گل آپارتمانی و شرایط نگهداری آن و معرفی انواع گلهای آپارتمانی

گل آپارتمانی انواعی از گلها و گیاهان هستند که میتوان آنها را در فضاهای بسته خانه و در محیط آپارتمان ها نگهداری کرد . امروزه با گسترش آپارتمان سازی خانه های وبلایی گذشته که حیاط آنها پر از گل و گیاه بود جای خود را به آپارتمانهای کوچک داده و آشنایی با انواع گل آپارتمانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است .

گل آپارتمانی نماتانتوس
گل آپارتمانی نماتانتوس

گل و گیاهان آپارتمانی عمدتاً گیاهانی هستند متعلق به مناطق استوایی که با توجه به شرایط اکولوژیکی آن مناطق سازگار شده اند و تکامل یافته اند، از این رو استفاده از آنها در اماکن مسکونی و اداری به عنوان “گیاهان آپارتمانی” مستلزم فراهم نمودن شرایطی است که تا اندازه ای با شرایط اکولوژیکی خاستگاه آنها همخوانی داشته باشد.

همچنین بخوانید : عکس گل های زیبای جهان

گل آپارتمانی گل اپیشیا
گل آپارتمانی گل اپیشیا

بسیاری از این گیاهان زینتی به دمای پایین حساسیت شدید دارند، تعدادی به رطوبت کم، تعدادی به نور شدید خورشید (چرا که در جنگل های استوایی درختان بلند چتری را در بر فراز آنها ایجاد کرده اند و از تابش مستقیم آفتاب در امان اند). و تعدادی از گیاهان آپارتمانی به تمامی شرایط فوق حساسیت نشان می دهند.

همچنین بخوانید : گل رز بهمراه تصاویر زیبا و دیدنی از انواع گل های رز

گل آپارتمانی کوهلریا
کوهلریا

گلهای آپارتمانی گلهایی هستند که قابلیت رشد در مکان های سرپوشیده مانند داخل منازل، ادارات و غیره را داشته باشد و معمولا برای اهداف تزئینی، اثران مثبت روانی و یا دلایل بهداشتی از جمله به عنوان تصفیه هوای داخل ساختمان پرورش داده میشوند.

همچنین بخوانید : گلدان ها را به کمک وسایل مختلف خودتان تزیین کنید

گل آپارتمانی شبدر زینتی

گیاهان زینتی اغلب بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی هستند. عوامل اصلی که در هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:آبیاری، نور، مخلوط خاک، دما، رطوبت، کود و مبارزه با آفات.

گل آپارتمانی کاکتوس کریسمس

هنگام خرید گل های آپارتمانی برگها، ساقه، گلها و خاک گیاه را به دقت بازدید نمایید تا به وجود آثار و بقابای آفات، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این گونه گیاهان آپارتمانی خودداری نمایید. فصل زمستان دقت زیادتری را طلب می نماید.

برگرفته ازگلسی گاردن/ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *