برای زندگی مشترک چه قول و قرار هایی را با یکدیگر بگذاریم

بسیاری از افرد با شنیدن نام ازدواج به فکر فرو میروند که چه کنیم تا ازدواجی موفق را داشته باشیم . برای داشتن زندگی موفق بهتراست از قبل قراردادهای را در بین خودشان بگذارند .
زن و مرد پیش از ازدواج با گذاشتن یک سری قول و قرارها تلاش می‌کنند تا به یک زندگی مشترک موفق برسند. در این مقاله قرارهایی آورده شده است که به افرادی که نامزد کرده‌اند یا قصد ازدواج دارند کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری برای زندگی خانوادگی خود داشته باشند.

قرارهای مهم در زندگی مشترک

۱- مطرح کردن امیدها آرزوها و انتظارات: این قرار به زوجین کمک خواهد کرد تا نگاهی به انتظارات امیدها و آرزوهای یکدیگر داشته باشند و توجه کنند کدام یک از آنها واقع گرایانه است و در نتیجه بتوانند در مسیری حرکت کنند که هردو از آن احساس رضایت کنند.

۲- پذیرش تفاوتها: هدف از این قرار یافتن فرصتی است تا زوجین بررسی کنند که چگونه می‌توانند از توانایی‌های یکدیگر بهره بگیرند و چگونه می‌توانند در زمینه‌های که با یکدیگر فرق دارند مکمل یکدیگر باشند.

۳- ارتباط و پیوستگی: این قرار به زوجین کمک می‌کند که از طریق مطرح کردن احساسات شان با یکدیگر و صحبت درباره‌ی روش گفتگوی خانوادگی با هم پیوند برقرار کنند و اجازه ندهند به مرور زمان فاصله‌ میان آنان زیاد شود و از لحاظ عاطفی از یکدیگر دور شوند.

۴- حل مشکلات به صورت یک زوج: این قرار برای کمک به زوجین طراحی شده است تا متعهد شوند که روش‌های حل صادقانه مشکلات را از طریق کار کردن بر روی آنها بیاموزند و برای داشتن زندگی مشترک موفق مشکلاتشان را دونفره حل کنند.

برای زندگی مشترک چه قول و قرار هایی را با یکدیگر بگذاریم

۵- مدیریت مالی: در این قرار زوجین باید درباره انتظاراتشان صحبت کنند و توجه داشته باشند که چگونه می‌توان مسائل مالی را در زمان ازدواج کنترل کرده و وضعیت درآمد طرفین به نفع هزینه‌ی زندگی بررسی گردد. در واقع با مدیریت مالی و اعتماد به هم نباید اجازه دهند مسایل مالی زمینه ساز اختلافات زناشویی گردد.

۶- ترک کردن و پیوستن: این قرار به زوجین کمک خواهد کرد تا خانواده‌های خود، انتظاراتشان برای تعامل با خانواده و دوستانشان در آینده و چگونگی ایجاد دوستی بین خودشان را پس از ازدواج بهتر درک کنند. توانایی ترک منطقی وابستگی به خانواده و مدیریت تعاملات با خانواده زوجین و دوستان و آشنایان در داشتن یک زندگی مشترک موفق بسیار تاثیرگذار است.

۷- گرامی‌داشت عشق و صمیمیت: این قرار به زوجین کمک می‌کند تا مشخص شود که عشق و محبت برای آنها چه معنایی دارد، فرصت آن را خواهند داشت تا درباره حقایق زندگی همراه با عشق و چگونگی تطابق علائم و انتظارات متفاوتشان صحبت کنند. زوجین باید راه‌هایی را بیاموزند که بتوانند پس از فرو نشستن آن شور و عشق اولیه، دوستی عمیق و صمیمیت عاطفی خود را حفظ کرده و عشقی مداوم را در زندگی مشترک خود تجربه کنند.

۸- شناخت نقش دو طرف و برنامه ریزی برای خانواده: در این قرار زوجین به طور داوطلبانه در مورد انتظاراتشان در رابطه با نقش‌های‌شان در زندگی مشترک و در مورد انتظاراتشان در ارتباط با برنامه ریزی برای خانواده صحبت می‌کنند. در واقع زن و مرد باید پیش از ازدواج در مورد نقش و وظایفشان به توافق برسند.

۹- ایجاد صمیمیت معنوی: در این قرار زوجین باید مطرح کنند که جایگاهشان به عنوان یک همسر معنوی کجاست و چگونه می‌توانند در رشد معنویات به یکدیگر کمک کنند. آنان باید به روش های ایجاد صمیمیت معنوی فکر کنند و به آن را مورد توجه قرار دهند.

۱۰- داشتن ازدواج هدفمند: این قرار به زوجین کمک می‌کند تا مناسب‌ترین سبک زندگی را برای خود انتخاب کنند. آنها را تشویق می‌کند تا اهداف زندگی مشترک شان را تعیین نمایند و به آنها کمک می‌کند تا علایق و آرزوهای شان را برای زندگی مشترک موفق به واقعیت برسانند.
بحث و گفتگو در مورد قرارهای مذکور چه قبل از ازدواج و چه پس از آن، می‌تواند در توفیق زندگی زناشویی موثر باشد. شما حتی می‌توانید مواردی از اینگونه قرارها را به صورت یک توافق مکتوب درآورید و از آن به عنوان یک دستورالعمل زندگی مشترک موفق استفاده کنید.

برگرفته از ستاره/ی

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *