آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

برخی مکان ها هستند که حس کنجکاوی انسان را بر می انگیزند برخی دیگر نیز آنقدر ترسناکند که هر کسی از آنجا گذر نمی کند .

Titlis cliff walkاز ارتفاع می‌ترسید؟ پس از قدم زدن روی پلی ۵۰۰ متر بالاتر از رودخانه یخی در کوه‌های آلپ لذت نخواهید برد. این پیاده‌روی سرگیجه‌آور و ترسناک در کوه Titlis که در طوفان برفی در سال ۲۰۱۲ باز شد، در ارتفاع ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا و در سوئیس واقع‌شده است. باید اعتراف کرد که این پل ترسناک‌ترین پل‌های جهان است.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

ساخت این پل چهار ماه طول کشید و ۱٫۵ میلیون فرانک سوئیس هزینه داشت (۱٫۶ میلیون دلار آمریکا). این پل به مناسبت صدمین جشن سالگرد ساخت راه تله‌کابین به شهر‌های Engelberg  و Gerschnialp در ژانویه سال ۲۰۱۳ ساخته شد. ساخت این پل با توجه به تأثیر آب‌وهوا بر ساعت‌های کاری، چالشی دشوار برای مهندسین بود.

اگرچه به گفته سایت برای رد شدن از این پل نیاز به اعصابی پولادین به قدرت کابل‌هایی که این پل را نگه‌داشته‌اند دارید، مقامات به بازدیدکنندگان اطمینان می‌دهند که این پل امن است. Peter Reinle نماینده رسانه برای اقامتگاه Titlis Engelberg گفته است: این پل ۱۰۰ درصد امن بوده و امکان ندارد از روی آن بیفتید. Cliff Walk  تنها یکی از جاذبه‌های اقامتگاه اسکی Engelberg است. از دیگر جاذبه‌های این مجموعه می‌توان به پارک رودخانه یخی و اولین تله‌کابین چرخنده جهان اشاره کرد.

 مکان: EngelBerg، سوئیس

آمار: ۳۰۰۰ متر بالای سطح دریا، طول ۱۱۰ متر، عرض ۱ متر


پل صخره‌های نوک‌تیز Du midi

صخره‌های نوک‌تیز Du midi در ارتفاع ۴۲۰۰ متری در قله‌ی آلپ فرانسوی در کنار رشته‌کوه‌های Mont blanc، یکی از نفس‌گیرترین مناظر در جهان را داراست. بازدیدکنندگان می‌توانند از اقامتگاه‌های فرانسوی در Chamonix تله‌کابین سوار شده و تا قله بروند. با توجه به وب‌سایت رسمی توریسم Chamonix، این تله‌کابین بلندترین ارتفاع را در جهان دارد. ولی تنها یک بنا در صخره‌های نوک‌تیز Du Midi توجه را به خود جلب می‌کند: پل پیاده‌روی کوتاهی که بین دو مخروط این کوه کشیده شده است. اگرچه پل کوتاهی است، ولی منظره شکاف‌های عمیق در بلندی آسمان، برای افراد دل‌نازک مناسب نیست. افراد شجاع نیز از این پل به عنوان یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان خوششان خواهد آمد.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: صخره‌های نوک‌تیز du midi، Rhône-Alpes، فرانسه

آمار: ۴۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا


پل اتحاد

شاید پل اتحاد که به‌عنوان یکی از بهترین دستاورد‌های مهندسی کانادا در قرن بیستم محسوب می‌شود، هیجان ارتفاع زیاد را نداشته باشد ولی ۱۲٫۸۷۴۸ کیلومتر طول داشته و در زیر آن آب یخ جریان دارد و به همین دلیل باید آن را جزو ترسناک‌ترین پل‌های جهان به شمار آورد. مطابق وب‌سایت رسمی این پل، بنا منحنی بوده و استان‌های Prince Edward Island و New Brunswick را در کانادا به هم متصل می‌کند. ساخت این پل چهار سال به طول انجامید و ۵۰۰۰ کارگر برای ساخت این پل کارکردند. هزینه ساخت یک میلیارد دلار بوده و در سال ۱۹۹۷ برای عبور و مرور باز شد.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: بین Prince Edward Island و New Brunswick، کانادا

آمار: طول ۱۲٫۸۷۴۸ کیلومتر


پل Trift

یکی دیگرل از ترسناک‌ترین پل‌های جهان ، پل Trift طولانی‌ترین پل معلق در کوه‌های آلپ بوده که فقط برای عابران پیاده طراحی‌شده است. از فراز دریاچه Triftsee در نزدیکی Gadmen در سوئیس می‌گذرد و سالیانه در حدود ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده دارد. مطابق سایت Myswitzerland.com، این پل در ابتدا با الهام از پل‌های ۳ طنابه نپال ساخته‌شده و در سال ۲۰۰۹ با پلی با امنیت بالاتر و با دسترسی بهتر جایگزین شد. یک قطار دارای کابین که در اصل برای باربری ساخته‌شده بود، مسافران را به پل می‌برد. در طول سفر می‌توانید مناظر فراموش‌نشدنی از دریاچه و رودخانه یخ را ببینید.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: سوئیس، نزدیک Gadmen

آمار: طول ۱۸۶٫۶ متر، ارتفاع ۱۱۰ متر


پل معلق Capilano

در امتداد چتر درخت‌های همیشه‌بهار و بالای زمین، پل معلق Capilano به عنوان یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان ، گردش کنندگان شجاع را به جهانی متفاوت از دنیای روزمره می‌برد. پل در نزدیکی Vancouver در منطقه British Columbia در کانادا واقع‌شده است. اصل این پل در سال ۱۸۸۹ توسط مهندس عمران اسکاتلندی با استفاده از طناب‌های کنفی و تخته‌های سدر ساخته شد. امروزه پل را بازسازی کرده‌اند و محیط اطراف آن به پارک تبدیل‌شده است که ۱۰۰ متر بالای سطح زمین قرار دارد. پل Capilano 233 متر طول داشته و ۷۶ متر بالاتر از سطح رودخانه است. مناظر آن از جنگل اطراف فوق‌العاده است.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مطابق وب‌سایت پل Capilano، بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر لذت بردن از تاریخ طبیعی، برای یادگیری در مورد فرهنگ اولین اقوام این منطقه به همراه تور و راهنما به پل بیایند.

مکان: Vancouver شمالی، British Columbia، کانادا

آمار: طول ۲۳۳ متر، ۷۶ متر بالاتر از سطح رودخانه


پل آسمانی Langkawi

 آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟
یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان پلی منحنی به طول ۱۳۶ متر است که با کابل نگه‌داشته شده و در مالزی بالای کوه ۵۰۰ ساله Mat Cincang قرار دارد. این پل که در سال ۲۰۰۵ برای بازدید گردشگران باز شد دید ۳۶۰ درجه از جزیره‌های Langwaki و دریای Andaman دارد.مکان: بالای کوه Mat Cincang، Langwaki، مالزی

آمار: ۶۶۶ متر بالاتر از سطح دریا، عرض کمتر از ۲ متر


Puente de Ojuela

پل معلق Puente de Ojuela تنها پل بازمانده و فعال در شهر Ojuela است که پس از تمام شدن ذخایر سنگ معدن در اوایل قرن بیستم، تبدیل به شهری متروک‌شده بود. پل اصلی توسط برادران Roebling مشهور که پل بروکلین را طراحی کرده بودند، طراحی‌شده است. این پل در سال ۱۹۹۱ جهت استفاده به‌عنوان جاذبه گردشگری، ترمیم شده و به یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان تبدیل شد.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: شهر متروک Ojuela در مکزیک شمالی

آمار: ۳۲۸ متر طول


پل رودخانه Sidu

پل رودخانه Sidu از فراز کوه‌های Sichuan Basin و دره عمیق رودخانه Sidu عبور می‌کند. در سال ۲۰۰۳ میلادی، این پل معلق جایگزین پل‌های Royal Gorge و Beipanjiang River به‌عنوان مرتفع‌ترین پل دنیا و یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان شد.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: نزدیک شهر Yeasanguan، Hubei، چین

آمار: ۱۳۳۶ متر طول، ۵۵۶ متر بالاتر از کف Gorge


پل طنابی Carrick-a-rede

یکی دیگر از ترسناک‌ترین پل‌های جهان ، پل Carrick-a-Rede، پل طنابی معروف در شمال ایرلند است که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده است. این پل جزیره Carrickarede را به جزیره اصلی متصل می‌کند. تابه‌حال کسی از پل نیفتاده است ولی برخی از گردشگران که برای بازگشت به جزیره اصلی و عبور از پل ترسیده‌اند، مجبور به استفاده از قایق شده‌اند.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: نزدیک Ballintoy، شمال ایرلند

آمار: ۳۳ متر طول، ۳۲ متر ارتفاع

پل U Bein

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

پل U Bein که از دریاچه Taugthaman در Amarapura پایتخت کشور میانمار عبور می‌کند، طولانی‌ترین پل ساخته‌شده از چوب درخت ساج در جهان و در عین حال یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان است. این پل توسط U Bein شهردار ساخته شد. وی این پل را از ستون‌های اضافی کاخ قدیمی در جابه‌جایی به شهر Mandalay ساخت.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: Amarapura پایتخت کشور Myanmar

آمار: ۱۳۱۲ متر طول


پل Bosphorus

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

پل Bosphorus یکی از دو پلی است که مستقیم در استانبول ترکیه از بالای دریای Bosphorus عبور کرده و آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند. زمانی که این پل در سال ۱۹۷۳ ساخته شد، چهارمین پل معلق طولانی جهان بود. هم‌اکنون در جایگاه ۲۱ قرار دارد.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: استانبول، ترکیه

آمار: ۱۷۰۶ متر طول، ۷۰ متر بالاتر از سطح دریا


Millau Viaduct

پل Millau viaduct، توسط کابل نگه‌داشته شده و از دره رودخانه Tarn در نزدیکی Millau در فرانسه جنوبی می‌گذرد. این پل جدا از بزرگراهی است که فرانسه را به Montpellier متصل می‌کند. Millau viaduct در سال ۲۰۰۶ در انجمن بین‌المللی پل و مهندسی ساختمان، جایزه بهترین سازه را برد.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟

مکان: نزدیک Millau فرانسه

آمار: ۳۷۵ متر طول، ۲۹۶ متر ارتفاع از زمین


پل Royal Gorge

پل Royal Gorge از رودخانه Arkansas نزدیک شهر Canon در Colorado عبور می‌کند. ابتدای پل ۳۱۸ متر بالاتر از رودخانه است و از سال ۱۹۲۹ تا ۲۰۰۱ به‌عنوان مرتفع‌ترین پل جهان شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۳ فردی که در حال انجام ورزش Wingsuit بوده و می‌خواست از روی پل پرواز کند، در حادثه‌ای دل‌خراش جان باخت.

آیا می توانید از این پل ها گذر کنید ؟
برگرفته از برترینها/ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *