خواص ماسک زردچوبه و روش تهیه آن

خواص ماسک زردچوبه و معرفی این گیاه

خواص ماسک زردچوبه زردچوبه یک نوع گیاه است که به عنوان یک ادویه در بیشتر مناطق دنیا مورد استفاده همگان است .محل تولد و زاد گاه این گیاه پر کاربرد در کشور هندوستان است و ور کشور هند طرف داران زبادی دارد . زردچوبه خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که برای بدن و سلامت انسان ها بسیار مهم است و در پیشگیری سرطان نقش چشم گیری دارد .با توجه به تحقیقات اخیر دانشمندان این گیاه در پیشگیری از آلزایمر نیز بسیار مفید است و اثرات ضد التهابی و مسکنی دارد .

خواص ماسک زردچوبه 1

ماسک زردچوبه یکی از ماسک های مفید و پر طرفدار است این ماسک در از بین بردن جوش های چرکی و جوش های سر سیاه بسیار مفید است و اگزما را درمان می کند.همچنین در جوان سازی و از بین بردن چین و چروک های پوست صورت نقش مهمی دارد.

به یاد داشته باشید که برای استفاده از هر ماسکی بهتر است پوست صورت خود را شسته و تمام مواد آرایشی روی پوست خود را پاک کنید .برای تاثیر بیشتر و بهتر ماسک زردچوبه بهتر است نیم ساعت پوست خود را با صابون شسته و در معرض بخار آب گرم بگذارید تا منافذ پوسی باز شوند و تاثیر ماسک بر روی پوست بیشتر شود .

 

خواص ماسک زردچوبه 3

خواص ماسک زردچوبه 4

روش تهیه ماسک زردچوبه

روش تهیه ماسک های زردچوبه بسیار متنوع است که برای شما مهمترین آنها را بیان خواهیم کرد .
ماسک زردچوبه برای پاکسازی و جوان سازی :
یک قاشق غذا خوری زردچوبه را با سه قاشق غذا خوری شیر ولرم مخلوط کرده و در آخر به آن چند قطره عسل اضافه کنید .میتوانید به جای شیر از ماست نیز استفاده کنید .مواد را با هم مخلوط کرده و خمیر بدست امده را به مدت ۲۰الی۳۰دقیقه روی پوست صورت قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید .

خواص ماسک زردچوبه 5

خواص ماسک زردچوبه 6

ماسک زردچوبه و ابلیمو

 

روش تهیه ماسک زردچوبه و آبلیمو این ماسک هم مثل ماسک قبلی تهیه می شود برای تهیه این ماسک یک قاشق غذا خوری زرچوبه را با سه قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط کرده و به مدت ۲۰الی ۳۰دقیقه روی پوست بگذارید .سپس با آب ولرم به آرامی بشویید .این ماسک برای از بین بردن جوش ها بسیار موثر است و بهتر است روزی یک بار انجام شود.

خواص ماسک زردچوبه 7

 

ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست و رفع جوش

این ماسک یکی از محبوب ترین و بهترین ماسک های زردچوبه است .برای تهیه این ماسک به دو قاشق چای خوری زرد چوبه دو قاشق مربا خوری نشاسته ذرت یا ارد دو قطره عسل دو قاشق غذا خوری آب لیمو و یک قاشق روغن نارگیل
تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و آن را به مدت ۳۰ الی ۴۰دقیقه روی پوست بگذارید سپس با لیف و آب ولرم بشویید این کار را به مدت ۲هفته انجام دهید.

خواص ماسک زردچوبه 8

 

منبع : دکور مد

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *