمامی مبلمان و لوازم تزئینی را خنثی نگه دارید تا فضایی دعوت‌کننده، گرم و صمیمی را تجربه کنید.
چالش فضاهایی با پلان باز
فضایی با پلان باز، همیشه خواهان زیادی دارد، اما نکته چالش‌برانگیز در این فضاها استفاده چندگانه و کاربری‌های مختلفی است که در یک فضا گرد هم آمده‌اند. استراتژی پیشنهادی برای ایجاد نگاهی یکپارچه در این فضاها به این صورت است که بیشتر فضا را رنگ‌هایی خنثی مانند طوسی یا کرم در برگیرد و درنهایت از رنگ خردلی گرم و شاداب به‌صورت نقاطی پراکنده به‌عنوان چاشنی در فضا استفاده کنید. جالب است بدانید که خردلی، رنگی است که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر با رنگ طوسی و ذغالی و کف‌پوش‌های چوبی که رگه‌هایی طلایی در بافت خود دارند، همراه می‌شود.
رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .
تکنیک تک‌رنگ
بازي با تنوع طیف رنگ‌ها بر جلوه رنگ اصلي و تعادل آن تأثیر می‌گذارد. هم‌چنين مي‌توانيد با استفاده از طیف‌های مختلف يك رنگ، رنگ چاشني را در دكوراسيون خانه خود داشته باشيد؛ براي مثال در فضايي كه رنگ غالب دكوراسيون آن رنگ زرد بسيار ملايم است، رنگ برجسته خردلی مي‌تواند در بیشتر تزئینات و جزئیاتی مانند رومیزی‌ها، شید آباژور، کوسن، روتختی، قالی و قالیچه‌ها به فضا جان بدهد.
 رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .
خردلی رنگی است که با رنگ‌های همسایه خود از زیتونی و سبز جنگلی تا نخودی و کرم به‌خوبی هماهنگ می‌شود و با ایجاد تضادی چشمگیر به فضا عمق می‌بخشد.
توصیه‌های چاشنی‌دار…!
رنگ‌های چاشنی به‌خصوص خردلی، بی‌قرار و تحریک‌کننده‌اند و بهترین جلوه خود را زمانی می‌یابند که در مقابل پس‌زمینه‌ای خنثی و در جوار پارچه‌های کتان، کنف، کرباس و حصیر برای مبل و صندلی قرار گیرند. انتخاب خردلی برای فضای نشیمن و به‌خصوص مبلمان، انتخابی هیجان‌انگیز است که حس خوب خوش‌آمدگویی را القا می‌کند. برای گرما بخشیدن و دلپذیر ساختن فضاهای بزرگ و سرد، دیوارها را با خردلی درخشان رنگ کنید تا احساس مطبوع نزدیکی و صمیمیت به وجود آورید.
خردلی رنگی است که می‌تواند هم برای فضایی مدرن و امروزی، چاشنی مناسبی باشد و هم برای فضایی سنتی، چراکه در فضایی مدرن، باعث جلوه و درخشش بیشتر مصالحی همچون شیشه و فولاد ضدزنگ و بتن می‌شود. هم‌چنین در فضایی سنتی در تاروپود فرشینه‌های سنتی مثل گلیم و جاجیم  به فضا اصالت می‌بخشد.
 رنگ هایی که بهتر است در منزل استفاده کنیم .
دقت کنید که پا به پای رنگ اصلی، رنگ چاشنی مانند خردلی را وارد فضا نکنید، چراکه درنهایت، فضايي سخت و نا‌آرام را به‌ وجود مي‌آورید. براي جلوگيري از اين اتفاق، رنگ چاشني را به‌صورت لکه رنگی در غالب عناصر تزئینی، پرده، رانر، کوسن، گلدان و… به کار ببرید، به صورتی که به فضای خود علاوه بر انسجام، ریتم نیز ببخشید.
یک ایده بی‌نظیر، استفاده از رنگ خردلی در فضاهایی اداری است که غالبا رنگ‌های خنثی و یا سرد، فضای آن را خشک و بی‌روح کرده است. می‌توان با زدن رنگ عمیق و گیرایی مثل خردلی، درخشش و حرارتی خوشایند را به فضای موردنظر بیفزایید.
کلام آخر
در آخر باید اعتراف کرد که اصل «كمترين، بيشترين است» در مورد رنگ چاشني به‌خوبی صدق مي‌كند. رنگ چاشني اگر به‌جا و متناسب با سبک فضا و روحیه افراد ساکن در آن انتخاب شود در كمترين مقدار مي‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و بيشترين و بهترين تأثیر را بر جلوه دكوراسيون فضا داشته باشد.
برگرفته از برترینها/ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *