رنگ قهوه ای و مشتقات این رنگ در دکوراسیون

انتخاب رنگ و هماهنگی مناسب رنگها در کنار هم همواره دغدغه ای بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی بوده است.
به همین دلیل تمایل به رنگ های خنثی مثل رنگ قهوه ای بیش از رنگ های دیگر است،

چون این رنگ ها تقریبا با هر رنگی ست میشوند و حسی طبیعی و آرامش بخش منتقل می کنند. گرچه امروزه رنگ خاکستری بیشتر باب شده است، اما رنگ های خاکی خنثی همچنان مورد علاقه ی طراحان است که رنگ های گرم خنثی می پسندند. این رنگ ها همواره از جایگاه بالایی در طراحی برخوردارند، زیرا یادآور طبیعت و فرهنگ ما هستند؛ رنگ خاک و گل و سفال

خاصیت سرد بودن این رنگ برآمده از ته مایه ی خاکستری آن است. این رنگ چیزی مابین بژ و خاکستری است.

رنگ قهوه ای بژ یک رنگ خنثای واقعی است. با هر چیزی ست می شود و ملایمت آن از خفه بودن و گرفتگی فضای دکوراسیون جلوگیری می کند. این رنگ دید و توجه را به مبلمان های موجود در اتاق بیشتر می کند.

رنگ قهوه ای با ته مایه ی عسلی-نارنجی در بین کسانی که می خواهند رنگ کفپوش چوبی و مبلمان چوبی منزلشان در دیوار ها نیز جلوه کند، بسیار پر طرفدار اند. رنگ برنزه ی طلایی بسیار دعوت کننده و انتخاب مناسبی برای راهروهای بزرگ یا فضاهای ارتباطی است.

رنگ قهوه ای که رنگ ته مایه ی سبز دارد.  این رنگ یک پس زمینه ی خاکی فوق العاده برای اثر هنری رنگارنگ فراهم آورده است.

این رنگ برای کسانی مناسب است که خواهان یک رنگ خنثای متفاوت هستند. رنگ خاکستری مایل به قهوه ای، بژ سرد است که با ته رنگ صورتی، گرم شده است. فقط به این نکته توجه کنید که هنگام رنگ آمیزی دیوار با ته رنگ های روشن تر خاکستری مایل به قهوه ای، در ابتدا صورتی به نظر می رسد.

رنگ قهوه ای مایل به قرمز خاصیت روستیک به فضا می دهند، زیرا یادآور خاک رس و سفال هستند. به دلیل ته مایه ی قرمز، این نوع قهوه ای دارای خاصیت انرژی بخشی است که قهوه ای های سردتر فاقد آن هستند.در واقع قهوه ایی گرم محسوب می شود.

رنگ های قهوه ای گرم و لذیذ هستند و به همین دلیل برای دکوراسیون آشپزخانه بسیار مناسب اند. آنها به رنگ شکلات و دیگر مواد خوراکی از این قبیل هستند. بودن در فضایی با این رنگ خوش مزه احساس سرخوشی و لذت به فرد می دهد.

رنگ قهوه ای اسپرسویی  یک قهوه ای واقعی است. ته مایه ی آن قابل تشخیص نیست، بنابراین یک رنگ بسیار قوی است که به آسانی در یک فضای بزرگ جا می گیرد. به دلیل ماهیت سخت و مستحکمی که این رنگ دارد، رنگ های تأکیدی پر حرارت، مانند آبی در این تصویر، غنی بودن این قهوه ای را کامل می کند. خانه ای گرم و دلچسب مثل قهوه با رنگ قهوه ای داشته باشید.

عمیق ترین سایه های قهوه ای تقریبا مایل به سیاه به نظر می رسد، بنابراین کاربرد رنگ قهوه ای سوخته در دکوراسیون بسیار جسورانه و در عین حال زیبا است. این رنگ غنی ترین و بارورترین بخش زمین را به نمایش می گذارد که در عین تیره بودن می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

رنگ قهوه ای 1

رنگ قهوه ای 2

رنگ قهوه ای 4

رنگ قهوه ای 6

رنگ قهوه ای 7

رنگ قهوه ای 9

رنگ قهوه ای 99

رنگ قهوه ای 09

رنگ قهوه ای 65

رنگ قهوه ای 654

رنگ قهوه ای 754

منبع: دکور مد

لاک برای آغاز سال نو میلادی و جشن کریسمس

ست پاییزی دخترانه و زنانه

انتخاب کابینت سفید و مشکی برای دکوراسیون آشپزخانه

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *