خورش تره فرنگی

خورش تره فرنگی که از تره فرنگی تهیه میشود دستور پخت بسیار ساده ای دارد که می‌توانید آن در منزل تهیه کنید. تره فرنگی از سبزیجات خوشمزه در ماه های سرد سال می‌باشد که دربیشتر دستور پخت ها و غذاها مورد استفاده قرار میگیرد .از تره فرنگی در سوپ‌های مختلف استفاده می‌شود اما این بار نوبت به تهیه خورش آن رسیده است. در این خورش تره‌فرنگی به همراه جعفری یا گشنیز طبخ شده و عطر و طعم خوشایند آن مضاعف می‌شود. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش تره فرنگی آشنا کنیم .

مواد لازم برای خورش تره فرنگیمقدار لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشی۵۰۰ گرم
تره‌فرنگی۶ عدد
جعفری۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آبغوره۱ پیمانه
رب گوجه‌ فرنگی۱ قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

خورش تره فرنگی

طرز تهیه خورش تره فرنگی

۱ ـ گوشت‌های تکه شده را شسته و داخل سبدی بریزید تا آباضافی آن خارج شود.از طرف دیگر، پیازها را نیز به صورت خلالی خرد کنید.

۲ ـ قابلمه‌ای آماده کنید و مقداری روغن در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا روغنداغ شود.پس از آن، پیاز خلالی شده را در روغن بریزید تا طلایی رنگ شود، سپس زردچوبه را اضافه کرده وهمراه با پیاز حرارت دهید.

۳ ـ حالا موقع اضافه کردن گوشت است.پس از آنکه تکه‌های گوشت را نیز در پیاز داغ و زردچوبه تفت دادید، حدود ۲ یا ۳ لیوان آببه مخلوط گوشت و پیاز سرخ شده اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا گوشت بپزد.

۴ ـ در این فاصله زمانی، جعفری را پاک کرده و پس از شستن به صورت ریز خرد کنید، سپسدر یک تابه مقداری روغن ریخته و پس از داغ شدن روغن، جعفری خردشده را در آن تفت دهید.پس از آن، تره‌فرنگی‌ها را شسته و ساقه را از برگ‌ها جدا کنید.سپس ساقه سفیدرنگ تره‌فرنگی‌ها را به قطعات ۳ سانتی‌‌متری حلقه‌حلقه کنید.حالا تره‌فرنگی خرد شده را به جعفری تفت داده شده اضافه کرده و چند دقیقه حرارت دهید.

۵ ـ پس از آن، مخلوط جعفری و تره‌فرنگی را به گوشت پخته اضافه کنید.از طرف دیگر رب را در کاسه فلزی کوچکی با مقداری روغن، کمی تفت داده و سپس به این مخلوطاضافه کنید.

نکته: با تفت دادن رب در روغن، هم طعم خامی آن گرفته می‌شود و هم رنگ رب در غذا بیشترخواهد شد.

۶ ـ پس از اینکه رب را به غذا اضافه کردید، زیر شعله اجاق گاز را کم کنید و بگذاریدخورش آهسته جوشیده و جا بیفتد.البته در اواخر پخت خورش، آبغوره را نیز اضافه کنید و پس از آنکه چند جوش خورد، خورش را درظرف موردنظر کشیده و همراه برنج سرو کنید.

نکته: این خورش را با مرغ نیز می‌توانید درست کنید که البته روش پخت آن با روش قبلی تفاوتی نمی‌کند؛فقط به جای گوشت از مرغ استفاده می‌شود.البته اگر فیله مرغ باشد، بهتر است.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *