خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است. به دلیل اینکه گوجه سبز فقط در فصل بهار و تابستان موجود است به عنوان یک خورش فصلی شناخته می شود. اگر طرفدار غذاهای ترش هستید حتما این خورش را امتحان کنید. گوجه سبز خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه خورش گوجه سبز می توانید از این خاص بهره مند شوید. خورشت گوجه سبز به صورت متداول با گوشت خورشتی که شامل گوشت گوساله و گوسفندی است طبخ می شود ، اما در صورتی که دوست ندارید از گوشت قرمز استفاده کنید می توانید آنرا با گوشت های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون تهیه کنید . با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش گوجه سبز آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش ماست
مواد لازم برای خورش گوجه سبزمقدار لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴ تکه
گوجه سبز۱ لیوان
نعناع خشک۳ قاشق غذاخوری
جعفری۵ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد درشت
آب لیمو ترش یا شکر ( اختیاری )۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

خورش گوجه سبز

طرز تهیه خورش گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه خورش گوجه سبز مجلسی ابتدا سینه های مرغ را به صورت درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس گوشت مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه های مورد پسند خود به گوشت مرغ اضافه می کنیم و آنرا به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. پس از اینکه سرخ کردن گوشت مرغ به پایان رسید، آنرا کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله نعناع خشک و جعفری را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز طلایی شد، سبزیجات را به همراه گوشت مرغ که قبلا سرخ کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مواد را کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه که گوشت مرغ به طور کامل پخت، گوجه سبزها را به قابلمه اضافه می کنیم. در صورت تمایل برای بهتر شدن طعم خورش می توانیم به سلیقه خود مقداری آب لیمو ترش یا آبغوره نیز به خورش اضافه کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود و باید بگذاریم کاملا به روغن بیفتد. در پایان طعم خورش را می چشیم و نمک و ادویه آنرا اندازه می کنیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *