خورش آلو اسفناج با مرغ

خورش آلو اسفناج با مرغ یکی از انواع خورش های ایرانی است که به عنوان یک خورش مجلسی شناخته می شود. این خورش علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود سبزیجات مقوی مانند اسفناج برای بدن نیز بسیار مفید است. اسفناج خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص بهره مند شوید. از مهم ترین خواص اسفناج می توان به محافظت از بدن در مقابل سرطان ، تقویت ایمنی بدن ، محافظت از سلامت چشم ، استخوان ها و پوست اشاره کرد. خورشت آلو اسفناج به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید . با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش آلو

می توانید بخوانید: خورش آلو اسفناج

مواد لازم برای خورش آلو اسفناج با مرغمقدار لازم برای ۴ نفر
مرغ۲ تکه
آلو بخارابه مقدار لازم
اسفناج۱ کیلوگرم
سیر خرد شده۲ حبه
پیاز۱ عدد
گردوی رنده شده۱۵۰ گرم
روغن۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک، فلفل و ادویهبه مقدار لازم

خورش آلو اسفناج با مرغ

می توانید بخوانید: خورش آلو اسفناج مجلسی

می توانید بخوانید: خورش آلو با مرغ

طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ

مرحله اول

مرغ را بشویید سپس به تکه‌های متوسط خرد کنید. برحسب سلیقه‌تان از سینه یا ران مرغ استفاده کنید. تکه‌های مرغ را داخل آبکش قرار دهید تا آب آن‌ها کاملا گرفته شود. داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید. حرارت را زیاد کنید و صیر کنید تا روغن داغ شود. پیاز‌های خرد شده را داخل روغن تفت دهید. حالا سیر رنده شده را به قابلمه اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.

مرحله دوم

تکه‌های مرغ را اضافه کنید و تفت دهید. در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مرغ آب بیندازد.

مرحله سوم

اسفناج‌ها را بشویید و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را خرد کنید. داخل یک قابلمه دیگر، اسفناج‌ها را بپزید تا آب آن گرفته شود. سپس به مرغ اضافه کنید (برای پخت اسفناج، لازم نیست آب به آن اضافه کنید. چون خودش آب انداخته و می‌پزد).

می توانید بخوانید: خورش اسفناج

مرحله چهارم

در ادامه آلوها را با دو لیوان آب به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید با شعله ملایم، خورش به آرامی جا بیفتد. می‌توانید برای چاشنی از مقداری آبلیمو یا آبغوره هم استفاده کنید.

مرحله پنجم

۲۰ دقیقه مانده به آن که قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورش را سرو کنید، گردوهای رنده شده را اضافه کنید. گردوی خرد شده رمز خوشمزگی خورش شما است. چون هم طعم آن را بی‌نظیر می‌کند، هم باعث روغن انداختن خورش می‌شود.

بعد از ۲۰ دقیقه خورش آماده است. در ظرف مناسب کنار برنج سرو کرده و نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *