خورش آلو مسما

خورش آلو مسما یکی از انواع خورش های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که از خورش های مجلسی محسوب می شود. این خورش با روش های مختلفی تهیه می شود که تقریبا بهترین نوع آن را می توانید در شمال کشور بیابید. خورشت آلو مسما به صورت متداول با گوشت مرغ طبخ می شود ، ولی می توان آنرا با گوشت خورشتی مانند گوشت گوسفندی و گوساله هم تهیه کرد. توجه داشته باشید برای استفاده از گوشت قرمز باید مقدار قابل توجهی گوشت برای این خورش استفاده کنید شما می توانید در تهیه این خورشت از آلوهای مختلف و یا قیسی نیز استفاده کنید و به دلخواه با افزودن کمی آبغوره مزه آن را متعادل و ملس کنید. با ما در این مقاله از آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش آلو مسما آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش آلو

می توانید بخوانید: خورش آلو اسفناج با مرغ

مواد لازم برای خورش آلو مسمامقدار لازم برای ۴ نفر
مرغ۴ تکه
قیسی۱۵ عدد
آلو سیاه۱۵ عدد
پیاز۲ عدد
شکر۲ قاشق غذا خوری
زعفران۲ قاشق چای خوری
رب گوجه ‌فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه و روغنبه مقدار لازم

خورش آلو مسما

می توانید بخوانید: خورش غوره مسما

می توانید بخوانید: خورش آلو با مرغ

طرز تهیه خورش آلو مسما

۱
برای تهیه خورش آلو مسما، ۳ قاشق روغن سرخ کردنی در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم داغ کنید و مرغ را در آن تفت دهید طوری که رویه آن طلایی شود. مرغ را بدون روغن بردارید و کنار بگذارید. پیاز را خرد کرده و در روغن باقی مانده بریزید و تفت بدهید تا کمی رنگ بگیرد.
 
۲
آلو خیسانده را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بچرخانید. بهتر است هسته آلو را گرفته باشید. زردچوبه و زعفران حل شده ورب گوجه را دراندکی آب داغ را با اندکی نمک وفلفل به او و پیاز داغ اضافه کنید ویک چرخ بدهید دو لیوان آب بریزید و به جوش بیاورید.
 
۳
مرغ سرخ شده را در قابلمه بگذارید، شعله را کم کنید، در قابلمه را ببندید و مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید بپزد تا به روغن بنشیند.
 
۴
این خورش باید کم آب و روغن دار باشد اگر در پایان پخت خورش مرغ و آلو آب زیاد داشت، درب قابلمه را باز بگذارید و شعله ر ا اندکی زیاد کنید تا مرغ به روغن بیافتد. اگر آلو بخارا که استفاده می کنید ترش بود و از طعم ترش در خورش خوشتان نمی آبد مقدار کمی شکر بریزید.
 
۵
اگر آلو بخارا که استفاده می کنید ترش بود و از طعم ترش در خورش خوشتان نمی آبد مقدار کمی شکر بریزید.
 
۶
درِ ظرف را بگذارید تا خورش کاملاً جا بیفتد.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *