تخت خواب مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

تخت خواب مناسب وسیله ای تقریبا ضروری برای اتاق خواب و فضاهای استراحت می باشد . این وسیله را در هنگام خواب های شبانه و همچنین در زمان استراحت روزانه به کار می آید و آرامش از دست رفته بدن را در ساعات فعالیت جبران می نماید .

انواع تخت خواب

در این مطلب سعی داریم تا انواع تخت خواب را به شما معرفی کنیم . تخت خواب دارای دسته های مختلفی می باشد که بر اساس نوع جنس بکار رفته ، تعداد نفراتی که می خواهند از آن استفاده نمایند ، طراحی و مدل آن تقسیم بندی می شود . همچنین می خواهیم ویژگی های یک تخت خواب مناسب و نکاتی که باید در این زمینه به خاطر داشته باشید را بازگوکنیم تا در هنگام خرید و استفاده به این نکات توجه داشته باشید .

 تخت خواب

 

جنس تخت خواب :

تخت خواب چوبی :

تخت خواب چوبی نوعی از تخت خواب است که این تخت از چوب و فراورده های چوبی مانند ملچ ، راش ، ملامینه و ام دی ف  برای ساخت استفاده می کند . روکش های چوبی بسیار زیبا که باعث ماندگاری بیشتر تختخواب می باشند در رنگ های متنوعی قابل انتخاب می باشند و باعث می شود تا تختخواب انتخابی هماهنگی لازم را با دیگر اجزای منزل داشته باشد.

جنس تخت خواب
تخت خواب مدرن

این نوع از تختخواب را می توان بصورت دو نفره ، تک نفره و دو طبقه سفارش داد . تختخواب های چوبی مدت زمان زیادیست که در منازل مختلف جای دارند و در مدل های مدرن و یا کلاسیک تولید می شوند .

جنس تخت خواب
تخت خواب سلطنتی

 

تخت خواب فلزی :

تخت خواب های فلزی در انواع دو نفره ، تک نفره و دو طبقه قابل سفارش است که بر اساس ابعاد و نیاز انتخاب می گردد . تخت خواب های فلزی ساخته شده از فلز می باشند و در برخی مدلها می توان از ملامینه و دیگر چوبها برای قسمت های جلو و پشت تخت خواب استفاده نمود . این تخت خواب ها دارای طرح های متنوعی می باشند و می توانند همراه با دیگر اجزای مناسب برای سرویس خواب خریداری شوند . البته تخت خواب های چوبی مدلهای متنوع تری از نظر رنگبندی با مدل های فلزی دارند زیرا می توان در قسمت های تاج این تخت خواب ها از پارچه نیز استفاده نمود .

تخت خواب فلزی
تخت فلزی دو طبقه

این نمونه از تخت خواب قیمت های مناسب تری نسبت به تخت خوابهای چوبی دارد . از این دسته تخت خواب می توان در مکان های دولتی مانند خوابگاه ها ، ادارات و … استفاده نمود .یکی از مزیت های این تخت خواب مقاوم بودن آن است که می توان برای مدت زیادی از آن استفاده نمود . این دسته دارای وزن کمتری نسبت به تختخواب های چوبی می باشد .

تختخواب فلزی

 

مدل تخت خواب :

تخت خواب کلاسیک :

همانطور که می دانید بیشتر اجزای منزل در دو دسته کلاسیک و مدرن قرار می گیرند . مدل کلاسیک طراحی های پیچیده تری نسبت به مدل های مدرن دارد . این مدلها دارای نقشهای متنوعی می باشند . این دسته از تخت خواب در مدل های یک و دو نفره تولید می شود .

 

مدل تخت خواب
تخت خواب کلاسیک

 

طراحی های ساده و تجملاتی این محصول باعث شده تا طرفداران زیادی را به خود جلب نماید . اگر دارای منزلی با طراحی های سلطنتی و تجملاتی می باشید می توانید برای اتاق خواب خود از این دسته از تخت خواب ها استفاده نمایید . وزن تخت خواب های کلاسیک به نسبت بالاتر از تخت خواب های مدرن می باشد . همچنین ارتفاع این تخت خواب ها بیشتر از تخت خواب های مدرن است . همین امر باعث شده تا این تخت خواب برای اتاق خواب های بزرگ کاربردی تر باشد .

 

مدل تخت خواب
تخت خواب سلطنتی

 

تخت خواب مدرن :

مدل های مدرنی که برای تخت خواب و دیگر وسایل منزل در نظر گرفته می شود دارای طرح های ساده تری نسبت به مدل های کلاسیک و سلطنتی می باشد و باعث شده تا نسبت به این مدلها کاربردی تر باشد . تخت خوئاب های مدرن دارای ظاهری ساده همراه با رنگ های متنوع می باشند و در مدل های تک نفره و دو نفره تولید می شوند .

تخت خواب مدرن
تختخواب مدرن

این تخت خوابها از جنس های مختلف چوب و فلز تولید می شوند که مدل چوبی آن پرفروش تر و کاربردی تر می باشد . تخت خواب های مدرن را می توان با دیگر اجزای یک سرویس خواب خریداری نمود . اجزایی مانند پاتختی ، ست آرایشی و پاف .

 

تخت خواب مدرن
تختخواب جدید

 

تعداد نفرات تخت خواب مناسب :

تختخوابها معمولا در مدل های زیر قابل خریداری می باشد که در ادامه تصاویر مدلهای مختلف را برای شما قرار داده ایم .

تخت خواب یک نفره :

تخت خواب های تک نفره معمولا دارای ابعاد ۹۰*۲۰۰ سانتی متر می باشند که بر اساس مدل تختخواب تغییر می کند . این نوع از تختخواب را می توان با مدل های مختلف تشک خریداری نمود . همانطور که گفته شد جنس این محصول می تواند از جنسهای مختلف فلز ، ام دی اف ، ملامینه و چوب باشد .

تخت خواب یک نفره
تختخواب یک نفره

 

تخت خواب مناسب دو نفره :

تختخواب های دو نفره که با جنسهای فلز و چوب در اختیار خریداران قرار می گیرد دارای طرح های بسیار متنوعیست که در ابعاد ۱۶۰*۲۰۰ تولید می شود و ابعاد در برخی از مدلها متغیر می باشد . این تختخواب درمدلهای گرد و … تولید می گردد .

تخت خواب دو نفره
تختخواب دو نفره

تختخواب های دو نفره را می توانید همراه با دیگر اجزای اتاق خواب خریداری کنید اجزایی مانند پاتختی ، دراور ، پاف و ست آرایشی . با انتخاب رنگی صحیح از این محصول می توانید دکوراسیون منزل خود را دگرگون سازید .

تخت خواب دو نفره
تخت گرد

 

تخت خواب مناسب یک و نیم نفره :

تختخوابهای یک و نیم نفره عرض بیشتری نسبت به تخت های تک نفره و عرض کمتری نسبت به تختخواب های دو نفره دارد که این باعث شده این تختخواب در میان این دو مدل قرار بگیرد . این محصول فضای بیشتری را در اختیار فرد قرار می دهد و آرامش کافی را در هنگام استراحت بهمراه دارد .

تختخواب
تختخواب یک و نیم نفره

 

تخت خواب مناسب دو طبقه :

تخت های دو طبقه محصولی کاربردی در فضاهای کوچک آپارتمانی و همچنین ادارات و ارگانهای دولتی می باشند و در جنس های مختلف قابل تولید هستند . تخت های دو طبقه بصورت سرهم و یا جدا در اختیار خریداران قرار می گیرند و ابعاد متغیری دارند .

تخت خواب دو طبقه
تختخواب دو طبقه

 

مبل های تخت خواب شو :

از دیگر محصولاتی که برای رفاه حال خریداران تولید می گردد و طرفداران بسیاری را در فضاهای اداری دارد مبلهای تختخواب شو می باشد . این مبلها را می توان به دو مدل مختلف استفاده نمود و برای فضاهایی با ساعات کاری بالا بسیار مناسب می باشد . مدل های مختلفی از این دسته تولید شده است که بر اساس طراحی محیط خریداری می شود .

مبل های تخت خواب شو
تختخوابشو

 

تخت خواب مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

هر فردی در انتخاب و خرید لوازمی از منزل معیار هایی در ذهن خود دارد که بر اساس سلیقه و یا تحقیق در مورد آن وسیله به دست آمده است . این سوال در ذهن بیشتر افراد به وجود می آید که تخت خواب مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا نیاز هایی مانند راحتی ، استاندارد بودن ، اندازه مناسب و رنگبندی متناسب با منزل و اتاق خواب شما داشته باشد .

برای داشتن خوابی راحت و استاندارد می توانید از تشک های متنوع نیز استفاده نمایید که در این بین خریداران و طرفداران تشک های طبی فنری از بین مدل های طبی ، فنری و طبی فنری بسیارند زیرا این تشک انعطاف پذیری بالایی دارد .

تشک مورد استفاده برای تخت خواب در چه مدل هایی قابل سفارش است ؟

تشک های متنوعی در بازار موجود بوده که دارای طرح های متنوعی می باشند تشک ها دارای انواع طبی ، فنری ، طبی فنری ، آبی و بادی می باشد که در قیمت های متنوع بفروش می رسد .

افراد بر اساس عادات و هزینه انواع مختلفی از تشک را انتخاب می کنند اما باید چه تشکی انتخاب کرد تا خواب راحتی را تجربه نمود . معمولا افراد با درد های عضلانی و همچنین افراد دارای اضافه وزن بالا از دسته تشک های طبی استفاده می کنند و افراد لاغر و خردسالان از تشک های فنری . تشک های دیگری نیز در بازار موجود می باشند که کاربرد های متنوع دارند .تشک مناسب باید از نظر اندازه و ابعاد ،جنس پارچه لایه خارجی ، دوخت تشک ، گارانتی ، نوع تشک و .. توجه نمود .

منبع : دکورمد

 

مطلب پیشنهادی

سرویس خواب سلطنتی

یک سرویس خواب شیک از چه اجزایی تشکیل می شود ؟

آیا تغییر طراحی اتاق خواب و اجزای آن فکر شما را مشغول نموده و یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *