بازار های مختلف در سراسر جهان همراه با توضیحات و عکس

در نقاط مختلف جهان بازار هایی بصورت دایمی و موقت وجود دارند که در درون این بازار ها وسایل مختلفی به فروش میرسد که متقاضیان خاص خود را دارد . در اینجا به چند نوع بازار در سراسر دنیا اشاره می کنیم .

بازار4

بازار چاتوچاک- بانکوک، تایلند

این بازاربا ۸۰۰۰ هزار واحد که به صورت چادرهای رنگارنگ کنار هم قرار گفته اند، یکی از معروف ترین بازارهای دنیا به شمار می رود. بازاری که در روزهای تعطیل هم از صبح تا شب دایر بوده و همه چیز می فروشد.

بازار3

حیوان خانگی، صنایع دستی، مبلمان و … از معدود وسایلی هستند که در این مکان عرضه می شوند. این بازاربه صورت دوره ای بوده و فروش وسایل در آن با توجه به مدت زمان معینی تغییر کاربری می دهد.

بازار

چاندی چوک- دهلی، هند

چاندی چوک یکی از قدیمی ترین بازارهای دنیا می باشد. در این بازار می تواند مدرن ترین لباس ها و وسایل را در مغازه های بسیار قدیمی ببینید. یکی دیگر از شاخصه های این بازار غذا و خوراکی می باشد که در سرتاسر خیابان ها و کوچه ها مشاهده می شود.

بازار3

کالاهای سنتی این بازاردر دنیا زبان زد بوده و پس از صدها سال صنعت نساجی این شهر در بازار مشاهده می گردد. ساختمان های سنتی و کهنه بازار چاندی چوک نشان دهنده قدمت بالای این مکان می باشد.

همچنین بخوانید :نمای ساختمان های محبوب و خاص در سراسر جهان +تصاویری از نمای ساختمان ها

دجیما الفنا، مراکش

از موسیقی گرفته تا وسایل نمایش های خیابانی و دکور دربازار مراکش یافت می شود. علاوه بر وسایل هنری، داروهای گیاهی و معجون های سنتی از اقلامی است که در بازاربزرگ مراکش یافت می کنید.

بازار3

بازار مراکش با ساختار قدیمی خود شباهت زیادی به ساختار قدیمی بازاربانکوک دارد. برخی از غرفه های این بازاربه صورت موقتی بوده و در طول سال تغییر کاربری می دهند.

بازار بزرگ استانبول، ترکیه

رسماً قدیمی ترین بازاربزرگ جهان با پیچ و خم های فراوان به شمار می رود. این بازاربا ۵۶ بخش در یک ساختار غول پیکر ساخته شده و هر چه که فکرش را کنید برای فروش دارد.

بازار5

رواق های بزرگ و گچ بری های طاق های گوشواره ای در مسیرهای طولانی امضای طراحی بازار بزرگ ترکیه می باشند. برخی مواقع مردم و توریست ها یک روز کامل را در بازاراستانبول می گذرانند.

بازارشناور وارا کین- بانجارماسین، اندونزی

بازار5

تجربه فرهنگ اندوزی در قایق های شناور در آب. تجار محلی همواره در حال معاملات روزمره خود با سیستم سنتی خود می باشند. پارچه، میوه، غذای دریایی و سبزیجات عجیب و غریب از مهم ترین وسایل فروش در این بازارشناور به شمار می روند. تحربه ای جالب و منحصربه فرد که می بایست یک بار مشاهده نمود.

همچنین بخوانید :جهان و بناهای پرطرفدار+ تصاویری از این بنا های باشکوه

بازار جاده پورتوبلو، لندن، انگلستان

اگر شما عاشق همه محصولات هستید، پس باید یک سر به بازارپورتوبلو لندن بزنید. این بازارشامل فروشگاه های آنتیک و دسته دسته دوم است که همه چیز در آن از کیف و کفش تا وسایل دکوراسیون خانه یافت می شود.

بازار5

بیش از ۱۰۰۰ مغازه و فروشگاه در راستای این خیابان با قدمت ۱۸۰۰سال وجود دارد. لوازم جانبی مد و وسایل کلکسیونی از شاخص ترین اقلام این بازارمی باشند. علاوه بر وسایل عمومی، فروش عتیقه و جواهر در ضلع جنوب بازارهم زیاد می باشد.

بازارملکه ویکتوریا، ملبورن، استرالیا

بازارملبورن یک فضای قدیمی در جزیره ای کوچک قرار گفته است. این بازار سرپوشیده مانند یک معبد بالی بزرگ است که همه گونه اقلام، از خوراک تا پوشاک را می فروشد. محل این بازارکنار دریا قرار گرفته و یکی از صمیمانه ترین فضاهای دنیا به عنوان بازاررا یدک می کشد.

بازار5

برگرفته از برترینها /ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *