دختر بچه ای که آرایش او باعث شد پایش به فضای مجازی باز شود .

بعضی وقتها کار هایی انجام میگیرد که باعث می شود یکسری افراد در دنیای مجازی جلب توجه کنند و طرفدارانی را به خود جذب کنند .

لیریانا کوچولو عاشق آرایش و میکاپ است اما بعد از آن که ویدیو‌ها و فیلم‌های منتشر شده از او توسط مادرش در فضای مجازی جزو ویدیو‌های پربیننده قرار گرفت، برخی از نظرات کاربران درباره‌ی این موضوع چندان هم خوشایند نبود. حال، آیا آرایش کردن کودکان واقعاً کار درستی است؟

همه‌ی پدرها و مادرها می‌دانند که کودکان در طول زندگی خود تمایل زیادی برای تقلید از رفتار‌های والدین خود دارند؛ اما زمانی که یک مادر به انتشار ویدیو‌های دختر خود در حال آرایش در فضای مجازی اقدام می کند، همه با این کار موافق نیستند.

سواِلا، مادر لیریانا ویدیویی از آموزش آرایش کردن دختر سه ساله خود در فضای مجازی قرار داده است اما زمانی که یکی از این ویدیو‌ها توسط دو صفحه مشهور مد و زیبایی در فضای مجازی دوباره باز نشر شد، حساسیت‌ها بالا گرفت.

دختر بچه ای که آرایش او باعث شد پایش به فضای مجازی باز شود .

در این ویدئو لیریانا در حال استفاده از کرم پودر، سایه چشم و ریمل مژه بر روی صورت خود است و در حالی که از یک رژ لب براق بر روی لبان خود استفاده می‌کند و بوسه‌ای به سمت دوربین می‌فرستد این ویدیو را به اتمام می‌رساند. این ویدیو پانصد هزار بار در صفحه مجازی اینستاگرام @MyMakeupCover دیده شد اما همه‌ی افرادی که این ویدیو را دیدند این کار را تصدیق و تأیید نکردند.

بعضی از نظرات در فضای مجازی، نمایانگر حمایت برخی از افراد از این عمل بود. فردی به نام فران آدامز نوشت: «چه جذاب، این خیلی خوب است که دختران کوچکی را می بینی که با استفاده از آرایش به بیان خود می پردازند. او از من هم بهتر است.»

افراد دیگر نیز با نگرانی به این ویدیو‌ها واکنش نشان دادند؛ زیرا آن‌ها بر این باور بودند که این کار پیام درستی را به مخاطبان نمی‌رساند. یکی از این افراد گفت: «دیگر این دختر به هیچ وجه باور نمی‌کند که بدون آرایش هم زیباست.»

بسیاری از کاربران به طور مستقیم خشم خود را نسبت به سواِلا، مادر لیریانا، به خاطر انتشار این ویدیو‌ها نشان دادند و او را به دزدیدن کودکی لیریانا با هدف تلاش برای کسب درآمد از او، متهم کردند.

یکی از نظردهندگان ابراز نگرانی کرد و گفت: «خیلی بد است. بچه‌ها باید بازی کنند نه این که برای والدین خود کسب درآمد کنند.»

شخص دیگری که سخن خود را نسنجیده به زبان آورده بود می‌گفت: «این درست نیست. چه پدر و مادر بدی، چرا این دختر بچه بیچاره نمی‌تواند به جای استفاده از این … بر روی صورت خود، کودکی‌اش را با شادی بگذراند و خوشحالی کند.»

سواِلا در پاسخ به این نظرات به یاهو گفت: «لیریانا آرایش خود را از ابتدا تا به انتها خود به تنهایی انجام می‌دهد و من فقط آن جا می‌نشینم و کارهایی که او انجام می‌دهد را ضبط می‌کنم. او عاشق تقلید از تمام کارهای من است. به معنای واقعی کلمه همه چیز او باید مثل من باشد. مانند لباس‌هایمان، آرایش و مدل موهایمان.»

هرچند لیریانا از به کار بردن قلم‌مو‌های آرایشی خوشحال و راضی است، با این حال او دختر کوچکی است که از مادرش تقلید می کند و با این کار سرگرم می‌شود.

لباس پوشیدن دختر کوچولوها مانند مادرشان و حتی انتشار عکس‌هایی توسط چهره‌های شناخته شده مانند بیانسه و کیم‌ کارداشیان از خود و دختر کوچولوهایشان، عکس العمل‌های شدیدی را برمی‌انگیزد.

صفحه‌ی اینستاگرامی که سواِلا برای فرزندانش در فضای مجازی باز کرده است، نشان می‌دهد که آن‌ها به طور طبیعی زیبا هستند و به طور مداوم آرایش نمی‌کنند و همچنین در کانال توئیتری آن‌ها می‌توان دید که حتی لیریانا در حال درست کردن شیرینی است .

دختر بچه ای که آرایش او باعث شد پایش به فضای مجازی باز شود .

در حقیقت، سواِلا برای دفاع از خود در مصاحبه با یاهو می گوید: «دخترم از وقتی که از خواب برمی‌خیزد شروع به آرایش کردن نمی‌کند. او گاه گاه با این وسایل بازی می‌کند و من نیز با این مسئله که او به این وسایل دست می‌زند و از آن‌ها استفاده می‌کند مشکلی ندارم چون ما هم روزی این کارها را کرده‌ایم.»

سواِلا این چنین ادامه می‌دهد که: «من ابتدا این ویدیو‌ها را برای خانواده‌ام ضبط می‌کردم. بنابراین زمانی که با چنین نظراتی از سوی مردم مواجه شدم و به من می‌گفتند که من درتلاش برای کسب درآمد به وسیله‌ی او هستم یا پاکی و معصومیت را از او می‌گیرم و یا کاری می‌کنم که او خودش را بدون آرایش دوست نداشته باشد، من گیج و سردرگم شدم. من فکر نمی‌کنم هیچ مادری دوست داشته باشد که چنین حالات منفی را در فرزندش ایجاد کند. همه ی این‌ها فقط برای سرگرمی است. حالا دیگر نظرم عوض شده و بیشتر مراقبم.»

برگرفته از نمناک /ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *