خورش بادمجان بدون گوشت

خورش بادمجان یکی از خورش‌های پرطرفدار در آشپزی ایرانی است که شهرتی جهانی هم دارد. این خورش خوشمزه معمولا با گوشت، بادمجان و گوجه درست می‌شود، اما نوع گیاهی آن بدون گوشت و در عوض یک جایگزین گیاهی است. طعم بی‌نظیر خورشت بادمجان حتی با حذف مرغ یا گوشت هم همچنان پابرجاست و افراد گیاهخوار می‌توانند با خیال راحت دلی از عزا در بیاورند. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش بادمجان با مرغ

می توانید بخوانید: خورش بادمجان با گوشت

مواد لازم برای خورش بادمجان بدون گوشتمقدار لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
گرد لیمو عمانینصف قاشق چایخوری
آویشننصف قاشق چایخوری
سیر۲ حبه
نمک و فلفل و زردچوبه و روغنبه مقدار لازم

خورش بادمجان بدون گوشت

می توانید بخوانید: خورش بادمجان

می توانید بخوانید: خورش مسما بادمجان

طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت

  • بتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و برش حلقه ای بزنید.آنها را در صافی بگذارید رویشان مقداری نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه بگذارید بمانند تا تلخ آبشان خارج شود.بعد آنها را بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید و در روغن داغ سرخشان کنید.گوجه ها را هم حلقه ای برش بزنید و در همان تابه ای که بادمجان ها را سرخ کردید سرخشان کنید.

  • در تابه دیگری پیاز خلالی شده را سرخ کنید بعد سیرهای رنده شده را هم اضافه کرده و سرخ کنید.بعد ۱ ق غ رب گوجه به همراه ادویه،نمک و آویشن اضافه کنید و دو دقیقه تفت دهید تا رب گوجه هم سرخ شود.حالا نوبت چیدن بادمجان های سرخ شده در تابه هست و بعد از آن گوجه ها را هم روی بادمجانها بچینید در تابه را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بگذارید(با شعله کم) تا خورش جا بیفتد.در پایان موقع خاموش کردن شعله میتوانید گرد لیمو عمانی را روی غذا بپاشید یا یک ق غ آبلیمو جایگزین کنید.نوش جان

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *