خورش به با مرغ

یکی از خوشمزه ترین و رسمی ترین غذاهای پاییزی، خورش به با مرغ است. باتوجه به اینکه در پخت این خورش به و آلو مورد استفاده قرار گرفته و به این ترکیب شکر نیز اضافه می شود. این خورش  مانند خورش به قورمه از خورش های خوشمزه و معروفی است که در فصل پاییز با میوه به تهیه می شوند. «به» طبیعتی معتدل دارد در حالیکه دانه به طبعی سرد و تر دارد. میوه به تقویت کننده قلب است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد روده، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش به با مرغ آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش آلو

می توانید بخوانید: خورش به

مواد لازم برای خورش به با مرغمقدار لازم برای ۴ نفر
مرغ۴ تکه
به۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
آلو بخارا۱۲-۱۳ عدد
پیاز۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای یا سفید۱ قاشق غذا خوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
روغن مایعبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم

خورش به با مرغ

می توانید بخوانید: خورش به آلو

طرز تهیه خورش به با مرغ

۱-  ابتدا داخل یک قابلمه کمی روغن ریخته و روی حرارت کم قرار دهید، سپس پیاز های خرد شده را داخل آن کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند بعد کمی زردچوبه بزنید و دوباره تفت دهید.

۲- تکه های مرغ را در داخل قابلمه قرار دهید و چند دقیقه زیرورو کرده و تفت دهید، سپس تا اندازه ای که روی مرغ ها گرفته شود آب جوش بریزید بعد مقداری نمک بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و صبر کنید تا مرغ ها نیم پز شوند، ۱ تکه چوب دارچین هم میتوانید داخل مرغ بیندازید.

۳- در این مرحله ، داخل یک ظرف دیگر کره را ریخته و با حرارت خیلی کم صبر کنید تا کره مقداری ذوب شود (کمی هم روغن مایع بریزید)، بعد تکه های به را که پوست گرفته و شسته اید همراه با پودر دارچین و شکر داخل کره بریزید و کمی تفت دهید تا هم شکر کاملا حل شود و هم به ها کمی سرخ بشوند.

۴- نیم ساعت مانده به پخت مرغ ها، آلو و به های تفت داده شده را داخل قابلمه مرغ بریزید و مقداری هم فلفل بریزید و با حرارت کم صبر کنید تا خورش کاملا جا بیفتد، این خورش نیازی به رب ندارد و رنگ نارنجی آلو ها و به خورش شما را خوشرنگ میکند.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *